Gå til innhold

Gaming PC, E66, G80. ±17000 [PC`en er ferdig!]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommentar til oppsettet på første side:

De medfølgende viftene i LL kabinettene er mye stillere enn Hiper sine vifter, så hvis du skal ha et skikkelig stillegående system hvor du bytter alle viftene og velger de mest støysvake komponentene må du velge f eks MIST 500W ellers er de 3 mist viftene penger ut av vinduet.

7721259[/snapback]

Jeg skjønner jo det, men jeg hadde hørt at Hiper var stillegående jeg.. Men jeg har uansett slått fra meg det å kjøpe Hiper.

Lenke til kommentar
eirik_fs: MIST MegaTower passer ikke til 775?

7720112[/snapback]

Husker ikke, kan ha sett feil. Noen som foreslår en god kjøler til 775 til rundt 300 kr? Helst med avtagbar vifte(120mm).

Flere som klager på at 600 wattern til Mist ikke er så stille.

Gå i såfall for 500 Wattern hvis du opptatt av støynivå.  :)

7705544[/snapback]

Støy problemene på 600 wattern er vistnok løst med ny vifte og ny viftestyring etter sigende. Skal være like stillegående som 500w.

7720919[/snapback]

Hvis det er sant, så er jo det konge! Når var det de byttet ut viftene osv? Tror du de har fått inn de nye 600W på netshop nå?

7705544[/snapback]

Støy problemene på 600 wattern er vistnok løst med ny vifte og ny viftestyring etter sigende. Skal være like stillegående som 500w.

7720919[/snapback]

Det var nytt for meg,men da er jo 600 wattern absolutt et godt og billig allternativ. :)

7721079[/snapback]

Bør jeg gå for Mist i steden for Seasonic da?

7705544[/snapback]

7720919[/snapback]

Det var nytt for meg,men da er jo 600 wattern absolutt et godt og billig allternativ. :)

7721079[/snapback]

Husk at du bryter all garanti med en gang du åpner Psu'en. Dvs at vis du bytter vifta så bryter du garantien.

Det er spørs hvor billig det blir vis du skal ha en vifte og viftestyring i tillegg da.

Vifte ca 150,-

viftestyring 400,- Og da har du plutselig 550,- dyrere.

7721204[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at han mente at produsentene av Mist har byttet ut viftene og satt inn en vifte dimmer bak på strømfosyningen, som på bla bZerk strømforsyningene.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at han mente at produsentene av Mist har byttet ut viftene og satt inn en vifte dimmer bak på strømfosyningen, som på bla bZerk strømforsyningene.

7722938[/snapback]

Driver og bygger ny maskin sjøl, og har lett endel rundt i det siste..

Mist skal ha byttet ut viften sin med en annen og satt in en ny viftecontroller, slik at 600 wattern nå er like stille som 500w er, så sier flere rundt omkring på forumet. Kan jo være greit å snakke med folka i butikken og spørre hva de mener. Var en her som kjørte en C2D 6600 med bra overklokk og 2 8800GTS i SLI med en Mist 600w uten problemer, hevdet at han enda ikke hadde hørt viften.. :cool:

Angående viftestyring så ser sunbeam chromatic ut som en god controller, men den selges kun på microplex etter hva jeg har sett... Evt så kan man jo velge denne som er Lean Li's egen controller, ser jo bra ut, men den har ikke så mange funksjoner som de fleste andre... - rimelig alternativ :thumbup:

Lykke til med pc, blir bra dette her ! ;)

Lenke til kommentar

7722938[/snapback]

Driver og bygger ny maskin sjøl, og har lett endel rundt i det siste..

Mist skal ha byttet ut viften sin med en annen og satt in en ny viftecontroller, slik at 600 wattern nå er like stille som 500w er, så sier flere rundt omkring på forumet. Kan jo være greit å snakke med folka i butikken og spørre hva de mener. Var en her som kjørte en C2D 6600 med bra overklokk og 2 8800GTS i SLI med en Mist 600w uten problemer, hevdet at han enda ikke hadde hørt viften.. :cool:

Angående viftestyring så ser sunbeam chromatic ut som en god controller, men den selges kun på microplex etter hva jeg har sett... Evt så kan man jo velge denne som er Lean Li's egen controller, ser jo bra ut, men den har ikke så mange funksjoner som de fleste andre... - rimelig alternativ :thumbup:

Lykke til med pc, blir bra dette her ! ;)

7725340[/snapback]

Takk for svar og respons!

Høres betryggende ut det ang. MIST 600W.

Ang. viftestyringen, så vil jeg heller gå for Rheobus. Har lenge hatt lyst på den, og den får god kritikk.

Men hvilken CPU kjøler bør jeg velge?

Hvilke Lian Li kabinetter er sort inni? Som Snekker`n sitt?

Hvilke har best kjøler og boundel av POV og Club3D? Tenkte på 8800 kortet.

Og hvilken kabel pakke bør jeg velge til Mist 600W`ern?

EDIT: Billig: http://www.psdata.no/ps.asp?it=130683&mlevel=280202

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Hvordan er det med sata cd/dvd-rom, kan man boote windows fra de, eller er det slik at det bare går med ide-cdrom?

Vet ikke om det går ann å boote XP installasjon fra SATA DVD jeg?!

Installerte akkurat windows prof sp 2 direkte uten disketter i en maskin som kun hadde s-ata hd og s-ata dvd. Det gikk fint.

Men tror du må ha en xp med sp2 ferdig inne, for når jeg har prøvd med kun s-ata disk og sp1 xp har jeg alltid måtte bruke en diskett for å få driver til s-ata disken.

Er vel opp til bios å støtte boot fra s-ata dvd.

/vonGrepa

Lenke til kommentar
Hvordan er det med sata cd/dvd-rom, kan man boote windows fra de, eller er det slik at det bare går med ide-cdrom?

Vet ikke om det går ann å boote XP installasjon fra SATA DVD jeg?!

Installerte akkurat windows prof sp 2 direkte uten disketter i en maskin som kun hadde s-ata hd og s-ata dvd. Det gikk fint.

Men tror du må ha en xp med sp2 ferdig inne, for når jeg har prøvd med kun s-ata disk og sp1 xp har jeg alltid måtte bruke en diskett for å få driver til s-ata disken.

Er vel opp til bios å støtte boot fra s-ata dvd.

/vonGrepa

7725463[/snapback]

Shit, jeg har jo XPSP1 CD! Da får jeg bare sette inn en gammel cd rom og installere fra den da, hvis det ikke går..

Lenke til kommentar

Ny liste på første side!:

PS Data:

Hovedkort, 680i:

ASUS P5N32-E SLI, 1835 kr

Skjermkort, 8800 GTS:

ASUS 8800GTS, 3595 kr

DVD- brenner, SATA:

Samsung SATA DVD-brenner, 230 kr

Netshop:

CPU, C2D E6600:

Intel Core 2 Duo E6600, 2525 kr

Minne, 2 GB, 800mhz:

OCZ DDR2 2048MB System Elite Dual Ch., 2195 kr

Strømforsyning, 500-600W:

MIST 600W, 995 kr

+

Kabelpakke 3, 357 kr

Riktig valg av pakke?

Kabinett, vindu, stilrent, stille:

Lian Li PC7SCAND, 995 kr

Passer 8800 GTS i dette kabinettet?

Mus, G5:

Logitec G5, 525 kr

Tastatur Rødt lys, Saitek:

Saitek Eclipse II, 595 kr

Vifter, 3 stk, røde:

Mist Røde *3, 327 kr

Lian Li Frontdeksel, CD/DVD Alu. Sort:

Lian Li DVD deksel, 85 kr

Passer denne på kabinettet jeg har valgt?

Musematte:

Corepad Victory, 189 kr

Dell:

Skjerm, 19-22" wide, 2-5 ms:

Dell 20" 5ms Wide, 2965 kr

Holder 5ms?

HVOR?:

CPU kjøler, til 120 mm vifte:

Trenger hjelp til valg av CPU kjøler fra Netshop, PS data eller Microplex ca 300 kr

7677713[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en Mist 600W og støynivået var helt uaktuelt på denne, microplex har også sluttet med å ta dem inn i i innbytte hvis det er gått over 3 uker.

Jeg fikk ikke montert min før etter 4 uker grunnet at hovedkortet gikk i stykker og fikk defor ikke levert den tilbake.

Jeg har nesten tilsvarende oppsett (se sig+ 4 hdd'er)og målte at pc'en kun trakk ca 230 watt ved full load, dette er riktig nok ikke i sli, men jeg tviler på att ett ekstra kort trekker 270 watt.

Jeg ville helt klart valgt Mist 500 watten (den er nesten helt lydløs) og montert den i dette kabinettet fra Lian Li.

Her trekker PSU frisk luft fra utsiden av kabinettet, noe som reduserer temperaturen i PSU'en betraktelig og gir derfor mindre viftestøy.

Den har også en egen 120 vifte som blåser rett på grafikkortet.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Noctua NH-U12F, Tower 120, Sytche Ninja eller Thermalright XP90/120.  Big Typhoon er og et godt valg.  :thumbup:

7726065[/snapback]

519,-

Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes, 120mm vifte,17dB(A),socket 775/754/939/940/AM2

(FOR DYRT!)

Sunbeam Tower 120 429,-

(Dyr, og det er Sunbeam :p )

Thermalright 120 er dyr, men jeg kan kanskje få kjøpt den billig av en venn som har den, men som ikke bruker den..

Jeg kjøpte nylig en Mist 600W og støynivået var helt uaktuelt på denne, microplex har også sluttet med å ta dem inn i i innbytte hvis det er gått over 3 uker.

Jeg fikk ikke montert min før etter 4 uker grunnet at hovedkortet gikk i stykker og fikk defor ikke levert den tilbake.

Jeg har nesten tilsvarende oppsett (se sig+ 4 hdd'er)og målte at pc'en kun trakk ca 230 watt ved full load, dette er riktig nok ikke i sli, men jeg tviler på att ett ekstra kort trekker 270 watt.

Jeg ville helt klart valgt Mist 500 watten (den er nesten helt lydløs) og montert den i dette kabinettet fra Lian Li.

Her trekker PSU frisk luft fra utsiden av kabinettet, noe som reduserer temperaturen i PSU'en betraktelig og gir derfor mindre viftestøy.

Den har også en egen 120 vifte som blåser rett på grafikkortet.

7727119[/snapback]

Vel, jeg håper på at jeg ikke får den gamle typen når jeg bestiller den fra netshop.

Det kabinettet har ikke noe vindu, så jeg er ikke intressert :p

Har du LL PC7 kabinett? Lurer på dette siden jeg ikke er sikker på om 8800 passer i det.

Lenke til kommentar

Shit, jeg har jo XPSP1 CD! Da får jeg bare sette inn en gammel cd rom og installere fra den da, hvis det ikke går..

7725639[/snapback]

Er ikke dvd boot som er problemet, det er drivere til s-ata disken din.. boot fra s-ata dvd er som nevt noe bios tar seg av.. men xp sp1 har så vidt jeg vet ikke innebygget støtte for s-ata disker og det er det som er problemet..

Derfor har jeg alltid tidligere vært avhenigig av s-ata drivere på en diskett for harddisk som jeg har måttet putte i under installeringen..

Lenke til kommentar

7725639[/snapback]

Er ikke dvd boot som er problemet, det er drivere til s-ata disken din.. boot fra s-ata dvd er som nevt noe bios tar seg av.. men xp sp1 har så vidt jeg vet ikke innebygget støtte for s-ata disker og det er det som er problemet..

Derfor har jeg alltid tidligere vært avhenigig av s-ata drivere på en diskett for harddisk som jeg har måttet putte i under installeringen..

7733269[/snapback]

Hvis du må installere SATA driver fra diskett,så har du et gammelt brikkesett.

Jeg måtte også det når jeg hadde VIA K8T800Pro hovedkort. Nå har jeg Nforce 4 og slipper å bruke diskett. Hvis du vil slippe å bruke diskett,så bruk nLite og lag deg en ny Windows-cd med integrert SATA driver.

Erik_FS: Last ned nLite og Windows Updates Downloader. Bruk først Windows Updates Downloader og last ned servicepack2 og alle de kritiske oppdateringene. Deretter lager du deg en ny Windows-cd og integrerer servicepack2 og alle kritiske oppdateringer.

Da har du en fullt oppdatert Windows-cd som gjør det MYE enklere når du skal formatere. Du kan også gjøre masse andre tweaks med nLite.

Fjerne ting du ikke bruker,legge cd-key ferdig inn så slipper du det når du installerer++++ masse annet. :)

Lenke til kommentar
Kan anbefalle denne : http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=5447

Ytterst lite støy også.

7733359[/snapback]

Den er sikkert god den, men den skjærer litt inn i kabinettet om jeg skal ha den sammen med røde vifter :p

Har noe av det samme oppsettet med bla lianli pc7, 8800gts. Kjøpte hiper type-r fra netshop å har ingen problemer med den jeg ivertfall  :hmm:

7733483[/snapback]

Fint å høre at 8800 passer i PC7 :D

Har allerede bestemt meg for strømforsyning jeg, går for MIST..

Erik_FS: Last ned nLite og Windows Updates Downloader. Bruk først Windows Updates Downloader og last ned servicepack2 og alle de kritiske oppdateringene. Deretter lager du deg en ny Windows-cd og integrerer servicepack2 og alle kritiske oppdateringer.

Da har du en fullt oppdatert Windows-cd som gjør det MYE enklere når du skal formatere. Du kan også gjøre masse andre tweaks med nLite.

Fjerne ting du ikke bruker,legge cd-key ferdig inn så slipper du det når du installerer++++ masse annet.  :)

7733576[/snapback]

Takk for tipset :D

Lenke til kommentar

Krise! Kabinettet jeg hadde tenkt til å kjøpe er utgått hos Netshop...

Noen forslag til gode kabinetter(helst Lian Li), med vindu, og som har plass til 8800? Pris: ca 1000. :D

Hva med dette?:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC65BUSB&mcat=c432

Ser det har 4 80m vifter.. Kanskje ikke så lurt å kjøpe det da? Gir vel mye bedre kjøling og mindre støy med 120mm?

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...