corge Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Jeg får hverken Razer Copperhead eller Razer Diamondback til å fungere med mouse wheel up/down i X. X Window System Version 6.9.0. Kan noen gi meg en InputDevice Section til xorg.conf som gir meg funksjonalitet på mouse wheel up/down til denne X Window versjonen (eller det du selv bruker selv om versjonen ikke er helt den samme)? Jeg byttet nylig til Slackware 11.0.0 fra 10.0.0 - i sistenevnte fungerte forrige konfigurasjon helt fint med Diamondback, den var: Section "InputDevice" Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "ZAxisMapping" "6 7" Option "Resolution" "1000" Option "SampleRate" "200" Option "Buttons" "7" EndSection Jeg har sett på Razertool men dette ser ikke ut til å hjelpe i det heletatt. Endret 9. januar 2007 av corge Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Har du forsøkt å endre til ? Option "ZAxisMapping" "4 5" Har inntrykk av at "4 5" er musehjul på de fleste distroer jeg har prøvd . Lenke til kommentar
kommers Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg tror du har rett, erikoi. Om det ikke skulle være nok, kan du prøve noen tricks med å hive på Option ButtonMapping "1 2 3 6 7" i tillegg. (Se hva s3ppel @ July 6th, 2006, 05:03 PM skriver her: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-96291.html ) Lenke til kommentar
corge Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Det fungerte med: Option "ZAxisMapping" "4 5" Stemmer at dette vanligvis er mushjulet ja, slik er det på de andre maskinene mine. Men jeg tenkte ikke på å prøve dette i det heletatt da det ikke fungerte med forrige versjon av X - jeg antar da selvsagt at ikke knappene er helt omstokket i en noe nyere versjon - hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå