Gå til innhold

Festivalguide for 2008

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Hei. Hvor ville dere dratt?

Download Festival eller Rock Am Ring?

7950057[/snapback]

Det blir ganske subjektivt, da, men jeg ville dratt til Rock Am Ring. Jeg har aldri vært på noen av de to festivalene, men Rock Am Ring er den jeg har hørt definitivt mest om, og sett utrolig mange bra fremførelser av ymse band der. Synes også at Download har en relativt svak line-up i dag dessverre, men mange er nok uenige der. I tillegg til Linkin Park, er de største blant annet Iron Maiden, My Chemical Romance, Marilyn Manson, Slayer og Wolfmother. Det er nok mye bra her for metalelskerne, men jeg har ikke så stor glede av å se så mange andre enn Wolfmother av disse. Det skal jo nevnes at Download er en metal/hardrock-festival, så den er jo da i utgangspunktet ganske lite for meg ...

Rock Am Ring synes jeg derimot har fått veldig mye bra i år, og jeg skulle gjerne vært der selv, men jeg holder meg innenfor Skandinavia i år. Men Rock Am Ring har artister som Smashing Pumpkins, Muse, Kaiser Chiefs, Wolfmother, The Kooks, The Hives og Arctic Monkeys, i tillegg til at de også har to av headlinerne fra Download i tillegg til Linkin Park, nemlig My Chemical Romance og Slayer. Foruten de to sistnevnte, er dette mye mer min musikkstil iallfall.

Så jeg synes Rock Am Ring knuser Download. Men valget er ditt. Dette er jo bare basert på hva jeg personlig liker av musikk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Hvor ville dere dratt?

Download Festival eller Rock Am Ring?

7950057[/snapback]

Så jeg synes Rock Am Ring knuser Download. Men valget er ditt. Dette er jo bare basert på hva jeg personlig liker av musikk. :)

7951939[/snapback]

tror det blir rock am ring for meg .. ser så koselig ut der :innocent:

Og som sagt.. så i følge det jeg har sett av filmer fra konsertene.. så er opptredenene genialt gode på rock am ring. Har noen av dere sett linkin park @ rock am ring 2004? Det er bra spør du meg :p

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor Metallica står på Roskilde? De er ikke annonsert på hjemmesiden til Roskilde.

Veit at det står på hjemesiden til Metallica at de skal ta seg en turnerunde i Europa til sommern men ingenting er klart når det gjelder Roskilde (desverre) =\

7951480[/snapback]

Metallica velger og vraker... de kan komme i siste liten om d vil :cool:

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe om det du sier at "de fleste artistene spiller en halvtime", og jeg tviler på det, ville jo vært maks skuffende for publikum? Men, det er ingen tvil om at tidsskjemaet på festivaler er trangt, og at de mindre artistene dessverre får litt for liten scenetid, sett fra vårt synspunkt.

Lenke til kommentar

Arvikafestivalen

12 til 14 juli.

Festival som legger vekt på metal og elektronisk/synth-musikk (? sånn som jeg har forstått det). Anyways, var der i fjor, sinnsykt morsomt.

Artister så langt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
IN FLAMES (se)

MAGIC NUMBERS (uk)

FLA (can)

HOCICO (mex)

THE ARK (se)

APOPTYGMA BERZERK(no)

PATRICK WOLF (uk)

MELODY CLUB (se)

PORTION CONTROL (uk)

SABATON (se)

I AM X (uk)

STRIP MUSIC (se)

PLUXUS (se)

DETEKTIVBYRÅN (se)

ASHBURY HEIGHTS (se)

MEMFIS (se)

THE MELLOW BRIGHT BAND(se)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Storsjöyran

Tid: 26 - 28. juli

Sted: Östersund, Sverige

7952007[/snapback]

Ser ikke denne i førsteposten enda.

7958753[/snapback]

Har ikke tid til å oppdatere guiden hver dag desverre, men nye band og nye festivaler vil bli oppdatert så fort jeg har mulighet. Har oppdatert guiden nå. :)

Lenke til kommentar

Ser at Metallica er skrevet inn på Roskilde lista (?). Det er jo ikke bekreftet enda...

Om det skjer (ganske sannsynlig) stiller Roskilde med atter en gang noe av de beste programmet jeg har sett. Med RHCP, The Who, MCR (desverre, men de er populære), Metallica og 120 Days er det ganske sykt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...