CruellaDeVille Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har forsøkt meg på et Objektorientert paging-skript, men siden jeg har hørt at jeg blander prosedyrell og objektorientering lurer jeg på om noen har noen kommentarer å komme med. Jeg har lagt ut koden her: http://cenit.no/siv/paging/paging.php Blir veldig takknemlig for svar. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Bare noen små kommentarer: Den første er bare en kommentar på oppsettet, som forvirret meg litt først: private function display(){ if ($this->current == 1) { $this->print_link(" Første forrige "); } else { //omgjøres til lenker $this->print_link(" <a href='?page=1'>««Første </a>"); $this->prev = $this->current - 1; $this->print_link(" </a><a href='?page=$this->prev'> «Forrige</a>"); } // if $this->print_link(" Side $this->current av $this->pages "); if ($this->current == $this->pages) { $this->print_link(" Neste Siste"); } else { $this->next = $this->current + 1; $this->print_link("</a><a href='?page=$this->next'> »Neste </a> <a href='?page=$this->pages'> »»Siste</a><br />\n "); } } Her ville jeg trukket "if ($this->current == $this->pages) {" og linjen over et hakk tilbake. Var litt vanskelig å se den if setningen med det samme Andre kommentar er en liten skrive feil i en metode: public function __construct($host, $username, $password, $dbname){ $this->connect($host, $usernmame,$password, $dbname); } $this->connect($host, $usernmame,$password, $dbname); her skal vel $usenmame være $username ? Men regner med at du hadde funnet den feilen ganske kjapt. Ellers så synes jeg det så veldig pent ut. Har selv lenge tenkt på at det må være veldig greit med en klasse for dette. Fungerer koden ? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Takk for tilbkamelding. har rettet opp i indent og skrivefeil. Fungerer koden ? 7679303[/snapback] Ja, den funker og øverst - over php-koden ser du hvordan det blir seende ut i praksis. Endret 9. januar 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvilken lisens er den i? Kan jeg bruke den? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hvilken lisens er den i? Kan jeg bruke den? 7680884[/snapback] Den er gitt ut under "gjør hva du vil med koden"-lisensen, så be my guest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå