Gå til innhold

Bærbar for litt spilling til ca 10-15k.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny pc, og vurderer og investere i en bærbar, siden jeg kanskje skal studere neste år. Den vi bli brukt til spill, men burde ikke være en diger klosse som er tungt og bråker mye. Noen som har noen gode forslag og erfaringer og komme med? Har satt et tak på ca 15k for den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9400_2 velg 1-års garanti (du har uansett 5-års reklamasjon), velg så 7900GS-skjermkortet og 9-cellers batteri. Du har da en bra pc til skole og spill. Eneste ulempa er at den er litt stor/tung (3,9 kg med største batteri), men den er stillegående, bra batteri (omkring 3,5 timer ved lett bruk som f.eks skolearbeid) og god ytelse. Kan være lurt å velge 2 gb minne (ikke velg 667 MHz-minnet,d et er ikke raskere, bare dyrere).

Evt denne: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...0502183;fl:1701 den er endel mindre og lettere, billigere, litt bedre batteri og spillytelsen er endel dårligere (men du greier de nyeste spillene men ikke regn med høy grafikk på alle). Ville anbefalt deg minst en gigabyte minne, T5600-prosessoren og 120 gb disk, evt windows om du ikke har fra før.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Har sett litt på i9400 og at den får bra kritikk for det meste. Er den virkelig så stor? 3,9 kg høres mye ut for meg, er den ganske stor og tykk? Er skjermkortet noe bra?

Har lest litt her på forumet, og sett at en del skryter av Asus a8js

Hvordan fungerer denne til spill? er skjermkortet, go7700 noe å satse på? Hvordan er go 7700 vs 7900 gs?

Lenke til kommentar
Har sett litt på i9400 og at den får bra kritikk for det meste. Er den virkelig så stor? 3,9 kg høres mye ut for meg, er den ganske stor og tykk? Er skjermkortet noe bra?

Har lest litt her på forumet, og sett at en del skryter av Asus a8js

Hvordan fungerer denne til spill? er skjermkortet, go7700 noe å satse på? Hvordan er go 7700 vs 7900 gs?

7681589[/snapback]

Har den selv og sykler rundt med den uten problem, den er litt stor, men ikke særlig tung. Kan illustrere ytelsen med 3Dmark05-resultat: go7700 4700 poeng, 7900GS 6400-6600 avhengig av prosessor. Blir omtrent 50% raskere i spill.

Regner med det er asus A8J du sammenligner med som har go7700, på støy er den dårligere enn i9400 og batteriet i i9400 er faktisk bedre, A8J greier 2:30 t. i9400 greier ca en time lenger ved lett bruk og litt dimmet display (9-cellers batteri). Med unntak av størrelse og vekt så er i9400 en mer mobil pc når en tenker på batteri og støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...