Hoon Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hei jeg har tenkt til og skaffe meg ett anlegg i min golf. Men jeg har ikke så mye peiling på dette så jeg spør her. Økonomien er ikke på topp for øyeblikket men jeg har satt av 5000 spenn forløpig. Det jeg er på jakt etter er ett anlegg som spiller pent fremfor høyt, men siden jeg ikke har noe særlig peiling på dette så vet jeg ikke helt hvor og hva jeg skal kikke på. Så for meg kansje denne http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1779 eller denne http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1511 spilleren. Så tenkte jeg kansje hvis jeg kjøper en sub med mono forsterker også ett frontsett, så kunne jeg koblet frontsettet i cdspilleren inntil jeg har råd til forsterker til disse. Som sagt jeg har ikke peil. Kan noen hjelpe, kansje komme med noen forslag, jeg trenger ett bra kabelsett også. Endret 9. januar 2007 av donsai Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Hvis du har tenkt å koble flere forsterkere til spilleren med tiden, ville jeg ha sett på litt dyrere spillere med to linje utganger. En til sub forsterkeren og en til frontsett forsterkeren. Pioneer spillerene er gode og du finner sikkert en som passer din pris, men se også på Alpine. Jeg hadde et dårlig møte med en Sony spiller i 2000 så jeg skyr de som ilden. Men jeg tror broren min har den spilleren du linket til der, og til hans bruk fungerer det. Endret 9. januar 2007 av Defus Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis det vil være bedre og kjøpe en 4 kanals forsterker og heller skaffe sub senere så det også aktuelt, jeg er bare ute etter en pen og klar lyd, plus muligheten til utbygging når lommeboka begynner og fylles litt igjen. Er egentlig åpen for alle forslag. Defus : finner ingen alpine spillere til under 3000 jeg men then again kansje det er verd det Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis jeg kjøper denne http://www.mamut.com/dynabel/subdet491.htm og kobler ett av disse settene (jeg vet ikke om det er 13cm eller 16 cm i døra mi :S) http://www.mamut.com/dynabel/subdet349.htm vil jeg da ha mulighet til og skaffe en sub med forsterker senere? og vil frontsettet yte bra bare ved og gå retti cd spilleren? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Sorry, så aldri prisen på en av di der alpine spillerene. Denne Pioneer'en har to linje utganger, Denne Sony'en koster deg bare 200 kr mer og har tre linjeutganger. De frontsettene du snakker om har jeg bare hørt om, men jeg tror at om du velger å sette dem på forsterker senere blir du ganske fornøyd. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 fant denne og rett før du posta: http://www.mamut.com/dynabel/subdet489.htm den koster riktig nok 600kr mer enn sony spilleren men jeg er som sagt intressert i at dette skal spille så pent som overhodet mulig. Hvis jeg forstod det riktig så har denne 3 linjeutganger. Hva synes du? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Nå har jeg Alpine selv, så jeg vil selvfølgelig anbefale deg å kjøpe alpine spilleren. Men den spilleren som du linket til der har alt jeg mener er viktig å ha. 3 linjeutganger Tidskoreksjon Delefilter god Eq Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Ok om jeg har forstått riktig så vil det da være mulig og ha 3 forsterkere på denne spilleren. Da antar jeg at jeg kommer til og ende opp på denne spilleren, virker som det gir litt bedre grunnlag for og bygge videre på. Men kan du anbefale ett frontsett? (jeg tror det er 13cm i golf III) Og eventuelt ett kabelsett da, regner med jeg legger opp ledninger til ett komplett anlegg selvom jeg ikke kjøper alt nå. Lenke til kommentar
pine Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Kjører en golf 3 selv. Spiller : http://www.bluespot.co.uk/stock/bronx.asp Kjøpt på bilradiospesialisten i Kristiansand. Lønner seg å stikke til en butikk, ofte mye bra på tilbud. Kjøpte en hel Kicker sett, 4 høytalere, sub, 2 kanals forsterker til suben, og spiller til 9000. Nesten halv pris. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Det frontsettet du linker til over, peerless, er bra, du kommer til å bli fornøyd med det... Og den spilleren er knallbra Så kan du jo også vurdere en av disse forsterkerene etterhvert, http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm Og kanskje en sub eller to, http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm DY94 er bra... Og sub forsterker, http://www.mamut.com/dynabel/subdet299.htm Vil tro du blir rimelig fornøyd med dette oppsettet.... Her burde du også kunne forhandle deg frem til litt rabatt, ved kjøp av en slik pakke... Hvis ikke, så får du sende meg en pm, så skal jeg se hva jeg kan få til der Endret 9. januar 2007 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Kjører en golf 3 selv. Du vet ikke tilfeldigvis om det er 13 eller 16 cm i dørene, bilen er på verkstedet en stund så jeg får ikke sjekket? Endret 9. januar 2007 av donsai Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Ja, Alpinen ville vært en god ting å begynne anlegget ditt med. Å du har rett, med denne spilleren kan du koble 3 forsterkere til, eller en 4 kanals forsterker og en to kanaler eller en mono blokk for subbene. Den blaupunkt spilleren så grei ut, men den har jo bare to linje utganger da. Så om du tenkte å ha høytalere bak i bilen vil ikke denne spilleren fungere for deg. Men om du bare skal ha høytalere framme og en sub eller to vil den fungere ganske bra regner jeg med. en dårlig ting med spilleren er dette. Separate preamp output for subwoofer (requires accessory cable) Det betyr etter som jeg forstår det at du må kjøpe en duppeditt for å få en egen sub utgang. Det betyr jo også at du kan få tre forsterkere på den om eg forstod det rett Så var det frontsett. Da må jeg jo nevne Morel Tempo, jeg vet ikke akkurat hva den koster siden den ikke er priset ennå så vidt jeg kan se på siden demmes, men vil vel gjerne være rundt 1500 kr. Ett annet sett å se litt nærmere på er Focal sitt biligste komponent sett, tror det heter FOCAL 130A1 og koster litt under 1500kr. Peerless settet er også noe du bør se nærmere på, jeg har bare hørt gode ting om dem. Kanskje Infinity REF5010CS også er noe du bør se nærmere på. Alle disse koster rundt 1500 kr. Jeg forstod det slik at det var denne prisklassen du var på jakt etter? Endret 9. januar 2007 av Defus Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Nei er relativt avgjordt at det blir den alpine spilleren nå Alså hvis du mener jeg kan få ett tilfredstillende frontsett til den summen så. Ett par sprørsmål: Vil jeg da ha muligheten til og bruke spilleren som forsterker inntil jeg skaffer meg en egen forsterker til de? Det har aldri vært installert noe form for stereo i bilen men det er iso kontakt og ledninger i dørene, er høyttalerledningene i iso kontakten? Vil de bli noe bra lyd ut av og koble frontsettet rett i den spilleren. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Alså hvis du mener jeg kan få ett tilfredstillende frontsett til den summen så. Spørs hva du er på jakt etter. Jeg tror du kan bli ganske fornøyd med et av de der settene som ble anbefalt. Vil jeg da ha muligheten til og bruke spilleren som forsterker inntil jeg skaffer meg en egen forsterker til de? Ja, du kan ha høytalerene på spilleren inn til videre, det kommer til å fungere helt fint. Men når du setter de på forsterker blir det mye bedre. Det har aldri vært installert noe form for stereo i bilen men det er iso kontakt og ledninger i dørene, er høyttalerledningene i iso kontakten? jupp, høytalerene er samlet på ene iso kontakten. husker ikke hvilken, men det er den med 8 ledninger inn i seg. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Ok så hvis jeg skal ha forsterker på frontsettet så må jeg eventuelt skjære de ut av iso kontakten eller noe i den dur? Du nevnte noe om: Separate preamp output for subwoofer (requires accessory cable) jeg finner ikke hvor det står, kunne du henvist meg til hvor du fant det så finner jeg ut hvor jeg kan bestille denne ledningen. Jeg vet ikke om det er store forskjeller på kabler, men jeg aner ikke hvordan kabler jeg trenger, men kunne tenke meg og legge opp ledninger til sub og forsterker i bagasjerommet mens jeg er i gang så jeg bare kan bestille dette senere og koble det til, så vidt jeg forstår trenger jeg remote, strøm og signal kabel. Er det best og kjøpe sett? Endret 9. januar 2007 av donsai Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ok så hvis jeg skal ha forsterker på frontsettet så må jeg eventuelt skjære de ut av iso kontakten eller noe i den dur? Nei, jeg ville heller råde deg til å kjøpe nye høyttaler kabler når den tiden kommer, for høyttaler kablene som ligger i bilen er som regel veldig tynne. Du nevnte noe om: Separate preamp output for subwoofer (requires accessory cable) jeg finner ikke hvor det står, kunne du henvist meg til hvor du fant det så finner jeg ut hvor jeg kan bestille denne ledningen. Dette var hvis du valgte Blaupunkt spilleren, men forstod jeg det slik at du skal kjøpe Alpine spilleren istede? Da trenger du ikke en slik kabel. Jeg vet ikke om det er store forskjeller på kabler, men jeg aner ikke hvordan kabler jeg trenger, men kunne tenke meg og legge opp ledninger til sub og forsterker i bagasjerommet mens jeg er i gang så jeg bare kan bestille dette senere og koble det til, så vidt jeg forstår trenger jeg remote, strøm og signal kabel. Er det best og kjøpe sett? Når man kjøper strømkabler er det viktig at man ikke kjøper for liten strømkabel. Jeg ville anbefalt deg å kjøpe 50mm strømkabel, da den vil holde hvis du skulle finne på å oppgradere anlegget en gang i framtiden med noen strømsterke forsterkere. Når denne 50mm kabelen kommer i bagasjerommet, trenger du en boks som splitter strømmen til to stk 25mm kabler. Disse skal gå til forsterkerene, du trenger også en slik boks til jordingen. disse 25mm kablene bør være så korte som mulig, men også så lang at du kan montere forsterkerene slik som du vil ha dem. Så trenger du remote. Dette er en kabel som går fra spillerene til remoten på forsterkerene, denne ledningen trenger ikke å være så tjukk. Når det kommer til signalkablene må du tenke etter hvor mange forsterkere evt kanaler du skal bruke på spilleren. Skal du bruke Framme, Bak og Sub. trenger du 3 stykker, skal du bare ha framme og sub, trenger du bare to. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Jeg vet ikke hva jeg sikter på i lengden, noen sier jeg bare trenger frontsett og 6x9 i hattehylla andre sier jeg bare trenger sub og frontsett. Er veldig usikker selv, hva er det beste når det gjelder pen og klar lyd? Defus: tror du at du kunne skaffet noen linker til noen av de frontsettene du anbefaler, jeg har litt problemer med og finne noen av dem. Endret 9. januar 2007 av donsai Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Selvfølgelig kan defus gi linker Morel settet finner du på MOREL Focal settet finner du på Iceaudio Pearless settet finner du på Eltek Infinity settet finner du på Bilradiospesialisten Jeg er stor motstander av 6*9 tommere, synes de ødelegger lyden for å være ærlig. Jeg har hørt ett par anlegg som faktisk fungerte med 6*9 tommere men de er få. Ingen vits å ha lyd bak i bilen når du sitter framme. Et frontsett på forsterker og en sub holder i massevis. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Takk defus Kom over denne pakken i dag Pakke NR2: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18...l//pakkebil.pdf Virker som ett greit oppsett og starte med, er det noen som har erfaring med dynabel suber og dynabel forsterkere. Jeg har aldri hørt om det før men jeg har forstått det sånn at dette er noe eltek lager selv. Også sender de gratis det er jo ikke dumt, både cd-spilleren og frontsettet jeg kunne tenke meg er i den pakken så jeg ble litt nysgjerrig Det følger ikke med basskasse da, er det noen nettbutikker som selger ferdig bygde ? Legg merke til at det er pakke nr. 2 det er snakk om tror cossie har vært inne på disse elementene tidligere i tråden Endret 10. januar 2007 av donsai Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Da hadde det jo eventuelt gått ann og brokoble to kanaler til suben og ha 2 til frontsettet, også når jeg har penger kan jeg kjøpe meg en monoforsterker. Er det da mulig og brokoble 2 kanaler på den 4 kanals forsterkeren som følger med og få 2 brokoble kanaler til frontsettet. Spør kansje litt dumt nå Endret 10. januar 2007 av donsai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå