Gå til innhold

Wii - eksklusive titler


Biera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Et RPG alla Fable til Wii hadde vært morsomt å ha. Ser frem til RPG på Wiien, tror det kan bli interesange spill.

7714760[/snapback]

Strategispill til Wii blir interessant! Jeg skal snart prøve å bruke wiimote på warcraft for å se hvordan det kan bli, men da må jeg lage en mindre sensorbar :D

Lenke til kommentar
Strategispill til Wii blir interessant! Jeg skal snart prøve å bruke wiimote på warcraft for å se hvordan det kan bli, men da må jeg lage en mindre sensorbar  :D

7717398[/snapback]

 

Ja strategi og. Når jeg tenker på det, takket være Wiimoten kan jo alle sjangrer overføres til Wii, siden den oppfører seg som en datamus. Interesangt.

 

Wiimote på Warcraft? Blir det noe alla Wiimote på HL2? For den bruker vel ikke IR kameraet i fronten men heller gyroene, ved hjelp av bluetooth adapter.

 

Eller vet du noe jeg ikke vet??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Ja strategi og. Når jeg tenker på det, takket være Wiimoten kan jo alle sjangrer overføres til Wii, siden den oppfører seg som en datamus. Interesangt.

 

Wiimote på Warcraft? Blir det noe alla Wiimote på HL2? For den bruker vel ikke IR kameraet i fronten men heller gyroene, ved hjelp av bluetooth adapter.

 

Eller vet du noe jeg ikke vet??

7717404[/snapback]

 

De har fått til IR-kameraet nå, så med diverse programmer kan du hive en sensorbar ved skjermen og bruke den som en vanlig mus :)

 

Dette funker naturligvis ikke i FPS (man må jo flytte musa for å rotere etter hvert), men på strategispill kan det fungere ganske bra. Selv prøvde jeg det med en dårlig sensorbarløsning, men skal prøve å få til noe bedre.

 

på Wiili.org finner du sikkert noe som kan brukes! Jeg prøvde WiinRemote fordi det var mye enklere enn glovePie.

Lenke til kommentar

Spør du meg, ser det ut til at kontrollen blir veldig bra. I hvert fall hvis mappinga på spinnhastighet og svinghastighet har den analoge presisjonen det ser ut som.

 

Gleder meg til å prøve.

 

Lurer også på hvor lenge Nintendo (og de andre?) har tenkt å vente før de avslører noe som tar kontrollmulighetene lengre enn Wii Sports og Red Steel. Vil det funke? :)

Lenke til kommentar
Lurer også på hvor lenge Nintendo (og de andre?) har tenkt å vente før de avslører noe som tar kontrollmulighetene lengre enn Wii Sports og Red Steel. Vil det funke? :)

7737965[/snapback]

Delvis svar på "vil det funke?" fra utvikleren av Mercury:

 

Eurogamer: There's been a lot of debate since the Wii launched about just how clever the tilt sensor technology really is. Some people have argued that Wii Sports, for example, isn't actually measuring very much, with Nintendo forced to rely on timing more than actual gesture recognition. What's been your experience, working with the controller? Is it capable of more than we're seeing now?

 

Ed Bradley: It can certainly spew out a lot of useful info. The tricky bit is making meaningful use of it all. At the end of the day developers want players to have fun rather than impose clever mathematics on them, so if it turns out to be fun only using a simple subset of the controller's gizmos then why worry about how "proper" it is?

 

Personally I think the controller is capable of translating actions far more complex and energetic than most players are interested in performing even in the privacy of their own homes. Sort of a "just because we can it doesn't mean we should" situation.

 

Ehhmm.... kanskje ikke ett godt svar.

 

Men... personlig håper jeg at Valve, Warren Spector, eller Hideo Kojima slutter å slikke Nintendo sin rumpe, får ræven sin i gir, og lager noen spill som virkelig utnytter Wiimoten.

Lenke til kommentar
Ehhmm.... kanskje ikke ett godt svar.

 

Men... personlig håper jeg at Valve, Warren Spector, eller Hideo Kojima slutter å slikke Nintendo sin rumpe, får ræven sin i gir, og lager noen spill som virkelig utnytter Wiimoten.

7738100[/snapback]

 

Jeg synes ikke det var noe dårlig svar. Jeg må si jeg synes det er positivt med utsagn som "At the end of the day developers want players to have fun rather than impose clever mathematics on them, so if it turns out to be fun only using a simple subset of the controller's gizmos then why worry about how "proper" it is?"

Lenke til kommentar

Vet du, til det vil jeg si at grunnen til å bekymre seg over hvor "skikkelig" ting er, er forestillingen om at spillene kanskje kan bli enda bedre med bedre utnyttelse av kontrollen.

 

Det involverer selvsagt massevis av flink matte, men jeg håper og tror at det er mulig.

Lenke til kommentar
Vet du, til det vil jeg si at grunnen til å bekymre seg over hvor "skikkelig" ting er, er forestillingen om at spillene kanskje kan bli enda bedre med bedre utnyttelse av kontrollen.

7738661[/snapback]

Finnes ikke tvil om at spillene kommer til å bli bedre å utnytte kontrollen. Hittil er det mye prøving og feiling, men etter noen år så kommer det til å bli etablert masse forskjellige standarder for diverse sjangere, akkurat som med vanlig kontroll. Men hvor gode de standardene kommer til å bli vet ingen, selvom de er umulig å unngå å se det digre potensialet.

Lenke til kommentar

IGN hands on SSX Blur.

 

Super Paper Mario Wii?

 

Kororinpa 23.Februar i Europa.

 

IGN hands-on Sonic and the Secret Rings.

 

IGN hands-on\off(?) Godfather: Blackhand Edition.

 

1up hands-on SSX Blur.

 

SSX Blur virker veldig positivt. Godfather previewen er merkelig, siden de påstår at de har hands-on, men så vidt jeg kunne se var det ikke et eneste ord om det faktisk FUNKER. Samme med en kort preview på 1up. Stiller meg skeptisk.

 

Kororinpa gleder jeg meg til. Leste en veldig positiv review, og en veldig negativ en, men velger å tro på den positive hittil. Slike spill blir ofte oversett av sløve anmeldere.

 

Super Paper Mario virker strålende, men stiller meg litt skeptisk til de Wiispesifikke kontrollene hittil. Håper de greier å gi noe ekstra, ikke bare putte spillet på en enklere og mer passende kontroll(Wiimote holdt som en NESpad).

 

Sonic virker strålende. Håper Sega greier å redde 3DSonic fra det helvetet spillene har vært i de siste årene.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Jeg har lest at de jobber med Mario Kart til Wii, men alle mine kilder har plutselig fått munnkurv, deriblant Wikipedia der informasjonen var tatt bort og låst.

 

Tyder på at det er noe på gang men de er jo så forbanna flink å holde kortene ved bryste at man får vel ikke informasjon om det før noen månder før det kommer.

 

At det kommer er vel klart, ingen Nintendo konsoll uten et mario kart spill nå.

Lenke til kommentar
At det kommer er vel klart, ingen Nintendo konsoll uten et mario kart spill nå.

7784016[/snapback]

Åjoda. :)

 

NES, GameBoy og GameBoy Color. Og Virtual Boy.

 

Men et Mario Kart til Wii er vel sannsynlig uansett. Gleder meg til å se de første bildene i så fall, for Double Dash var jo allerede utrolig pent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...