Gå til innhold

Program som kan konvertere .exe filer til .pdf ?


Ozelot

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppgave å printe ut en haug med .exe filer (det står Laserjet Document viewer i vinduet når jeg åpner filene) og skanne dem inn igjen pga. sikkerhets risiko med .exe-filer.

 

 

Finnes det et program som kan konvertere slik ?

 

Er over 246 filer, så kunne gjerne trengt litt hjelp med dette ;).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulighet for å printe ut til en printer i de programmene?

Isåfall kan du installere en virtuell printer som skriver rett til PDF-fil... Det finnes flere slike, en del er også gratis.

Adobe Acrobat Professional kan også dette og i det kan du legge sammen mange PDF-filer til en. Dette koster litt, så du kan jo evt. vurdere pdfMachine som er gratis ifølge download.com...

Endret av morra
Lenke til kommentar
Jeg har fått i oppgave å printe ut en haug med .exe filer (det står Laserjet Document viewer i vinduet når jeg åpner filene) og skanne dem inn igjen pga. sikkerhets risiko med .exe-filer.

 

 

Finnes det et program som kan konvertere  slik ?

 

Er over 246 filer, så kunne gjerne trengt litt hjelp med dette ;).

7680254[/snapback]

 

La meg se om jeg har forstått dette riktig - du vil printe ut .exe-filer? Det vil si, du vil printe ut hex-koden i filene, som er kjørbare programfiler, og så skanne denne inn igjen?

 

HVORFOR I HEITESTE SKAL DU GJØRE DET?

 

Hvis dette er seriøst, synes jeg du skal finne en lang stokk og slå den idioten som har gitt deg en så tåpelig oppgave hardt over fingrene.

Lenke til kommentar
Jeg har fått i oppgave å printe ut en haug med .exe filer (det står Laserjet Document viewer i vinduet når jeg åpner filene) og skanne dem inn igjen pga. sikkerhets risiko med .exe-filer.

7680254[/snapback]

 

Du dobbelt-klikker altså på en exe-fil, og opp kommer det et vindu med LaserJet Document Viewer øverst i vindusrammen?

 

Kan du gjøre noe mer enn å lese filen på skjermen?

Kan du f.eks. skrive den ut på en hvilken som helst skriver?

(Eller er den låst til LaserJet-skrivere?)

 

Hvis du kan skrive ut til hvilken som helst printer, så burde det vel fungere å bruke pdfmachine, uten at jeg kjenner noe spesielt til denne.

 

Selv har jeg brukt Primo PDF og har hatt gode erfaringer med den. Den installerer seg som en ekstra printer-driver, og du må - i LaserJet Doc. Viewer - velge Primo PDF som "printer" og skrive ut.

 

Da burde det etter hvert dukke opp en pdf-fil med innholdet av filen du så på.

 

Hvis det ikke fungerer, kan det jo være noe med programmet LaserJet Doc. Viewer som gjør at det ikke er samarbeidsvillig.

 

edit. Skriveleif.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Nå har jeg installert programmet, men  eneste jeg får til, er å lage .pdf-filer av f.eks. forsiden på hw.no eller andre sider.

 

Sikker på det er rett program ?

7690016[/snapback]

Programmet legger seg som en egen printer i Windows, ikke sant? Det skal gjøre det iallefall...

 

Inni .exe-filene: Er det noe sted du kan velge å skrive ut?

 

Hvis ikke hjelper ikke dette programmet deg dessverre.

 

Edit: Hvorfor poster jeg dette når nebrewfoz forklarer alt så mye bedre?! :roll:

Endret av morra
Lenke til kommentar

Folkens, nå er det like før jeg ringer til myndighetene og får inndratt PC-løyvene deres.

 

Ja, programfiler kan være infiserte. Dette var mer vanlig i DOS-tidene da virus la seg direkte i .exe-filer, men la oss nå si at du da har en exe-fil som er infisert av et virus. Du skriver ut binærkoden (som kan være på ganske mange A4-sider, så lykke til med bare det i seg selv) som også inneholder viruset og scanner denne inn igjen (lykke til med dette og, du har vel noen uker med manuell jobb foran deg). Så bruker du et optisk bokstavgjenkjenningsprogram for å gjøre om de innscannede arkene dine til et digitalt tekstdokument som datamaskinen kan forstå igjen. La oss håpe at programmet ikke bommet på noen tegn, for da er koden ubrukelig, og du er vel neppe i stand til å bedrive de-bugging.

 

Hva har du nå i praksis gjort? Du har skrevet ut et infisert program og scannet det infiserte programmet tilbake igjen. Ooops! Programmet er like infisert som det var før jo, jøsses!

 

Hvis trådstarter virkelig er seriøs med dette, bør vedkommende ta en alvorsprat med spøkefuglen som har satt han på denne komplett idiotiske oppgaven. Om ikke annet, gjør det for å spare alle de trærne som gikk med til å lage den haugen av papir du vil bruke på denne meningsløse oppgaven.

 

Skal du beskytte deg mot infisert programvare, bruk et antivirusprogram. Makan.

Endret av BrunoStergodt
Lenke til kommentar
Folkens, nå er det like før jeg ringer til myndighetene og får inndratt PC-løyvene deres.

7692223[/snapback]

Det er faktisk mulig at du har tolket trådstarters problem helt feil - i så fall er det ikke vi som bør miste løyvene ... :innocent:

 

Det er et sørgelig faktum at noen av og til kan motta en dokumentfil som vedkommende ikke får åpnet fordi vedkommende ikke har det rette viewer-programmet. For å unngå dette problemet, har noen i sin visdom funnet ut at de kan pakke dokumentet inn i en eksekverbar fil som også inkluderer viewer-programmet. Da kan i hvert fall alle som har Windows få sett dokument.

 

Ulempen er selvsagt at exe-filer kan bli infisert av virus, og jeg kan godt forstå at enkelte vil kvitte seg med disse dokument-exe-filene hvis det er mulig.

 

Så hvis jeg tolker trådstarter riktig, så gir han bengen i hex-dump eller assembly-kode - han vil ha dokumentet over på PDF-format, evt. et grafikkfil-format.

Lenke til kommentar
Haha, takk for hjelpen folkens(de få som fatta det).

 

 

Dere andre tullinger kan gå og legge dere  :!:

 

 

Hilsen "It-ansvarlig"

 

(nylig utnevnt :love: )

7697888[/snapback]

 

Greit, dog en meget merkelig måte å formulere problemet på - "jeg skal skrive ut en haug med exe-filer".

Endret av BrunoStergodt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...