Gå til innhold

266MHz FSB kjørt på 200MHz BUS?

aaad

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en AMD Tbird 1.4GHz / 200MHz FSB. Dette er den optimale prosessor for mitt K7T Pro2 HK. MEN..! Denne prosessoren er umulig å få tak i både ny og brukt.

Spørsmålet er da: Er det mulig å kjøre en AMD Tbird 1.4GHz / 266MHz FSB på 200MHz BUS via bios? Man kan jo med mange prosessorer kjøre BUS hastigheten opp, hvorfor ikke ned?

(Prosessoren er oppgitt ikke å ha støtte i hovedkortet, men alle tekniske data er de samme, utenom BUS hastigheten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aaad, det er ikke sikkert at det er så enkelt. Sannsynligvis så støtter ikke ditt hovedkort mer enn 12-13x multiplikator på prosessor (Selv om du oppdaterer bios). Du vil derfor ikke klare å kjøre prosessoren på 1400Mhz.

Husk også at du har en god kjøleribbe til den nye prosessoren din, den utvikler mer varme enn den du oppgraderer fra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 04:31, skrev aaad:

Jeg er på utkikk etter en AMD Tbird 1.4GHz / 200MHz FSB. Dette er den optimale prosessor for mitt K7T Pro2 HK. MEN..! Denne prosessoren er umulig å få tak i både ny og brukt.

sjekk PM

Lenke til kommentar

Ofte remappes multiplierfktoren, dvs at hvis du setter multiplikatoren til 5 i BIOS så gir det deg en multiplier på 14... Dette er blitt gjort på eldre hovedkort som ikke har vært beregnet til så høy multiplier.

Vet ikke om det fungerer hos deg men det kan være verd forsøket.

Lenke til kommentar

Ofte remappes multiplierfktoren, dvs at hvis du setter multiplikatoren til 5 i BIOS så gir det deg en multiplier på 14... Dette er blitt gjort på eldre hovedkort som ikke har vært beregnet til så høy multiplier.

Vet ikke om det fungerer hos deg men det kan være verd forsøket.

Lenke til kommentar

Nå er ihvertfall prosessoren bestilt - auksjon på QXL Danmark. Jeg får håpe det går greit. Hvis ikke har jeg en Tbird 1.4/266 rimelig til salgs!

Tips: Fraktkostnader fra Danmark til Norge er faktisk rimeligere enn frakt innenriks i Norge, og det gjelder sikkert andre EU-land også.

Betaling gikk også greit. Jeg bestilte valutatransaksjon (Swift) til utenlandsk bank via egen nettbank (50% rabatt ved bruk av nettbank i Sparebank 1 - 30kroner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...