Kungen85 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei. Jeg tror jeg befinner meg i den situasjonen at jeg har blitt stengt ute fra skolens trådløse nettverk. Har installert windows på nytt igjen og kommer stadig ikke inn. Har snakket med noen som sier at alle maskiner har en unik id som det går ann å blokkere på nettverket. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet? På forhånd takk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ta kontakt med IT-Admin på skolen. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Skolenettverket er vel høyst sannsynlig ikke åpent for alle. Derfor må du nok levere pcen til itansvarlige, for å få lagt inn et sertifikat eller en krypteringsnøkkel. Lenke til kommentar
Kungen85 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 spoofe macadressen 7680289[/snapback] hva mener du med det? Lenke til kommentar
Kungen85 Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Skolenettverket er vel høyst sannsynlig ikke åpent for alle. Derfor må du nok levere pcen til itansvarlige, for å få lagt inn et sertifikat eller en krypteringsnøkkel. 7680298[/snapback] Skolens nettverk er foreløbig usikret. hadde tilgang før, og alle andre har tilgang Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 det første jeg hadde gjort, hadde vert å tatt med pc-en til IT-ansvarlige på skolen. Enten så trenger du en IP-adresse eller noe annet som bare de kan hjelpe deg med. egentlig syntes jeg en slik tråd bare er unødvendig, da det er åpenbart for alle (eller burde være) at de skal stikke en tur på IT-kontoret hvis du ikke får nett... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ...egentlig syntes jeg en slik tråd bare er unødvendig, da det er åpenbart for alle (eller burde være) at de skal stikke en tur på IT-kontoret hvis du ikke får nett... 7680336[/snapback] Helt enig og tråden stenges siden saken er ferdig diskutert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg