Defus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei Dette skjer når det begynner å bli kaldt ute, -15 grader, og hvis det har vært mildt ute og plutselig blir kaldere. Jeg setter meg inn, vrir om tenningen. Stereoanlegget er av, viften er som regel av eller på hakk en når jeg starter. Startmotoren hakker, den går ikke gjevnt rundt. Hvis bilen har vært brukt eller det er rundt 0 grader starter den helt normalt. Bilen er en Mitsubishi Spacewagon 2000 model, og har ett Exceide Maxxima 900 batteri som er 4-5 år gammel, alt ellers i motor rommet er orginalt. Spenningen i bilen ble sjekket på høsten da var den 14,4 volt. Ellers har den fulgt alle servicer og har masjert 215 000km. Håper jeg ga alt av opplysninger som er viktig, skulle noe mangle så bare si i fra så skal jeg legge det til. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Vil tro det har med skit eller kortslutning mellom polene på viklingene i startmotoren. Når det er kaldt vil denne trenge mere kraft for å rotere.Jeg hadde problemet at startmotoren bare virket enkelte ganger, skrudde av starteren og fant en masse børste støv mellom polene som kortsluttet.. Ville prøvd å rense detta, for min startet som bare det etter denne rensinga. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 takker jeg kjenner noen som sikkert kan rense den for meg, glad det kanskje ikke kan være noe mer alvorlig Lenke til kommentar
Reime Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Eit batteri har ikke same speningen ved lave tempraturer som med høye temp. eit dorleg/utslitt bateri mister så mye spening i kulda at du ikkje klarer og starte... sjekk syre nivå og kvaliteten på den ta eventuelt bateritester på det.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Er ikke syre batteri jeg har. Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Siden den starter greit i varmt vær, har du disse mulighetene: - Dårlig kontakt på batteripolene. Ta dem av, puss kontaktflatene på både batteri og kablesko med sandpapir, sett dem inn med polfett eller spray med CRC-565 e.l. og sett dem på igjen. Dette har jeg måttet gjøre etpar ganger selv ved nøyaktig samme problem som deg - Batteriet er dårlig ladet og gir for lite strøm i kulda, sett det til skikkelig lading over natta og prøv igjen. - Batteriet er gåent/utslitt (mindre tvilsomt da det ikke er SÅ gammelt) Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg ville heller sett på kontaktene nede på starteren og selve motoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå