wilai Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hei familien min er veldig opptatt av bilde. Gjennom åre har vi tatt veldig mange bilde som eg vil samle inn, og legge det på en server. Slik at alle i familien kan se på bilde når dei vil. Har en gamel maskin som duge til det og trenge litt hjelp hva eg trenge her. skal bruke Ubuntu fordi eg er mer kjente med debian distro. Maskinen skal bare dele ut bilde via Nettverke vår med hjemmeside intern localhost Og familien må kunne legge inn bilde via nettsiden og. Vil helst ha noe eg kan få via apt-get systeme Det er en fordel med at program har Chinese (Simplified) Endret 9. januar 2007 av wilai Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Personig bruker jeg http://gallery.menalto.com/ synes det er helt greit. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 kan jeg få tak i det via apt-get? jeg vil helst ha program eg kan få tak i med apt-get Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Image_Gallery_Server Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Bare husk og bruk ubuntu server edition eller hva den nå heter, slipper du og ha allskens programmer ligge og "hogge" minnet Tror ubuntu har ett slags autamsjons scrips for installering av "LAMP"(Linux, Apache, MySql, PhP) også. Endret 10. januar 2007 av donsai Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 kan jeg få tak i det via apt-get? jeg vil helst ha program eg kan få tak i med apt-get 7683142[/snapback] Gallery er ikke et program. Det er en løsning/system som ikke kompileres til et program. Det skal derfor ikke installeres, kun konfigureres. Du bare pakker det ut til en mappe, kjører veiviseren, og voila ferdig. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Eg har apache2 og php4 ferdig instalert og fungere. men når eg sette opp gallery og skal konfigurere finne eg ikkje siden localhost/gallery/setup/index.php Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Du har et problem med filplasseringen. Hva er DocumentRoot (i httpd.conf-fila) satt til? Hva gir kommandoen pwd når du står i setup-mappa? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Står ikkje noe DocumentRoot i apache2 sin conf og setup skal ver online, gallery bruke php? Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 kan jeg få tak i det via apt-get? jeg vil helst ha program eg kan få tak i med apt-get 7683142[/snapback] Gallery er ikke et program. Det er en løsning/system som ikke kompileres til et program. Det skal derfor ikke installeres, kun konfigureres. Du bare pakker det ut til en mappe, kjører veiviseren, og voila ferdig. 7689522[/snapback] Endel linux disoer kommer med php forum etc som man bare installerer via pakkebehandleren, det må ikke være kompilert kode for at man skal kunne installere det med pakkebehandleren Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Står ikkje noe DocumentRoot i apache2 sin confog setup skal ver online, gallery bruke php? 7690393[/snapback] Apache må vite hvor den skal finne filene, og du må vite hvor du skal legge filene. Det settes av DocumentRoot. I følge Apache 2.2 sin dokumentasjon, defaulter DocumentRoot til /usr/local/apache/htdocs. Dette kan sikkert settes ved kompilering. Derfor må du enten legge filene på default plassering eller sette en DocumentRoot selv. Ja, Gallery bruker PHP. Og ja, konfigurasjonen foregår med din nettleser. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Ubuntu bruke apt-get system så eg har ikkje anledning/vil ikkje kompilere Eg skal sjekke ut det imorgen Takk for grundig svar ;D Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Sjekket på packages.ubuntu.com idag. Det skal bare være og skrive: sudo apt-get install gallery eller sudo apt-get install gallery2 Så vil ting legge seg der de skal Endret 11. januar 2007 av donsai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå