UrgeLoL Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Nå er det ikke mange i dette landet som har fått tak i Playstation 3, men tenkte jeg skulle lage en liten linux guide tråd til de få som har maskinen. Har lånt litt fra diverse plasser på nettet. Det du trenger er for å installere Yellow Dog 5.0 på din ps3 er: -En Playstation 3, uansett versjon. -USB keyboard og USB mus. -USB lagringsmedia, F.eks. USB Stick eller Ekstern USB harddisk. -ISO fil av Yellow Dog 5.0 * Yellow Dog 5.0 kan du hente her eller her -Sony PS3 Other OS Installer. Den finner du her -OtherOS.bld file for den linux distroen du skal til å installere. * Yellow Dog OtherOS.bld finner du her og her -DVD brenner og en tom brennbar DVD plate Så følger du installerings guiden for Yellow Dog Linux som du finner her og her. Lykke til! Kom gjerne med stoff dere vil at jeg skal legge til, eller innspill til forbedringer. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Flott initiativ.. støtter den, og takker for hjelpen. trist det var så ufattelig slow speed på den ftp'en, men det går seg til.. bare 18 timer igjen hehe Endret 14. februar 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg blir kjempehappy om noen her kan teste det her med en mediaplayer ala mplayer eller VLC.. Selvsagt etter de har lagt inn Linux da Spesiellt da med x.264 filer i 720p. Det jeg lurer på er om maskinen klarer levere ut 720p uten skaleringsproblemer og om det blir finfin digital-lyd. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 hva er dette bra for? jeg mener hva kan man gjøre hvis man installerer. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) vil anta, bruke linux .p , er vel god sannsynlighet for at vi kan få noe god homebrew på maskinen etterhvert Endret 14. februar 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Er det noe jeg ikke kan så er det PC ting:) Men regner med at folk lager enkle brukermanualer for dette:) Takk for PM und schlikt MGS. Men venter til jeg har flyttet med å knote med dette:D Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Ser ut som et par av linkene over er døde OtherOS.bld for yellow dog kan hentes her Har ikke funnet installasjons guiden enda Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Så kan man installere f.eks openoffice, og koble en printer til PS3en? Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Så kan man installere f.eks openoffice, og koble en printer til PS3en? Er usikker på dette akkurat nå da jeg ikke har fått installert enda.. men det skal vel i prinsippet være mulig. Hører om folk som kjører VLC på ps3 linux tror jeg.. og diverse emulatorer. Sålenge det finnes drivere for printeren så skal vel det være mulig? Manual Finnes en manual i linken over som kanskje sier litt mer Endret 15. februar 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Er det like greit å installere nå som sist? Lurer på om jeg skal gjøre det, men kvier meg litt med savegamesa! Men jeg kan vel bare legge de over på CF kortet mitt og importere etter jeg har formatert disken? EDIT: drøyt trege servere Endret 15. februar 2007 av Lil-H Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg blir kjempehappy om noen her kan teste det her med en mediaplayer ala mplayer eller VLC.. Selvsagt etter de har lagt inn Linux da Spesiellt da med x.264 filer i 720p. Det jeg lurer på er om maskinen klarer levere ut 720p uten skaleringsproblemer og om det blir finfin digital-lyd. 7941985[/snapback] Det er det jeg også håper for viss det går bra så er jeg en happy mann. x264 filer er bare badass! men maskinen min kjører det ikke så bra nå. Men PS3 burde jo kunne fikse det ganske greit :-) Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg blir kjempehappy om noen her kan teste det her med en mediaplayer ala mplayer eller VLC.. Selvsagt etter de har lagt inn Linux da Spesiellt da med x.264 filer i 720p. Det jeg lurer på er om maskinen klarer levere ut 720p uten skaleringsproblemer og om det blir finfin digital-lyd. 7941985[/snapback] Det er det jeg også håper for viss det går bra så er jeg en happy mann. x264 filer er bare badass! men maskinen min kjører det ikke så bra nå. Men PS3 burde jo kunne fikse det ganske greit :-) 7947718[/snapback] Jepp jepp... Selve maskinen har vel ikke noe problemer med 720p x264 filer, men er litt bekymret for skaleringsproblemer etter å ha lest så mye forskjellig om hvordan PS3 skalerer forskjellige oppløsninger. For min del holder det i begynnelsen at f.eks mplayer eller vlc kan kjøres fint med disse filene i fullskjerm og digital lyd. For hvis dette fungerer fint kommer det garrantert til å være noen som lager en skreddersydd linux-distro til å bruke PS3 som mediacenter. XBMC på PS3 med støtte for x264 hadde vært himmelsk. Og XBMC er basert på mplayer så det bør ikke være noen hindring for at det kan lages lignende på PS3/linux hvis det ikke finnes allerede da. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Den linken til yellow dog som man kan laste ned i første post går DRØYT treigt. Her er en torrent: http://thepiratebay.org/tor/3566989/YDL_5....e_PLAYSTATION_3 Yellow Dog Linux 5.0 for PS3 now available for free kilde: http://www.engadget.com/2007/01/01/yellow-...free-how-is-it/ la oss for en gangs skyld bruke torrent til noe lovlig Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 la oss for en gangs skyld bruke torrent til noe lovlig 7953875[/snapback] Hva du prøver å si Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hvis noen med PS3 kan teste Freevo( http://freevo.sourceforge.net/ ) så hadde det vært veldig fint. Det er jo nesten som XBMC, og i likhet med XBMC basert på mplayer. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Jeg kan ikke levende forestille meg at XBMC er open source (?). Ser heller for meg en modifisert version av MythTV. Edit: Freevo ser veldig lovende og enkelt ut. Endret 16. februar 2007 av frostbitten Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Jeg kan ikke levende forestille meg at XBMC er open source (?). Ser heller for meg en modifisert version av MythTV. XBMC er opensource jo... http://sourceforge.net/projects/xbmc http://xboxmediacenter.com/ Men det er jo en spesifikk applikasjon for xbox. Om det er mulig å porte det kjappt til f.eks PS3 tviler jeg på da det bruker veldig mange triks for å utnytte hardwaren på xbox best mulig. MEN det er i all hovedsak basert på mplayer så all mediafunksjonaliteten er mulig på alle systemer som klarer kjøre mplayer. Så får vi se hvordan mplayer eller vlc fungerer på PS3 sin hardware... Blir spennende uansett. Endret 16. februar 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg blir kjempehappy om noen her kan teste det her med en mediaplayer ala mplayer eller VLC.. Selvsagt etter de har lagt inn Linux da Spesiellt da med x.264 filer i 720p. Det jeg lurer på er om maskinen klarer levere ut 720p uten skaleringsproblemer og om det blir finfin digital-lyd. 7941985[/snapback] Det er det jeg også håper for viss det går bra så er jeg en happy mann. x264 filer er bare badass! men maskinen min kjører det ikke så bra nå. Men PS3 burde jo kunne fikse det ganske greit :-) 7947718[/snapback] Køyrer sjølv slike filer på ein OptiPlex GX620 Ultra small form factor (ei maskin som er litt mindre enn XBOX 360) - og det fungerar i teorien heilt flott. Køyrer Vista på maskinen. Men, av og til opplev eg at biletet hakkar og "heng etter" - reknar med dette har noko med skjermkortet i maskinen å gjere, som berre er eit onboard skrap. Men i 90% av tilfella går det heilt fint. Ikveld er det fight night (UFC) + øl hos meg, i den nyinnvidde heimekinoen. Sanyo PLV-Z5 HD prosjektor +++ Blir så sjef! Men, som andre her, håpar at det kjem ei "XBMC" løysning til PS3. Snart! Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Køyrer sjølv slike filer på ein OptiPlex GX620 Ultra small form factor (ei maskin som er litt mindre enn XBOX 360) - og det fungerar i teorien heilt flott. Køyrer Vista på maskinen. Men, av og til opplev eg at biletet hakkar og "heng etter" - reknar med dette har noko med skjermkortet i maskinen å gjere, som berre er eit onboard skrap. Men i 90% av tilfella går det heilt fint. Ikveld er det fight night (UFC) + øl hos meg, i den nyinnvidde heimekinoen. Sanyo PLV-Z5 HD prosjektor +++ Blir så sjef! Men, som andre her, håpar at det kjem ei "XBMC" løysning til PS3. Snart! 7956460[/snapback] Har ingen pc jeg som er i nærheten av å kunne spille slike filer.. Så valget akkurat nå er en PS3 eller en helt ny fancy media-center pc. I denne sammenheng så er plutselig 6000kr billig for PS3, spesiellt siden det forhåpentligvis kommer noen spill til den som er verdt å kjøpe også. Da blir det en fin pose og sekk sak PS!! Velkommen til projektor-verden.. Det er rett og slett himmelsk Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Dette er ein kraftig Pentium D sak, med 2gb RAM osb. Så den tar dei fint, flaskehalsen er som sagt "skjermkortet". Onboard dritt. Argh. Prosjektor = luv Storkosar meg, når eg får rydda i stua skal eg ta bileter til den tråden her på forumet, og flashe my fancy shit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå