ScanAlp Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Har en Netgear m/ Range Master, men den står i et annet hus så signalene inn til kontoret er alt for dårlige. Det er ikke mer enn 25m fra routeren til maskina, men vinkler vinduer og vegger skaper trøbbel. Kan jeg: a) sette opp en signalforsterker eller flere (hvilken kan jeg bruke) b) strekke kabel slik at jeg kan plassere routeren inne på kontoret? 25m All hjelp vil bli verdsatt. Lars Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Heisan, Joda du kan: a) Sette opp en signal forsterker, men jeg anbefaler heller en repeater. Sett opp repeateren slik at den unngår flest mulig vegger i fri sikt til kontoret og til routeren din. Siden du allerede har Netgear og repeatere ofte er litt proprietære er kanske denne ett greit valg: http://www.netgear.com/Products/WirelessAc...ints/WG602.aspx b) Kabel går også fint. Eller eventuelt strekke en kabel til ett aksesspunkt som ligger nærmere kontoret (produktet som er linket over fungerer til det også). Lykke til! Lenke til kommentar
ScanAlp Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Takker og bukker. Alltid fett med fagkunnskap og gode svar. Lenke til kommentar
ScanAlp Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Heisan,Joda du kan: a) Sette opp en signal forsterker, men jeg anbefaler heller en repeater. Sett opp repeateren slik at den unngår flest mulig vegger i fri sikt til kontoret og til routeren din. Siden du allerede har Netgear og repeatere ofte er litt proprietære er kanske denne ett greit valg: http://www.netgear.com/Products/WirelessAc...ints/WG602.aspx b) Kabel går også fint. Eller eventuelt strekke en kabel til ett aksesspunkt som ligger nærmere kontoret (produktet som er linket over fungerer til det også). Lykke til! 7680415[/snapback] Hvis jeg velger en repeater, må jeg da ha kabel (hvilekn type) fra router til repeater eller er den trådløs? Lars Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Litt av vitsen med en repeater, er at den skal fungere trådløst. Endret 9. januar 2007 av mr_trout Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå