Gå til innhold

Fantasi-Skrekk filmer som er verdt å få med seg!?

Zippi

Anbefalte innlegg

God Dag alle sammen how u doi'n?

vel igår så jeg Underworld på nrk2, til min store forskrekkelse :dribble: kom jeg frem til at jeg må ha vært ganske død hittil nå siden jeg ikke har sett flere filmer av denne genre. :dribble::dribble:

Fantasi filmer spekket med action og litte granne skrekk er tingen min nå. Når dette er sagt så er jeg ikke glad i romvesenfilmer av typer Alien.

Kan noen væresåsnille og hjelpe meg filmer av typen Underworld og Vanhelsing, da blir Zippi meget glad. :D:blush:

takker og bukker på forhånd. :w00t::thumbup:

Liste over filmer som skal ses av Zippi etter tips fra folka her(som en notat til meg selv:

*Underworld Evolution

*Resident Evil

*The Descent

*The Cave

*Dog Soldiers

*Blade

*Silent hill

*The Crow

*Feast

*Pan's Labyrinth

Endret av Zippi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Fantasi filmer spekket med action og litte granne skrekk er tingen min"

Da er Blade filmene noe for deg, men de har du kanskje sett? Eller Resident Evil filmene? Anbefaler også The Descent, The Cave og Dog Soldiers.

"Når dette er sagt så er jeg ikke glad i romvesenfilmer av typer Alien."

Høøhg?

Endret av Tomtruck
Lenke til kommentar
"Fantasi filmer spekket med action og litte granne skrekk er tingen min"

Da er Blade filmene noe for deg, men de har du kanskje sett? Eller Resident Evil filmene? Anbefaler også The Descent, The Cave og Dog Soldiers.

"Når dette er sagt så er jeg ikke glad i romvesenfilmer av typer Alien."

Høøhg?

7679346[/snapback]

takk og notert.

ang. Alien, jeg tror det er fordi jeg ble tvunget til å se den filmen av storebroren til en kompis, som niåringer pisset vi nesten på oss. Noe som helt sikkert var hensikten til idioten. Etter det får jeg bare en uhyggelig følelse når jeg ser den type filmer.

Lenke til kommentar

Hehehe...Alien er nok den filmen som har skremt meg aller mest, men også den filmen jeg har sett flest ganger. Helt klart en av tidenes beste skrekk filmer. Noen vil kalle den sci-fi horror. Men de andre filmene er ikke like skremmende. Aliens f.eks, er en høy oktans sci-fi action til terningkast 6.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Kan du ikke bare bruke denne tråden som er å finne litt lenger ende på sida? Jeg tror nok du vil finne alt du måtte lete etter der.

Lenke til kommentar

Er enig med Dimitrij der. Dog Soldiers eier Resident Evil på alle mulige måter. RE må være en av de dårligste zombie filmene jeg noen gang har sett, så vidt slått av Zombie Flesh Eaters 3.

Har ikke sett The Cave enda, men har på følelsen at The Descent slår den ned i støvlene.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan noen kan anbefale Dog Soldiers. Makan til platt og kjedelig "grøsser" er det lenge siden jeg har sett.

Her tar man i et utgangspunkt godt plot og setting, og misbruker premissene ved å glemme to nøkkelord: "spenningsoppbygging" og "skremselseffekt". Ufattelig hvordan noen kan applaudere en film som kun er laget for å se hvor mye ammunisjon de klarer å sløse i løpet av to timer.

Terningkast 2.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan noen kan anbefale Dog Soldiers. Makan til platt og kjedelig "grøsser" er det lenge siden jeg har sett.

Her tar man i et utgangspunkt godt plot og setting, og misbruker premissene ved å glemme to nøkkelord: "spenningsoppbygging" og "skremselseffekt". Ufattelig hvordan noen kan applaudere en film som kun er laget for å se hvor mye ammunisjon de klarer å sløse i løpet av to timer.

Terningkast 2.

7686586[/snapback]

Hvilke skrekkfilmer vil du anbefale da?

Lenke til kommentar

Hei pips s'up?

Takk for alle svar, but correct me if m wrong! De fleste forslagene som har kommet her er mer eller mindre av SKREKK filmer.

Jeg vil si at Underworld, Blade og Vanhelsing kommer under samme kategori. Mens de andre heller mer mot skrekk delen enn fantasi-action-skrekk. eller?

Lenke til kommentar

Hvilke skrekkfilmer vil du anbefale da?

7686737[/snapback]

Må innrømme at det er vanskelig. Dette er en sjanger som er fylt opp med dritt og "sett-det-før" filmer. Siste ordentlige gode skrekkfilmen jeg har sett var Alien, og den filmen liker jo ikke trådstarter. Jeg har sett mye middelmådige filmer av denne typen, og vil helst ikke anbefale middelmådigheter til en som er ute etter gode filmer.

Lenke til kommentar
Har ikke sett The Cave enda, men har på følelsen at The Descent slår den ned i støvlene.

7686043[/snapback]

The Descent slår The Cave så det griner :!: Noe av det beste som har kommet i sin sjanger de siste åra. Dog Soldiers har jeg ikke sett enda, men samme reggisøren som står bak The Descent! :thumbup: Når dere nevner Resident Evil, anbefaler jeg heller Silent Hill.

Tror kansje du vil like 28 days later.

7687117[/snapback]

Den er et must! :thumbup:

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Hei pips s'up?

Takk for alle svar, but correct me if m wrong! De fleste forslagene som har kommet her er mer eller mindre av SKREKK filmer.

Jeg vil si at Underworld, Blade og Vanhelsing kommer under samme kategori. Mens de andre heller mer mot skrekk delen enn fantasi-action-skrekk. eller?

7687363[/snapback]

The Descent er nok mer skrekk film enn f.eks The Cave, som er en under jorden-action-skrekk. Men ingen av disse anbefales hvis du lider av klaustrofobi :)

Lenke til kommentar

Silent hill er en bra film, den er ikke så kjempe skummel, heller ekkel. Kanskje ikke så fantasy-preget på linje med van helsing, men man må virkelig tenke. I silent hill skjer det veldig rare ting, inkluderer en del rare "misfostrede" mennesker. Litt vanskelig å forklare denne filmen, du kan si at du blir i tvil om det er virkelighet eller drøm. Silent hill er en "Hva faan det er som skjer!?" style film. Jeg likte den veldig godt, og jeg er ikke så glad i å skvette ihjel, liker å måtte tenke litt. Klimakset av filmen blir kanskje en smule overdrevet blodig, men helheten og selve plottet er genialt, jeg gir filmen terningkast 5.

ANBEFALES

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...