tidus2k4 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 kewell79 fikk du dreisen på vlc? fikk du .264 filer til å funke? Lenke til kommentar
unknown91 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 er dette en grei link til å følge? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) har fått byttet yum.conf filen. Men den import greia får jeg bare error på MÅ den brukes eller? prøver instalere VLC...får da bare "error resolving dependencies" , når jeg prøver instalere må jeg legge rpm filen av VLC på en viss plass eller? hvor skal disse dependencies filene legges egentlig? Endret 23. februar 2007 av kewell79 Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 er ikke sikker.. jeg fikk bare importert den ene. Og jeg fikk installert Med alle disse andre filene i zip'en.. så bare prøvde jeg å installere hver fil. Når en ga error, så gikk jeg til neste også tok jeg den senere, og da funket det. Fikk installert, og det fungerer med mpg i hvertfall. Tror kanskje jeg trenger den andre importen for å støtte hd greiene. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Alle filene i .zip har jeg fått instalert.....grunnen til at jeg ikke får instalert VLC er nok pga. jeg ikke får importert merkelig at det ikke fungerer Endret 24. februar 2007 av kewell79 Lenke til kommentar
FredrikYDL Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hei Har du fåt til å spille mpg med mediaplayeren som følger med YDL 5.0. Har lagt YDL på min ps3, men får codec error. Er ikke vant med Linux og er ikke en ekspert på data generelt, så jeg trenger alt med teskje. Har du en bruksanvisning step bye step hvordan jeg legger in codec og hvor jeg finner denne filen. Eventuelt hvilke andre mediaplayere som virker på YDL 5.0. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Får spilt av mpg med vlc.. om du går litt tilbake i tråden, så linket kewell79 til en tutorial for å installere den. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så vanskelig er det vel ikke at en skal trenge en tutorial? suapt-get install vlc Presto Lenke til kommentar
_vamecum Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 backup av filer = mv fil.conf fil.conf.bak mv betyr move. brukes både til å flytte og til å rename. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Så vanskelig er det vel ikke at en skal trenge en tutorial? harhar.gif QUOTE su apt-get install vlc Presto inv_biggrin.gif Tviler på det funker i YDL på ps3.. i hvertfall om den skal spille av alt mulig? Eller har du gjort det? Er vel en grunn til at det ligger forklaringer ute Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hva, Yellow Dog er rpm-basert? I så fall er det ond jævelskap som bør formateres snarest. Legg inn en Debian-basert og livet vil bli mye enklere. Endret 4. mars 2007 av Cryovat Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har fått inn VLC på min PS3. Spiller av XviD og DivX kjempefint, men x264 bli bare svart med masse rare streker. Noen som har fått til x264? Kjører YDL 5 hvor jeg har lagt inn yumex og la inn VLC via den Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har fått inn VLC på min PS3. Spiller av XviD og DivX kjempefint, men x264 bli bare svart med masse rare streker. Noen som har fått til x264? Kjører YDL 5 hvor jeg har lagt inn yumex og la inn VLC via den 8097562[/snapback] Dette er det jeg og mange andre venter i spenning på å finne ut.. x264-filer er tungen på vektskålen for meg med tanke på en PS3-investering! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har fått inn VLC på min PS3. Spiller av XviD og DivX kjempefint, men x264 bli bare svart med masse rare streker. Noen som har fått til x264? Kjører YDL 5 hvor jeg har lagt inn yumex og la inn VLC via den 8097562[/snapback] Dette er det jeg og mange andre venter i spenning på å finne ut.. x264-filer er tungen på vektskålen for meg med tanke på en PS3-investering! 8097664[/snapback] Har googlet mye ang. emnet og ser ut til at det ikke går. Er en fake video ute på youtube iallefall. Men utifra litt seriøse fronter (PS3Scene og PS3Forums) så ser det ut som at det ikke finnes noen fullverdig støtte (enda) pga. man ikke har tilgang til videominnet. Men jeg tror dette vil løse seg når PS3 treffer det Europeiske markedet da de beste programmererne (og de fleste dev-folka til VLC) bor i Europa. Eller at det kommer en skreddersydd x264 codec som drar nytte av SPU'ene til Cell. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Har googlet mye ang. emnet og ser ut til at det ikke går. Er en fake video ute på youtube iallefall. Men utifra litt seriøse fronter (PS3Scene og PS3Forums) så ser det ut som at det ikke finnes noen fullverdig støtte (enda) pga. man ikke har tilgang til videominnet. Men jeg tror dette vil løse seg når PS3 treffer det Europeiske markedet da de beste programmererne (og de fleste dev-folka til VLC) bor i Europa. Eller at det kommer en skreddersydd x264 codec som drar nytte av SPU'ene til Cell. 8097718[/snapback] Huff da.. Det hørtes ikke bra ut. Jaja da får jeg leve med xbox1/xbmc uten x264-støtte i en god periode til da Orker ikke stresse med en media center pc. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Nå skal det nevnes at min YDL på min PS3 kjører VLC og Xvid og DivX helt nydelig. Kunke blitt bedre Mangler bare HD støtta nå så er vi der Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Lurer på om det er noen muligheter om man velger en annen linux.. men har ingen anelse.. hører rykter om at gentoo er mye enklere å jobbe med enn YDL. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Lurer på om det er noen muligheter om man velger en annen linux.. men har ingen anelse.. hører rykter om at gentoo er mye enklere å jobbe med enn YDL. 8098009[/snapback] Har Gentoo fått GUI innstaller da? Hvis ikke så tror jeg mange vil stoppe ved innstall. Husker jeg la inn Gentoo på PC'en min og det er ikke barnemat for en som er helt ny i Linux (men man lærer mye da). Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Tull! Å installere Gentoo i CLI er morsomt som fy! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Tull! Å installere Gentoo i CLI er morsomt som fy! 8099178[/snapback] Sa ikke at det ikke var morsomt Sa at det kom til å bli litt for høy vanskelighetsgrad for de som ikke er fullt så kjent med Linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå