Gå til innhold

Hvordan installere linux på playstation 3

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal installere nå, kan gi dere en update i kveld (forhåpentligvis)

Men har litt trøbbel med acrobat reader, så jeg må mikse og trikse med den for å lese manualen.. lurer egentlig bare på hvordan jeg setter igang..

hmm

EDIT:

Er i gang med formatering (alot 10GB to other OS)

Lite obs til andre som skal gjøre det samme: Det tar 3timer og 30minutter å formatere 60gb'en. Lurt med timing med andre ord...!

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

For de som er litt mer teknisk interessert, så kan jeg anbefale disse to artiklene fra IBM (de som har laget Cell-prosessoren):

http://www-128.ibm.com/developerworks/powe...w09PS3-Linux-P2

http://www-128.ibm.com/developerworks/powe...w09PS3-Linux-P2

Den første tar også for seg installasjon av Linux på PS3. Det er også lovet flere artikler senere.

Forøvrig så bekreftes det også at man ikke har tilgang til GPU'en:

It is unusual for gaming consoles to allow foreign operating systems to be installed on them. Since consoles are usually sold at a loss, they are usually locked down to prevent games from running on them without the publisher paying royalties to the console developer. Sony decided to open up the PS3 console a little bit, and allow third-party operating systems to be installed, with the caveat that they do not get accelerated graphics.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd litt frem og tilbake, uten hell - desverre..

Lagde en X:/ps3/otheros med "otheros.self" og "otheros.bld"

Følgte anvisningene, dvs "install other os, v1.0" trykket ja og accept til det jeg skulle.

Så får jeg opp corrupt data (0040002) - hva i huleste skal det bety?

er litt stuck her.

EDIT: kanksje jeg ikke har den rette otheros.bld fila? fader til uflaks altså!!

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Har du sjekket MD5-sum?

7967882[/snapback]

Vet ikke helt hva jeg har sjekket. Men lastet ned otheros filene på nytt fra http://ps3mods.blogspot.com/2007/01/instal...yellow-dog.html og de fungerte fett med den torrenten som jeg linka til for noen innlegg siden

YDL er nå installert, men fungerer dårlig for min del. Kjører SD så jeg må nøye meg med ydltext (ikke noe gui her i gården).. er ikke særlig dreven når det kommer til commands etc, så jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre.

Jeg installerte gjennom ydltext forresten. Sånn jeg har forstått det har man 2 muligheter: de med HD kan installere med gui, de med SD må nøye seg med text..

På PS3-game fungerer fargene fint, men når jeg kjører ydl er fargene grønne (tror det har noe med rgb-scart å gjøre, men er så fryktelig vanskelig å installere uten gui..)

Håper noen har noe å komme med når det gjelder gui på SDtv..

takk

EDIT: leifs

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Flotters.. lastet ned fra torrent og da funket det supert. Er heldig nok til at tv'en støttet det grafiske brukergrensesnittet også, så dette ser bra ut.

Må nesten gå til innkjøp av ekstra tastatur og mus, type trådløs nå :p

Gleder meg til å gå fatt på konfigurasjon og litt triksing. Er ikke så veldig erfaren med linux, men man lærer vel :p

Lenke til kommentar
tidus24k:

Har du en tv eller projektor som er 720p?

Hadde vært veldig interessant hvis du kunne testet en x.264 720p fil i f.eks VLC eller mplayer da thumbup.gif

Jeg er nemlig veldig nysgjerrig på hvordan PS3'en takler skalering av slike filer.

Det har jeg, men jeg er ikke så god i linux, så jeg vet ikke helt hvordan jeg får installert det. Har prøvd å lete litt rundt på nettet, men det ser ut som det er litt vanskelig å få til?.

Ser folk som har fått det til, men det så ikke lett ut :p

Lenke til kommentar
Har du prøvd denne guiden? Kan vel ikke bli enklere forklart. Fy, jeg gleder meg til å sette i gang med Linux på min kommende PS3.

Har fult den guiden :p .. kanskje jeg forklarte meg dårlig, jeg mente installasjon av VLC / mplayer. YLD funker som bare det.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...