Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port redirection

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal åpne en ftp-server og benytter en router.

Jeg har fått høre at jeg må redirecte port 21 (som serveren bruker) til min maskin. So far so good.

Men hva skal jeg fylle ut i feltene?

Se på bilde (er screenie fra oppsettet), og si hva jeg skal fylle ut (hvorvidt jeg skal velge TCP eller UDP oxo)

router.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Straydog på 2002-11-26 02:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

nåvi skrev (2002-11-26 11:48):

Du må huske at du også må redirecte port 20 som brukes til data overføring!

Ellers er det som Hurley skrev riktig.

Det er faktisk ikke helt korrekt, kommer an på åssen du setter opp FTP-serveren. Hvis du setter opp serveren til å kjøre PASV, noe som er anbefalt, så skal ikke port 20 være nødvendig å forwarde. Derimot må du forwarde PASV rangen av porter du velger. Velger du å sette opp serveren som active mode, noe som ikke er anbefalt, så skal du forwarde port 20.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 02:51, skrev Straydog:

Hei,

Jeg skal åpne en ftp-server og benytter en router.

Jeg har fått høre at jeg må redirecte port 21 (som serveren bruker) til min maskin. So far so good.

Men hva skal jeg fylle ut i feltene?

Se på bilde (er screenie fra oppsettet), og si hva jeg skal fylle ut (hvorvidt jeg skal velge TCP eller UDP oxo)

.
router.jpg.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Straydog på 2002-11-26 02:51 ]</font>

Er dette et program som _alle_ kan bruke? Tok en rask search på google men fant bare no D-Link greier... Har du en url i så fall?

Lenke til kommentar

Quote:

Det er faktisk ikke helt korrekt, kommer an på åssen du setter opp FTP-serveren. Hvis du setter opp serveren til å kjøre PASV, noe som er anbefalt, så skal ikke port 20 være nødvendig å forwarde. Derimot må du forwarde PASV rangen av porter du velger. Velger du å sette opp serveren som active mode, noe som ikke er anbefalt, så skal du forwarde port 20.

Og det du skriver er heller ikke helt korrekt. I passiv mode vil serveren ikke bruke port 20 i det hele tatt. Dataportene for inngående trafikk vil være innenfor en range over 1023. F.eks 1024 - 1200, og det er da disse som må åpnes i tillegg til port 21.

I aktiv mode vil serveren opprette en forbindelse fra port 20. Porten trenger dermed ikke å være åpen for inngående trafikk, kun utgående.

http://www.slacksite.com/other/ftp.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...