Gå til innhold

Playstation 3 exclusives

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke lenge før microsoft åpner pengesekken igjen og plukker fritt fra den lista.... :hrm:

7678093[/snapback]

Du får det til å høres negativt ut. Er det ikke bra at flest mulig får sjansen til å spille de gode spillene da?

Av de spillene der er DMC4, Motorstorm, Heavenly Sword, Resistance og God of War 3 på innkjøpslisten. Blir et greit år for PS3 til neste år ser det ut til.

7678562[/snapback]

Det er negativt med tanke på at dette går kun en vei. Fra PS3 til 360. Å eneste vel som har gått andre veien er vel ninja guiden.

Derfor er det negativt. Vil også at mest mulig skal få spilt mest mulig spill.

Lenke til kommentar
ikke lenge før microsoft åpner pengesekken igjen og plukker fritt fra den lista.... :hrm:

7678093[/snapback]

Du får det til å høres negativt ut. Er det ikke bra at flest mulig får sjansen til å spille de gode spillene da?

Av de spillene der er DMC4, Motorstorm, Heavenly Sword, Resistance og God of War 3 på innkjøpslisten. Blir et greit år for PS3 til neste år ser det ut til.

7678562[/snapback]

Jeg vil si det er, spillmessig, mer positivt at et spill er ekslusiv til en konsoll fremfor tilgjengelig på de andre. Porting er noe som suger jetmotor, og når du designer spill til multiplatformer, går det somregel gaiken en plass. I de fleste tilfeller er det fordi kontroll oppsette til X360 er helt annerledes enn til PS3, så det ender opp med noe mitt imellom som ikke helt funker. Noen ganger går det greit, mens andre ganger går det bare på snørra nedover.

Positive er jo at flere får spille det, det er klart.

Lenke til kommentar

7678093[/snapback]

7678562[/snapback]

Det er negativt med tanke på at dette går kun en vei. Fra PS3 til 360. Å eneste vel som har gått andre veien er vel ninja guiden.

Derfor er det negativt. Vil også at mest mulig skal få spilt mest mulig spill.

7679725[/snapback]

Nå har vel Playstation/Sony et vanvittig mye større spillbibliotek å ta av så det er vel naturlig at det går den veien. MS har jo ikke hatt mange eksklusive franchiser å skryte av.

Lenke til kommentar

7678093[/snapback]

7678562[/snapback]

det han mener er at MS kan komme til å kjøpe opp selskaper osv, og få titlene ut på x360 only. seff er det negativt, da vil ikke flest mulig få sjangsen til å spille de...

Lenke til kommentar
ja takk  og lov for det      håper ikke ms  prøver og kjøpe namco/bandai eller konami

7680998[/snapback]

Bandai er jo et leketøyselskap, og det er vel lite tvilsomt at MS prøver seg på dem. Er vel uansett Capcom det har versert mest rykter om at MS skulle kjøpe opp og da spøker det jo for Resident Evil til PS3.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syne den oppkjøpingen MS gjør av andre selskaper er heslig? De kjøper store utviklere, og gjør deretter spillene den utvikleren er kjent for til ekslusive titler til sin konsoll. Rare f.eks. Perfect Dark til kryssboksen fikk jo langt fra like varm motagelse som forgjengeren som kom til N64. Og nå kommer og Banjo Kazooie, ekslusiv til MS sin konsoll.

Blir det da slik at det er kun Nintendo og Sony som kan lage spill til sine konsoller, mens de andre selskapene lager kun til Xbox og Vista på PC? Skremmende egentlig, MS har masse penger i ermene, hoster de opp nok av rette valuta er vel selskapene rask med å skrive under.

Håper ikke dette blir trenden, er mange spill som burde kun være på 1 konsoll, mens der er noen spill som går like fint ann på flere konsoller (selv om porting ikke er å foretrekke).

Ser frem til videre PS3 spill, kanskje om det kommer flere spill som appelere til meg (slik som GT5 gjør, men ikke nok til å kjøpe en konsoll for 5k) så blir vel jeg og å investere i en PS3. Jeg har en PS2 som jeg koser meg godt med, så det er ikke å forakte å ha "noe kjent" i TV reolen.

Lenke til kommentar
Blir det da slik at det er kun Nintendo og Sony som kan lage spill til sine konsoller, mens de andre selskapene lager kun til Xbox og Vista på PC? Skremmende egentlig, MS har masse penger i ermene, hoster de opp nok av rette valuta er vel selskapene rask med å skrive under.

Håper ikke dette blir trenden, er mange spill som burde kun være på 1 konsoll, mens der er noen spill som går like fint ann på flere konsoller (selv om porting ikke er å foretrekke).

Helt enig der, må si jeg frykter ms sin utømmelige lommebok litt. Kan for bli å kjøpe opp selskaper til de er det neste EA. Får i såpall håpe de ikke følger samme retning med spillene.

Nå skal det riktig nok sies at blant annet gamespot har en artikkel om hvorfor GTA IV og Assassins creed ble "mistet" av sony som ekslusiv rett og slett fordi ken kuk var ufattelig treg i rompa og ikke fullførte forhandlingene. Vistnok var begge godt planlagt som ps3 ekslusiver helt til de ble tilbudt noen lass med penger egentlig etter at forhandlingene kunne vært over allerede om ken hadde brydd seg litt.

(kanskje dette er en av grunnen til at han gikk av).

