the_masked_cow Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 jeg så en som fikk en annen maskin på nettverket til å skru seg av. ved hjelp av sin maskin. han skrev også en beskjed for eksempel: du har mottatt et virus, som ploppet opp som en error på maskinen som ble skrudd av. (maskinen viket etterpå igjen) jeg tror han brukte cmd.exe men jeg er ikke sikker... det hadde vert drit gøy å fått til noe sånt mot kompisene mine bare for å se hvordan de reagerer kan noen hjelpe meg med hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 søk litt på forumet,det ligger utallige tråder der ute om akurat dette fra før. komandoen i cmd er noe sånt som dette:netsend <ip> så melding ja det går ant og skru av en maskin over nettverket, men tror du må ha admin retter på den maskinen. obs: netsend fungerer ikke med sp2. je vet heller ikke om jeg har skrevet helt rett komando. Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 mine innlegg... hehe 7680088[/snapback] hva mener du med det? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Vil vite det selv.. mener det er shutdown -a elle no.. husker ikke helt.. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Vil vite det selv.. mener det er shutdown -a elle no.. husker ikke helt.. 7680129[/snapback] shutdown -m \\datamaskinnavn Dersom du kjenner komandoen, er det bare å skrive "komando /?", for å få vite parametrene. Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Vil vite det selv.. mener det er shutdown -a elle no.. husker ikke helt.. 7680129[/snapback] shutdown -m \\datamaskinnavn Dersom du kjenner komandoen, er det bare å skrive "komando /?", for å få vite parametrene. 7680167[/snapback] takk.. men han hadde også oppe et vindu som han skrev hva som ville ploppe opp på skjremen før datamaskinen skrudde seg av Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 til alle som fortsatt lurer: start -> kjør -> cmd.exe -> ok skriv shutdown -i og tast inn datamaskinnavnet i øverste rute og skriv en gayal melding nederst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå