Gå til innhold

Forslag til ny underkategori i Musikk

Anbefalte innlegg

Heisann alle brukere.

I fjor foreslo jeg at "Musikkskaping" (seinere kalt "Musikkskaping og instrumenter") kunne bli et underforum i Musikk. Der kan brukerne diskutere tekniske ting ved musikkskaping, instrumenter, gi ut egenproduserte låter osv.

Det jeg ser nå er at de egenproduserte låtene har en tendens til å "drukne" blant alle de tekniske trådene. Ettersom jeg syns det burde rettes større fokus mot egenproduserte låter sånn at artistene kan få flere tilbakemeldinger, kunne det ikke vært en idé med et nytt underforum i Musikk i tillegg til "Musikkskaping og instrumenter", noe à la "Videokritikk"? I dette underforumet tillates kun tråder hvor en artist gir ut en låt, muligens kommer med litt informasjon om den, produksjonen, seg selv osv.

Er ikke helt sikker på hva man kunne kalt et slikt underforum, da. "Musikkritikk", kanskje? Forslag er ønskelig.

Hva tror dere om det?

Mvh

cun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:thumbup: God idé! Men vil det bli brukt nok? (Bare en måte å finne ut det på ...)

EDIT: Da skulle man kanskje hatt et Websidekritikk-underforum i Programmering > Web-design, HTML og CSS også? Er mange "Hva synes du om siden min?"-topics.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
:thumbup: God idé! Men vil det bli brukt nok? (Bare en måte å finne ut det på ...)

EDIT: Da skulle man kanskje hatt et Websidekritikk-underforum i Programmering > Web-design, HTML og CSS også? Er mange "Hva synes du om siden min?"-topics.

7700563[/snapback]

Dette er en meget god idè og er noe som vil bli vurdert av forumstyret.

Ang WDS, se her. :)

Lenke til kommentar

Støttes.

Det gjør det mye mer oversiktlig enn slik det er i dag hvor vi kun har en tråd med linker til trådene. Den gjør jobben, men et eget delforum ville vært å foretrekke :)

Kanskje vi bør ha det slik at hver bruker oppretter en tråd som de kan oppdatere og legge til sanger. Når de har lagt til en låt i førsteposten kan de bare bumpe tråden og man kan enkelt se hvilke bidrag som er nyest.

"Kritikk på egenprodusert musikk" er kanskje et passende navn?

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Syntes dette høres ut som et meget godt forslag.

Det er forresten en ting dere også burde få på plass og det er klare rettningslinjer ved publisering av musikk, gjerne noe som må godkjennes før eller i det en låt skal publiseres. Det er jo viktig for dere og ta kraftig avstand fra ulovlig bruk av beskyttet materiale, samt gjøre dette godt synlig slik at ikke dere for problemer hvis noen skulle bruke noe som er beskyttet.

Lenke til kommentar

Det vil komme en tråd som heter Retningslinjer og informasjon for [...], men den tar seg av problemstillinger som emnefelt, hva kategorien skal brukes til osv. Distribusjon av beskyttet materiale er ifølge forumets retningslinjer forbudt uansett, så jeg veit ikke om det er helt nødvendig å tilføye det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...