Lars-Erik Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Når jeg f.eks. kjører Half-Life med skjermen koplet til via DVI så slåser HL seg på en FPS på nøyaktig 50, selv om skjermen jo bruker 60 på den oppløsningen jeg bruker. Dette gjør da naturligvis (siden jeg har VSYNC PÅ) at bevegelser blir "hakkete" og ikke jevne (siden 50 og 60 ikke går veldig bra sammen). Men hvorfor skjer dette? Når jeg kjører med analog tilkopling så får jeg nøyaktig 60 FPS og bevegelser er helt jevne og fine (og nesten ikke noe etterslep heller selv om det er en LCD skjerm). Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 hvis det er Hz du tenker på så har ikke det noe med FPS å gjøre... er det det du mener? Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 hvis det er Hz du tenker på så har ikke det noe med FPS å gjøre... er det det du mener? 7680812[/snapback] Veeell... Med VSYNC PÅ så er det jo definitivt en sammenheng. Max FPS kan ikke være mer enn Hz på monitoren hvis VSYNC er på. Og siden HL vanligvis har langt over 60 (når VSYNC er av) og alltid 60 når VSYNC er på, så er det litt rart at den dropper til 50 når jeg bruker DVI... Må være en eller annen instilling i skjermdriveren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå