marw_the_big_headed_rhino Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Heisann! Har kjøpt meg ny PC, og bestilte da enkelt og greit 4200 ram. Men er det stor forskjell i ytelse hvis jeg skulle oppgradert til enten 8500 ram, eller 6400 ram? Vil jeg komme til å merke noe til det til vanlig bruk? Driver en del videoredigering, og fotoredigering i tillegg til en del spilling. Har noen sett noen tester der ute om faktiske forskjeller? B-head Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du vil nok kanskje merke litt. Tror du vil merke et sekund eller to på krevende lastinger i spill og kanskje en del fler ved komprimering osv. TROR at når du kjører minnet på over CPU bussen, så får du ikke noe utbytte av det. Så RAM som kjører med 533MHz (PC2-4300) er det reskeste du "trenger" hvis du ikke skal overklokke. Prisforkjellene på 2GB sett med RAM er i følge prisguiden ganske små helt til du kommer over PC2-6400; da blir det veldig dyrt igjen. Kan ikke linke til noen tester, vet rett og slett ikke om noen. Men har du planer om å overklokke systemet, så kjøp RAM som kjører på 800MHz. Hvis ikke gir RAM med 533MHz like mye ytelse tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå