Gå til innhold

Gaming PC, E66, G80. ±17000 [PC`en er ferdig!]

Anbefalte innlegg

2 vs 5 ms?

-Du vil ikke merke forskjell. Jeg har spilt på en 20ms skjerm uten å merke NOE forskjell, meen kjører 2ms for å være på den sikre siden :p

7685628[/snapback]

2 vs 20 ms merker du forskjell. Bare så du vet det så er det ikke bare ms som har noe å si på en skjerm. Bilderør og sånne ting spiller også stor rolle.

Men denne dell skjermen du ser på er knall fin. Jeg har selv brukt en av de beste 19 tommerene. Og pappa har to stk av 19¨ skjermene. Dette er skjermer med veldig god kvalitet.

Men når du setter opp, hvorfor bare netshop ?

Bruk heller prisguiden, netshop er både dyrt og dårlig på service og sånne ting etter det jeg har hørt.

Lurer du på hvordan du bruker den, kan jeg helt sikkert hjelpe deg, men dette er noe dyrt totalt sett.

7687361[/snapback]

Ooops... Så den ikke før nå jeg :p

Har ikke testet prisguiden handlekurven enda jeg.. Får vel gjøre det.. :D

Brukte netshop siden der fant jeg den billigste 8800gts..

Jeg har testet flere Dell lcd skjermer, og jeg syns det er både god bilde kvalitet og fint design.

Hadde vært fint om du kunne satt opp et forslag til en tilsvarende pc til 15000-17000 i prisguiden, som jeg kan endre.

Mvh Eirik FS

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville valgt en annen strømforsyning.

Noen sier Hiperen er stille andre sier den bråker.

Har også lest om andre problemer med den.

Høyfrekvent pipelyd. En jeg leste om har hatt 2 stk på et år. Begge døde.

Hadde heller valgt Corsair,OCZ,Seasonic,Silverstone,...osv.

Selv har jeg bestilt en Corsair.

Les denne testen,så skjønner du hvorfor. Når SPCR sier at en PSU er stille,så er den virkelig stille.

Testene deres er grunndige og til å stole på.

The new Corsair PSUs are not only aimed at the power-demanding PC gamer, but also the growing class of quiet PC enthusiasts who also want to be able to run some seriously powerful gear. The HX620W and HX520W deliver clean, ultra-stable power under a wide range of demanding conditions. They also happen to be about the quietest fan-cooled PSUs we've tested to date, matching the best of the Seasonic S12s. They are also energy efficient, matching and even besting many of the 80 Plus certified models we've tested. The modular sleeved cables ease the challenges of keeping the system tidy and aerodynamic for optimal airflow, which is especially important if you wish to maximize cooling with the slowest of fans for the lowest noise. To top it all off, Corsair offers a five year warranty, which is the longest for any computer power supply we know of.
Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Tror jeg ville valgt en annen strømforsyning.

Noen sier Hiperen er stille andre sier den bråker.

Har også lest om andre problemer med den.

Høyfrekvent pipelyd. En jeg leste om har hatt 2 stk på et år. Begge døde.

Hadde heller valgt Corsair,OCZ,Seasonic,Silverstone,...osv.

Selv har jeg bestilt en Corsair.

Les denne testen,så skjønner du hvorfor. Når SPCR sier at en PSU er stille,så er den virkelig stille.

Testene deres er grunndige og til å stole på.

The new Corsair PSUs are not only aimed at the power-demanding PC gamer, but also the growing class of quiet PC enthusiasts who also want to be able to run some seriously powerful gear. The HX620W and HX520W deliver clean, ultra-stable power under a wide range of demanding conditions. They also happen to be about the quietest fan-cooled PSUs we've tested to date, matching the best of the Seasonic S12s. They are also energy efficient, matching and even besting many of the 80 Plus certified models we've tested. The modular sleeved cables ease the challenges of keeping the system tidy and aerodynamic for optimal airflow, which is especially important if you wish to maximize cooling with the slowest of fans for the lowest noise. To top it all off, Corsair offers a five year warranty, which is the longest for any computer power supply we know of.

7703462[/snapback]

Ok. Jeg tror jeg går for Mist strømforsyner jeg.

Lenke til kommentar
Flere som klager på at 600 wattern til Mist ikke er så stille.

Gå i såfall for 500 Wattern hvis du opptatt av støynivå.  :)

7705544[/snapback]

Blir ikke det litt svakt for G80 i SLi i fremtiden?

DVD- brenner, SATA:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=42336, 325 kr

Kan man boote fra CD(feks XP) med SATA DVD brenner?

Passer denne på utvalgte kabinett?

7690776[/snapback]

Jeg har SATA-brenner og har aldri hatt noen problemer.

7705851[/snapback]

Ok. Fint :D

Jeg har også SATA brenner, funka bra for meg og installere windows fra den.

7705894[/snapback]

Ok. Fint :D

Har forresten laget en handlekurv i prisguiden nå!:

Leean Lee

EDIT: Da var handlevognen gjort lesbar for andre :p

Hadde vært fint om noen kunne tatt en titt på den og sett om de kunne funnet bedre alternativer :D

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar

Vil bare kommentere at jeg synes folk henger seg litt for mye opp i oppfriskningshastigheter på skjermer (altså ms) på samme måte som de henger seg opp i antall megapixler et kamera har når de skal ha et nytt et.

Min har 16ms - aldri merket noe til det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Prisen... Klart et godt alternativ, men er den verdt +300 og frakt?

Hvis man kjøper pc til over 17000 kr,så sparer man ikke på en så viktig ting som PSU.

Hvertfall ikke når det bare er snakk om noen hundrelapper ekstra. ;)

7707397[/snapback]

Men Mist er jo kjent for å være kvalitet da!

BTW: Ser du har PC7 kabinett, tror du 8800 passer i det kabinettet? 8800 skal visst være 29 cm langt. Og du har jo også Mist, er du ikke fornøyd med den?

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar

7705544[/snapback]

Støy problemene på 600 wattern er vistnok løst med ny vifte og ny viftestyring etter sigende. Skal være like stillegående som 500w.

Lenke til kommentar

7705544[/snapback]

Støy problemene på 600 wattern er vistnok løst med ny vifte og ny viftestyring etter sigende. Skal være like stillegående som 500w.

7720919[/snapback]

Det var nytt for meg,men da er jo 600 wattern absolutt et godt og billig allternativ. :)

Lenke til kommentar

7705544[/snapback]

7720919[/snapback]

Det var nytt for meg,men da er jo 600 wattern absolutt et godt og billig allternativ. :)

7721079[/snapback]

Husk at du bryter all garanti med en gang du åpner Psu'en. Dvs at vis du bytter vifta så bryter du garantien.

Det er spørs hvor billig det blir vis du skal ha en vifte og viftestyring i tillegg da.

Vifte ca 150,-

viftestyring 400,- Og da har du plutselig 550,- dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...