Mastertage Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Noen som vet hvor jeg finner et bra program til å drive med php koding? svar fort? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Notepad fungerer bra til php koding. grati er det også Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Noen som vet hvor jeg finner et bra program til å drive med php koding? svar fort? 7679841[/snapback] Det er mange programmer der ute til dette, så det blir litt smak og behag. Alt fra notpad til WSYWYG Selv jeg brukt primært 4 programmer til webutvikling de siste årene : Alleycode jEdit PHP designer PrimalScript Alle disse kan du bruke til php. Lenke til kommentar
Mastertage Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Notepad fungerer bra til php koding. grati er det også 7679882[/snapback] men jeg klarer ikke lagre php i notepad. hvis jeg velger og lagre det som .php funker det ikke. men om jeg lagrer det i .html virker ikke ?php kodene Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 men jeg klarer ikke lagre php i notepad.hvis jeg velger og lagre det som .php funker det ikke. men om jeg lagrer det i .html virker ikke ?php kodene 7679931[/snapback] da gjør du noe feil. jeg har kun brukt Notepad til å lage php-filer og det har fungert utmerket. sikker på at du ikke lagrer det som php.txt? Lenke til kommentar
Mastertage Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 men jeg klarer ikke lagre php i notepad.hvis jeg velger og lagre det som .php funker det ikke. men om jeg lagrer det i .html virker ikke ?php kodene 7679931[/snapback] da gjør du noe feil. jeg har kun brukt Notepad til å lage php-filer og det har fungert utmerket. sikker på at du ikke lagrer det som php.txt? 7679940[/snapback] ja det er jeg sikker på. hvis jeg har filen index.php lagres bildet som index.php.txt Lenke til kommentar
Creep Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg vill annbefale Dreamweaver...Det har jeg brukt i noen år nå, å jeg er kjempefornøyd(Y) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) ja det er jeg sikker på. hvis jeg har filen index.phplagres bildet som index.php.txt 7679949[/snapback] hva for et bilde? hvis det er filen som lagres som php.txt er det noen innstillinger du må endre når du lagrer dokumentet. Når du velger "lagre som" se under "filtype" må du velge "alle filer" istedenfor "tekstfiler" når du lagrer dokumentet. Endret 9. januar 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Programmers Notepad fungerer ypperlig synes eg... Men appropo den feilen. Åpne min datamaskin, gå til verktøy og mappealternativer. Der finner du frem fanen merket med vis, og deretter en avkryssingsboks som heter "Skjul filetternavn for kjente filtyper". Denne skal IKKE være avmerket. Deretter trykker du på bruk og ok, og prøver igjen. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Notepad fungerer bra til php koding. grati er det også 7679882[/snapback] men jeg klarer ikke lagre php i notepad. hvis jeg velger og lagre det som .php funker det ikke. men om jeg lagrer det i .html virker ikke ?php kodene 7679931[/snapback] Dette er veldig enkelt 1. Trykk "Lagre som..." 2. Velg hvor du ønsker å lagre ditt script 3. I filnavn, skriv NAVNETPÅDITTSCRIPT.php 4. I filtype, velg, "Alle filer" 5. Trykk "Lagre" Lenke til kommentar
Mez Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg liker Ultraedit - fordi det lar meg jobbe rett mot servern over sftp Lenke til kommentar
xqus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Eclipse med phpEclipse installert. Lenke til kommentar
oxodesign Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Zend Studio - En av de beste. Koster litt!! Men også Eclipse med php installert var bra! Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg liker PHPEdit og PHP Designer Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 notepad++ har jeg brukt hele min php karriære Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Bruker selv eclipse med phpeclipse og subclipse. Da har jeg en finfin workspace med SVN intregrert. Jeg liker ikke den innebygget notepad. Får alltid problemer med utf-8 i min, selv om jeg har mulighet å lagre i UTF-8. Uansett holder med til eclipse, evt notepad++ for småting. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Problemet ditt er vel heller at du åpner php-filen direkte i nettleseren, det går ikke. PHP er et serverside-språk og må kjøres via en server. Du kan installere XAMPP på PCen din, det er webserver med PHP og mySQL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå