bazzo Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Lurer på om det er mulig å få med en background-color på utskriften ved hjelp av css eller javascript. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Tenker du på: ? p { background-color: #000000; color: #fff; } Da blir det bakgrunn på teksten, men også videre bortover.. Eller slik Endret 9. januar 2007 av Mr Chief Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis du lager et eget stilsett for utskrift (media="print"), så skal du få med bakgrunnsfarger på teksten, altså.. Tror ikke dette vil fungere om du kun skriver ut markert tekst, men... Lenke til kommentar
gather Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg lurer på hvorfor du vil ha bakgrunnsfarge på utskriften, om det er bar deler av den så er det forståelig, men om du derimot vil ha det på hele siden vil det være et enormt blekksluk. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Han har vel egentlig ikke sagt han vil printe det ut. Jesper Karsrud sier vel bare hvordan man kan få bakgrunnsfarge på skriften på en annen måte. Tror jeg iallefall(?) Vil uansett påstå at den enkleste måten er denne: (css) .TekstMedBakgrunn { color:#fff; background:#000; } (html) <div class="TekstMedBakgrunn">Tekst</div> Slik som tidligere nevnt i posten. Endret 9. januar 2007 av erixz Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Utskrift er vel å skrive ut noe med en printer, så han sier jo ganske rett ut at han skal printe ut, gjør han ikke? Din måte er dårlig, erixz. Tekst rett inni en div? Du kunne i det minste brukt <p> som eksempel, da hadde i hvertfall ikke jeg reagert sånn.. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Hei alle sammen Jeg skal skrive ut en side ja, og det er bare litt bg farge på noen få divs, så det vil ikke bli blekksluk Jeg vet det går an å sette dette lokalt i nettleseren, men jeg bare lurte på om det fantes en vei utenom. Media print fungerte dårlig, fikk ikke med bg på utskrift. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Leste ikke førstepost godt nok. Jesper: <p> eller ei, de gir samme resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå