Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

sykdom og vektreduksjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg veier vanligvis 79kg, men har de siste 4-5 dagene hatt høy feber, halsinfeksjon og skallebank. Har vært sengeliggende mesteparten av dagene, og spiser meget minimalt.

Klarer kun å få i meg noen knekkebrød og litt frukt om dagene.

Jeg har nå gått ned mangfoldige kilo i vekt, og lurer på hvordan det blir når jeg begynner å trene og spise skikkelig igjen. Vil jeg ha en rask vektøkning, altså komme meg opp i normal vekta i løpet av få uker, eller vil det ta mye lengre tid?

Kjipe greier.

Mvh Stian

edit: småleif

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du kommer fort opp i vekt igjen. Det er minimalt muskler og fett som har blitt borte, hvis noe i hele tatt. Vekt tapet skyldes flere ting, mye veske har blitt borte, lite næring i systemet pluss mange andre faktorer.

Bare fokuser på at du har fått "hvilt" kroppen litt, og at du mer motivasjon til å komme tilbake sterkere.

Lenke til kommentar

Man går oftest opp i vekt til normalen igjen i løpet av noen få dager. Bare pass på å spise og drikke mye, og hvile nok. Jeg avsluttet en penicillin-kur i går, tenkte å prøve meg på trening men klarte ikke noe. Ble støl av ingenting, måtte gi opp før jeg ble andpusten/fikk pump, ++. Har bestemt meg på å la kroppen få hvile og hente seg inn igjen i ca 4 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...