Gå til innhold

Unmountable Boot Volume.

fluxen

Anbefalte innlegg

Emnet snakker jo for seg selv. Dette er feilmeldingen..

En veldig kjent feilmelding med mangen fiksemåter..

Men eg får det ikkje til..

Har prøvd "Chkdsk /r" og "/p" samt "Fixboot"

Holder på å teste litt med BartPE, men ser ikke ut til og komme noen vei.

Noen som har eit tips? Er open for det meste..

(Kan ikke sette maskina opp på nytt, pga jeg trenger dataen som er på disken)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til og oppdatere denne tråden så godt som mulig, sånn at andre med samme problem kan bruke mine metoder!=)

Som sagt så funket ikke fixboot, chkdsk osv. Ikke engang Bart PE funket... Nå fant jeg en Boot CD liggende, som heter "Hiren's BootCD" med mangen forskjellige verktøy på. Det jeg nå prøver er og kjøre en HDD regenerator som ligger på CD, for og fikse "Bad Sectors" =)

Kommer snart tilbakemelding om dette verktøyet!=)

Lenke til kommentar

HDD Regenerator tok veldig lang tid.

Bluescreen kommer ikke opp igjen, men det gjør heller ikke windows.

Virker som pcn ikke får lastet boot.ini fila.

Den står og går på "Loading Windows" skjermen. :thumbdown:

Kommer tilbake med mer, senere! :D

Lenke til kommentar

Vell.. Nå er jeg ganske frustrert :p Bluescreen dukket opp igjen.

Er utrulig lei av denne laptoppen, og vurderer bossbøtta. :nei:

Skal prøve en sisste ting.

Holder på å laste ned UBCD (Ultimate Boot CD)

Inne på denne lille boot cd'n finnes eit program som kopierer hele disken, og sender den til en annen pc over nettet.. Mulig dette kan funke.

Kommer tilbake med svar etterpå!

(visst det er noen med samme problem som meg, som ikke trenger data'en som er på pc'n.. FORMATER =P )

Men jeg må innrømme.. Dette er spennende :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvor lenge lar du den stå og gå på "loading windows" skjermen før du gir opp? Jeg har en pc som hadde en dårlig periode der den kunne stå i over 20 minutter på akkurat dette, men den kom inn i windowns til slutt. Dette problemet forsvant ved formatering, så det var helt klart noe med windowsinstallasjonen som var feil.

Lenke til kommentar

Jeg lot den stå å loade i ca 10 min, før det kom bluescreen og den gikk i loop igjen. Visst du får dette problemet så formaterer du. Det er enklest.. Men ikke så kjekt når du må ha dataen som ligger på disken ut ;) -Da gjør vi det meste.

Lenke til kommentar
Hvor lenge lar du den stå og gå på "loading windows" skjermen før du gir opp? Jeg har en pc som hadde en dårlig periode der den kunne stå i over 20 minutter på akkurat dette, men den kom inn i windowns til slutt. Dette problemet forsvant ved formatering, så det var helt klart noe med windowsinstallasjonen som var feil.

7687889[/snapback]

Hørres ut som du enten har en dårlig PC, eller MASSE MASSEVIS av virus, adaware etc ;) CCleaner, eit bra virus prog, og SP2 hjelper på...

Og visst den er generelt treg. Kjøp ny :tease:

Lenke til kommentar
problemet forsvant ved formatering

7687889[/snapback]

Vennligst les posten en gang til før du slenger med leppa, gut :!:

SP2? pc'en hadde SP4 (Win2K, naturligvis).

Nå var det vel ikke jeg, men du som hadde ett problem her og jeg lanserte ett forslag til løsning, da er det ikke særlig pent av deg å begynne å rakke ned på maskinvaren min...

Lenke til kommentar

Det var ikke sånn ment:P Men for og sitere deg "les posten først"... I min post står det tydlig at jeg ikke kan formatere ;)

Men kjekt av deg og ville hjelpe:P

Og foressten.. Win XP med SP2 er bedre en W2k etter min mening. SP2 har en innebygget patch som gjør at trojan og lignende ikke slepper så lett inn.

Og når Windows loader i 20 min så er det noe galt.

Og jeg sa bare det enten kunne vere Maskinvaren, ELLER virus, adaware o.l!=)

Prøvde bare og hjelpe. !=)

Lenke til kommentar

nok en gang: for min del er problemet løst. Og XP er på ingen måte ett alternativ for meg.

For din del: Jeg spurte hvor lenge du lar den stå å loade windows, før du gir opp og kutter strømmen, fordi det KAN hende den kommer inn i windows til slutt. Jeg er fullt klar over hva du skrev i første post og har ikke skrevet noe som har motsagt det enda...

Lenke til kommentar

Jeg hadde en hd som var unmountable for et år siden. Jeg fikk ikke tilgang til de filene som var på den uansett hva jeg gjore. Jeg løste problemet med å formatere og etterpå bruke et program som gjenoppretter slettede filer. Jeg fikk alle filene som lå på harddisken min tilbake i perfekt stand. :) Jeg husker ikke hva det programmet het, men det finnes flust av disse programmene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...