Får håpe sony lærer en lekse, og at japanerne støtter opp om sine konsoller. Det er fint med konkurranse i spillmarkedet, og det er vel derfor jeg frykter ms litt. Er redd jeg vet hvilken vei det går om MS blir for store. Se på windows :p

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som syne den oppkjøpingen MS gjør av andre selskaper er heslig? De kjøper store utviklere, og gjør deretter spillene den utvikleren er kjent for til ekslusive titler til sin konsoll. Rare f.eks. Perfect Dark til kryssboksen fikk jo langt fra like varm motagelse som forgjengeren som kom til N64. Og nå kommer og Banjo Kazooie, ekslusiv til MS sin konsoll.

Ser frem til videre PS3 spill, kanskje om det kommer flere spill som appelere til meg (slik som GT5 gjør, men ikke nok til å kjøpe en konsoll for 5k) så blir vel jeg og å investere i en PS3. Jeg har en PS2 som jeg koser meg godt med, så det er ikke å forakte å ha "noe kjent" i TV reolen.

7681335[/snapback]

MS har så vidt jeg vet kun kjøpt opp 2 spillselskap den siste tiden (Rare & Lionhead), og hadde det ikke vært for dem hadde de vel havnet hos EA, som til syvende og sist sikkert ikke hadde gjort spillene bedre til tross for at de hadde blitt sluppet multikonsoll. Når det gjelder trenden med at flere PS3 eksklusive også slippes på Xbox360 er nok det like mye et resultat av Sony sliter med å levere nok konsoller for tiden og at spillselskapene frykter manglende salg, som at MS vifter med pengesedlene sine. Sony er jo ikke akkurtat noen lilleputt de heller så jeg tror nok ikke man skal frykte at de ikke får gode ekslusieves i fremtiden.

Lenke til kommentar
MS har så vidt jeg vet kun kjøpt opp 2 spillselskap den siste tiden (Rare & Lionhead), og hadde det ikke vært for dem hadde de vel havnet hos EA, som til syvende og sist sikkert ikke hadde gjort spillene bedre til tross for at de hadde blitt sluppet multikonsoll. Når det gjelder trenden med at flere PS3 eksklusive også slippes på Xbox360 er nok det like mye et resultat av Sony sliter med å levere nok konsoller for tiden og at spillselskapene frykter manglende salg, som at MS vifter med pengesedlene sine. Sony er jo ikke akkurtat noen lilleputt de heller så jeg tror nok ikke man skal frykte at de ikke får gode ekslusieves i fremtiden.

7681546[/snapback]

Likevell, blir det en trend at MS skal kjøpe opp selskap kun for å få spillene ekslusivt til sin konsoll, spøker det ikke bare for konsoll markedet spill messig men for de som ikke har et MS OS på sitt system.

Jeg tror ikke at det er en frykt fra spilleselskapene om manglende salg, Sony har en god trend med PS og PS2, og den ligger og godt ann til å fortsette trenden med PS3 til tross for motgang, men heller et ønske om videre spekter. Du når trossalt mye lengere ut blant folk om du gir ut til 3 konsoller fremfor 1.

Derimot, om MS fortsetter trenden og kjøper opp selskap for så å forbeholde retten til at spillene blir kun til deres systemer, så er det en forferdelig trend for oss gamere, hvor vi nærmest blir tvunget til å kjøpe et MS produkt for å få spillene fra de store selskapene. Og da til slutt sitter vi igjenne med Nintendo og Sony, som alene produserer spill til sine konsoller.

MS er godt kjent for å bla opp penger når det trenges, som f.eks rumble saken (mener jeg det var) for en tid siden.

Lenke til kommentar

7681546[/snapback]

Likevell, blir det en trend at MS skal kjøpe opp selskap kun for å få spillene ekslusivt til sin konsoll, spøker det ikke bare for konsoll markedet spill messig men for de som ikke har et MS OS på sitt system.

Jeg tror ikke at det er en frykt fra spilleselskapene om manglende salg, Sony har en god trend med PS og PS2, og den ligger og godt ann til å fortsette trenden med PS3 til tross for motgang, men heller et ønske om videre spekter. Du når trossalt mye lengere ut blant folk om du gir ut til 3 konsoller fremfor 1.

Derimot, om MS fortsetter trenden og kjøper opp selskap for så å forbeholde retten til at spillene blir kun til deres systemer, så er det en forferdelig trend for oss gamere, hvor vi nærmest blir tvunget til å kjøpe et MS produkt for å få spillene fra de store selskapene. Og da til slutt sitter vi igjenne med Nintendo og Sony, som alene produserer spill til sine konsoller.

MS er godt kjent for å bla opp penger når det trenges, som f.eks rumble saken (mener jeg det var) for en tid siden.

7682166[/snapback]

Hvordan kan du si at dette er en trend? Det er jo flere år siden de kjøpte et spillselskap sist? Det skulle da bare mangle at en av de store aktørene på markedet hadde egne spillutviklere.

Lenke til kommentar

Nå blir første innlegget litt lenger:

Angel Rings

Grand Turismo HD

Mercenaries 2: World in Flames

Monster Hunter 3

Ni-Oh

Redwood Falls

Rockstar Old West

Heavy Rain

Disse jeg kom på for øyeblikket. Kommer med flere innlegg om jeg kommer på noen;) Personlig ser jeg frem til Rockstar Old West.

Jeg tar forbehold om feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...