Jan-Inge Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hallo Har et Gainward 7800GS 512MB AGP kort som jeg slet med "Nvidia power sentinel" på alle drivere etter 84.21. Problemet med 84.21 var 3dmark05 på 1001 poeng mens nyere driver ga 6700. Har bra nok PSU. Derfor fikk jeg den brilliante ide å flashe kortet med BIOS funnet på denne siden: http://www.mvktech.net/component/option,co.../cat,89/page,4/ Har nå flashet med Rev 1, 2 og 3 uten resultat. Kortet bare flasher i mase hvitt og blått ved oppstart. Satte inn ett PCI kort og fikk bootet windows, men når jeg legger inn ny driver til AGP kortet blir det bare stående å blinke. Windows finner kortet, men der låser det seg. Sånn kan det gå når man driver med ting man ikke har greie på! Noen som vet hvilken BIOS jeg bør prøve med? Ser ut til at også backup av original BIOS gikk rett vest. Endret 9. januar 2007 av Jan-Inge Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Fant noen originale BIOS'er her. Får teste de når jeg kommer hjem fra jobb. Håper ikke kortet blir svidd av slikt. http://www.mvktech.net/component/option,co...id,41765/#41765 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 http://www.mvktech.net/index.php?option=co...&filecatid=1942 fant denne.. var fler der også. står de ble lagt til 8.jan Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 http://www.mvktech.net/index.php?option=co...&filecatid=1942 fant denne.. var fler der også. står de ble lagt til 8.jan 7678715[/snapback] Ja forsøkte den rett før sengetid igår kveld med samme dårlige resultat. PC låste seg under installering av driver og det bare blinket på skjermen. Samme som med BIOS Rev 1 og Rev 2. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Ikke mye å gjøre mer med dette kortet vil jeg tro. Prøvde alle de BIOSene som de nevnte var originale fra den siden. Eneste jeg la merke til var at de var versjon 05.71 osv. men min var 05.70. Bilde under hvordan den nå ser ut under oppstart og i windows. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Da lurer jeg på om kortet skal gå i søpla. Windows låser seg umiddelbart ved aktivering av dette skjermkortet nå og kjøre VGA før PCI blir bare kluss. Jeg har sjekket BIOS som er lagt inn nå med Nibitor og det er rett BIOS, bare en nyere versjon. Da vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre. Flash går fint. Eneste jeg reagerer litt på er at når jeg skal sjekke .rom med nibitor fra brent CD så får jeg E/A Fehler 103, men ikke ved åpning av samme .rom fra skrivebord. Kan det være noe galt med brente .roms? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 kjedlig det skulle gå så veldig galt! kortet viser normalt bilde helt frem til det kommer til windows eller? prøv å instaler kortet på en annen maskin eller instaler windows på ny. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 kjedlig det skulle gå så veldig galt! kortet viser normalt bilde helt frem til det kommer til windows eller? prøv å instaler kortet på en annen maskin eller instaler windows på ny. 7683368[/snapback] Hei Takk for svar. Kortet viser nå kun bilde som vedlagt i denne tråd. Det er enten bare skurr med start fra VGA eller windows går i svart og låser seg dersom jeg starter i PCI og forsøker å installere kortet. Ny XP hjelper nok ikke. Og ikke får jeg installert heller da det bare er fargeskurr på skjermen. Jeg har sjekket BIOS som nå er lagt inn med Nibitor og den er helt riktig! Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Hvis det er noen som har dette kortet så hadde jeg blitt fryktelig takknemlig dersom de kunne ta ut en kopi av biosen på sitt kort slik at jeg kunne få det igang igjen. Kortet trenger 5.70 versjonen pga eldre GPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå