Gå til innhold

Noen som vet om noen bra sampling band?


Anbefalte innlegg

Ja det har seg altså slik at etter jeg fikk meg en sampler til jul har jeg blitt veldig glad i dette fenomenet sampling. Putte en sample fra noe annet inn i en sang. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om noen bra band som gjør slikt..

 

er ikke veldig glad i rap men baetsa der er überdigge. spesielt baets og slikt over gamle funk låter! men jeg tenker vel da mest på elektroniske greier alla Ugress og Shadow of the beat og slikt.. Dessuten elsker jeg type Ralph myerz musikk.. så hva ender vi på da? electronica og drum n bass eller no..

 

Ihvertfall som to lydekeksempler på hvordan sampling jeg mener sjekk ut Reason to belive.mp3 og Loungemeister.mp3 på denne siden

 

Ja det er lovlig.. det er bandets egne hjemmeside www.ugress.com

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kruder & Dorfmeister er definitivt en inspirasjon for Ralph'en. K&D Sessions er ett av de mest genialt produserte albumene noensinne. Bare remikser, men helt perfekt lyd. En del samples, selvfølgelig. Albumet er totalt overbrkut i alle reportasjer på radio og TV om urbane ting, og er altfor perfekt kafèmusikk, så ALLE har hørt mange småbiter av albumet mange mange ganger før enn om de vet det eller ikke, men er absolutt verdt å sjekke ut hvis du ikke har hørt selve albumet.

 

Samplemusikk?

 

Ministry sitt Rio Grande Blood bruker noen av de flotteste samples jeg har hørt på lenge. "I'm the ministry of death!". "We're fighting evil!". Men sikkert ikke det du leter etter.

 

General Patton Vs the X-cutioners er noe av den villeste samplemusikken. Litt vel villt for de fleste anledninger men det er et par perler der.

 

Så har man jo klassikere som Kid Koala, Mr Scruff, Herbalizer, etc, etc. Egentlig kan du trygt kjøpe all musikk fra Ninja Tunes, siden de har kun det beste av det beste av samplemusikk, scratching, og DJsett.

Lenke til kommentar
Du sier at du ikke er så glad i hiphop, men jeg vil allikevel anbefale DJ Shadows Endtroducing. Utelukkende samples, fantastisk på alle måter.

:)

7680056[/snapback]

 

 

Ok nå er første post endret.. jeg sa jo selvsagt helt feil.. hip hop grooves er jævlig digg, SERLIG over sånne gamle funklåter med vinylkvalitet..

 

jeg mente at jeg hater rap.. sorry folks...

Lenke til kommentar

Aha. Det finnes masse bra instrumental-hiphop.

Jeg nevner i fleng:

Pete Rock - Petestrumentals

J Dilla - Donuts

Madlib - Movie Scenes

Metal Fingers - Special Herbs

I tillegg gis det ofte ut instrumentalversjoner av "vanlige" hiphopalbum.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
jeg vil allikevel anbefale DJ Shadows Endtroducing. Utelukkende samples, fantastisk på alle måter.

:)

7680056[/snapback]

 

 

fy fader

7680509[/snapback]

Liker du DJ Shadow så er definitivt NinjaTune plateselskapet å sjekke ut. Fantastisk mye bra:

 

Ninja Tune

 

 

Uansett: Fant en scratcheklassiker av Mr Scruff på Youtube som du bør høre på:

Fish

 

Er mixet sammen med en eller annen animasjon, men funker fint. God god godlåt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...