Gå til innhold

Wii - eksklusive titler

Biera

Anbefalte innlegg

Battallion Wars 2

Big Brain Academy

Bomberman Land

Bust-a-Move: Bash

Cooking Mama: Cook Off

Cosmic Family

Disaster - Day of Crisis

Eledees

Excite Truck

Dewy's Adventure

Dragon Quest Swords

Escape From Bug Island

Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers

Fire Emblem: Goddess of Dawn

Fishing Master

Forever Blue

Harvest Moon: Tree of Peace

Kirby

Kororinpa

Mario Galaxy

Mario Strikers Charged

Mario Party 8

Metroid Prime 3

No More Heroes

Pokemon Battle Revolution

Project Hammer

Red Steel

Resident Evil - Umbrella Chronicles

Samurai Slash

SD Gundam G Breaker

Sims Wii

Sonic and the Secret Rings

SSX Blur

Super Fruit Fall

Super Monkey Ball - Banana Blitz

Super Paper Mario

Super Smash Bros Brawl

Tamagotchi Party On!

Trauma Center: Second Opinion

Wario Ware - Smooth Moves

Wii Health

Wii Play

Wii Sports

Wii Zelda

Wing Island

Zorro

First/second party i kursiv.

Spill som ikke er blitt annonsert, men som heeelt sikkert kommer:

Animal Crossing

Duck Hunt

Mario Kart Wii

Pilotwings

Ping Pong

Red Steel 2

Wii Music

Wii Motorsports

Høyst sannsynlig eksklusive blir spill fra Camelot(Golden Sun 3? :hmm: ), Pyro, Cing, From Software, n-Space.

Da har jeg ikke tatt med vaporware som Orb, Thorn og Sadness. Tar heller ikke med spill som ikke er blitt annonsert for utgivelse utenfor Japan.

Endret av Biera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg som en liten unge til:

Resident Evil: Umbrella Chronicles. Styreoppsettet fra Resident Evil 4 var som skapt for Wii, dette kan ikke bli noe annet enn genialt.

Metroid Prime 3: Corruption. Retro sine Metroid Prime titler var noe av de beste forrige generasjon, og jeg forventer at de setter en standard for FPSkontroll med Wiiversjonen.

Super mario Galaxy. På tide at noen lager et 3Dplatformspill som kan slå Mario 64.

Fire Emblem. Strategi virker som en av de mest passende sjangerene for Wii, så jeg håper de greier å gjøre alt rett. Om ikke annet vil jeg ha ett konsoll strategispill som man kan spille med bare en hånd.

Dragon Quest Swords. Ja, jeg er en grafikkhore.

Final Fantasy Crystal Chronicles. Originalen var genial når man først greide å samle fire GBAer og knote med oppsettet. Har mye potensiale for Wii, selvom jeg gleder meg enda mer til DSversjonen.

No More Heroes. Killer7 var glimrende sært fra begynnelse til slutt, og stoler på at Grasshopper greier å gjøre noe like sært og enda bedre denne gang.

Project Hammer. Ser ut som et generisk hack&slash med hammer istedet for sverd, men jeg elsker hack&slash og tror jeg kommer til å nyte dette spillet stort.

Eledees. Ingenting gøyere enn å leke med fysikk.

Wario Ware - Ingen over, ingen ved siden av, ingen under. Wario Ware er i en klasse for seg selv.

Andre spill jeg håper å høre mer om: Disaster - Day of Crisis, SSX blur, BWii, Forever Blue, Sims Wii, Animal Crossing Wii.

Spill jeg håper blir annonsert:

Pikmin 3. En av forige generasjons beste nye serier, og bør passe perfekt til Wii.

Half-Life Wii. Kom igjen Valve!! Slutt å slikke Nintendos rumpe og begyn å lage spill for dem istedet!

Deus Ex\ System Shock\ Et eller annet lignende Wii. Kom igjen Warren Spector! Slutt å slikke Nintendos rumpe og begyn å lage spill for dem istedet!

Spore Wii. Må komme, og må bli bra!

Lenke til kommentar

Rent personlig er jeg av den formening at håndholdte og stasjonære konsoller er så ulike og dekker såpass ulike behov at de ikke henger sammen. I så måte vil en spillserie som vandrer fra den håndholdte platformen til en stasjonær konsoll fortsatt være eksklusiv. Dette fordi ingen av konkurrentene på det stasjonære konsoll-markedet har spillet på sin konsoll.

Lenke til kommentar

Twilight Princess meiner eg ikkje kan telle som eksklusiv, sidan ein tilnærma identisk versjon kan spelast på ein annan konsoll. Trauma Center er vel meir i gråsona, sidan der er ein viss skilnad på spelopplevinga på handholdt og stasjonær konsoll.

Kay

Lenke til kommentar

Ser at det stilles litt spørsmålstegn hvorvidt Trauma Center: Second Opinion skal tas med.

Jeg har selv spilt spillet til Wii og mener det er annerledes nok fra DS-versjonen. I tillegg er det en del tilleggsoppdrag. Joda, Wiimoten fungerer omtrent på samme måte som stylusen gjør i DS-versjonen, men jeg mener fortsatt det er en forskjell som utgjør nok til at det skal tas med.

Masse bra spill her, ja! Gleder meg stort til så altfor mange av dem, det komer til å bli tungt for lommeboka.

Kan nevne et par titler som ikke er med på lista:

- Cooking Mama: Cook Off(muligens på DS også?)

- Bust-a-Move: Bash

- Super Fruit Fall

- Gottlieb Pinball Classics

- Kororinpa (eller hva svarte det heter)

Lenke til kommentar

Er noen titler jeg ser frem til faktisk. Av de store ser jeg mest frem til Mario Galexy. Og selvfølgelig, det nye Zelda spillet designet for Wii, når det måtte komme. Gleder meg litt til E3 i år, kanskje man får en liten teaser fra Nintendo da.

Tror og Harvest Moon: Tree of Peace blir ekslusiv til Wii, men det vet jeg ikke. Er vel litt utradisjonell, men jeg likte faktisk Harvest Moon til SNES jeg, så jeg gleder meg litt til Harvest Moon til Wii, som sies å bruke Wiimoten til hva den er god for.

Lenke til kommentar

Ser ut som en solid liste. Titlene er kanskje litt for velkjente hvis vi ser bort i fra Wiihealth, wiisports, wiixxxx-titlene. Men det er kanskje Nintendofansen sin feil også. :blush: Jeg trasker iallefall i velkjente trakter når det gjelder spillene jeg skal kjøpe til Wii. Må prøve å få meg til å kjøpe noen av de nye IP'ene til Wii.

De spillene jeg ser mest frem til:

Super Mario Galaxy:

Virker som om at Miyamoto og Nintendo kan lage en verdig oppfølger til Super Mario 64 her. Ser frem til et herlig spill med flott grafikk og artig gameplay

Metroid Prime 3:

Corruption er kanskje det mest lovende spillet til Wii for øyeblikket. Kanskje det spillet som viser at fps spill funker bra på Wii. Og i tillegg ryktes det at spillet vil ha en onlinemodus. Årets Wiispill?

Super Smash Bros Brawl:

Onlinemodus, enough said

Zelda next:

Det har blitt sagt at Twilight princess var det siste Zeldaspillet av sitt slag. Det kan bare bety at serien står foran store forandringer. Jeg gleder meg :)

Resident Evil: Umbrella corp chronicles

RE4 var et herlig actionspill. Håper at Capcom fortsetter trenden her og at de klarer å ta i bruk wiimoten.

I tillegg kommer det en del spill som jeg sikkert kommer til å kjøpe:

SSX: Blur

No More Heroes

Mario Strikers: Charged

Wario Ware smooth moves

Crystal chronicles: Crystal bearers

Battallion wars 2

Disaster, Sadness, Orb og Thorn høres spennende ut, men det er ikke nok informasjon om spillene til at jeg vet om jeg vil ha dem eller ikke.

Om det er noen spill jeg gjerne kunne ha tenkt meg til Wii så er det Mario Kart Wii, F-Zero WX, Wiisports 2 og Eternal Darkness 2. ED2 kommer helt sikkert ikke, men det er lov å håpe.

Lenke til kommentar

Took med Cooking Mama og Trauma Center, siden de så ut til å være en del utvidet fra DS-versjonen (nye oppskrifter/nytt kapittel). Tok vekk Gottlieb Pinball Classics siden det visst fantes til PS2 og PSP.

La til Samurai Slash (Samurai Warriors Wave) fordi den får distribusjon utenfor Japan. (Tenkte å holde spill som bare kommer ut i Japan ute av lista...)

Lenke til kommentar
Digga å fly rundt jeg. Forbeder score og kose meg. Noe action spill var det jo ikke men pytt.

7699654[/snapback]

PW64 hadde jo action. Ikke glem den fryktinngytende MechHawk som innvaderte øyene, og den jærve pilot måtte ta misilene fatt og kverke den med 5 fulltreffere.

Var jo litt action da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...