Anterialis Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hei. Dette gjelder "Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort,Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin" (link til psu.) Min pc ville til morgen i dag ikke starte, i tillegg til at det kom en høyfrekvent lyd fra datamaskinen. Jeg lukket opp og hørte i tillegg til denne høye lyden noen gnistrelyder (stod ikke gnister liksom, men en slik gnistrelyd). Jeg lokaliserte pipelyden til å komme fra psu. Jeg tok ut denne, koblet alle strømledninger av alle komponenter, og startet den (ved å putte i strømkontakt og sette powerknappen på I) og hørte den samme høye lyden, men ingen gnistelyder lenger. Hva kommer denne høye lyden fra, og tror dere også problemet mitt ligger i psu? Hvordan kan jeg sjekke sånn at jeg er sikker på det er psu som er defekt? Det skal legges til at jeg i går for første gang hadde problemer med å starte pc. Den ville ikke starte med vanlig powerON knappen, så jeg trykka psu-powerknappen off og on igjen. Nå starta pc ved pc-powerON. I dag skjedde ingen ting og jeg reiv ut hele powerledningen, og når jeg starta opp igjen stod lcd-skjermen foran på pc-en og blinka (ikke bra) og jeg hørte høye lyder. Enda en feil: Når jeg starta opp psu for seg selv (som beskrevet over) så det ut som om viftene ikke ville starte helt hele tiden, de lugga litt, så begynte de etterhvert og ikke på samme tidspunkt som de andre gangene jeg gjorde det samme. Håper noen kan hjelpe meg ganske fort, slik at jeg kan få sendt inn pc så fort som mulig! Er veldig avhengig av denne pc. På forhånd takk =) Endret 9. januar 2007 av w3p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå