bundolo Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg kommer ikke på nett. Vet ikke om det er modemet fra Nextgentel(Cisco677i-DIR) eller linja som er problemet. De skal sende nytt modem/router, men det tar 3 dager! Jeg har en 3Com Officeconnect wireless 11g Cable/DSL gateway. (Har en Belkin-router også). Noen som vet om det er mulig å sette opp 3Com'en/Belkin-routeren direkte mot ngt, og har en oppskrift ? Har prøvd endel , men får uansett ikke wan-lampa til å lyse grønt. Er smådesperat og veldig takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
hiper Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 er vel ikke innebygd adsl modem i noen av disse routerne Lenke til kommentar
bundolo Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hmmm... jeg er ikke på hjemmebane her, men tydet ikke dette skjermbildet på at det burde være mulig?. Lenke til kommentar
bundolo Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 er vel ikke innebygd adsl modem i noen av disse routerne 7680212[/snapback] Hmmm... jeg er ikke på hjemmebane her, men jeg synes det ser ut som det er mulig. Hadde tenkt å legge ved et skjermbilde, men sitter på mob tlf linje, så det funker ikke. Iallefall står det (på 3Com routeren): Connection to ISP IP Allocation Mode PPoE(Used by DSL providers only) Primary DNS Address (optional) Secondary DNS Address (optional) Host Name (optional) PPPoE User Name PPPoE Password PPPoE Service Name (optional) Maximum Idle Time Lenke til kommentar
bundolo Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hmmm... jeg er ikke på hjemmebane her, men tyder ikke skjermbildet fra 3Com-routeren påat det er mulig? Lenke til kommentar
mar Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hmmm... jeg er ikke på hjemmebane her, men tyder ikke skjermbildet fra 3Com-routeren påat det er mulig? 7681382[/snapback] Står ingenting over om ADSL modem... For det andre så fungerer bare Cisco ruterene på noen spesifikke linjekort som feks Speedtouch og Netopia ruterene ikke klarer å synce mot. Så selv med et 3.parts ADSL modem er det ikke sikkert det hadde fungert. DSLAM du er koblet mot bruker PPPoA, noe som heller ikke står nevnt i beskrivelsen til 3COM. Så her er det ganske mye som taler for at du må vente et par dager. Endret 9. januar 2007 av mar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du kan prøve å koble til linja utenom splitteren, men ellers er det vel ikke du kan gjøre annet enn å tvinne tomler Lenke til kommentar
bundolo Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Da legger jeg ballen død og smører meg godt inn med en stor porsjon tålmodighet. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg har en 3Com Officeconnect wireless 11g Cable/DSL gateway. (Har en Belkin-router også). Noen som vet om det er mulig å sette opp 3Com'en/Belkin-routeren direkte mot ngt, og har en oppskrift ? 7680046[/snapback] Begge ruterne dine forventer data inn på WAN-porten som er av "Fast Ethernet"-typen. I splitteren har du i praksis tilgang til de elektriske signalene på telefonlinjen, og de er IKKE i.h.t. "Fast Ethernet"-spesifikasjonen, selv om pluggene kanskje går om hverandre. Du må m.a.o. ha et ADSL-modem i mellom for å konvertere mellom de to ulike standardene på hver side av modemet. (Eller en kombinert modem/ruter som vel er det som brukes mest for tiden.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå