Lifeform Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hei, Etter at jeg oppdaterte min Sony Ericsson K800i her i dag, så har jeg bare fått tilgang til engelsk telefonspråk. Noen som har peil på hvordan jeg får oppgradert til NORSK versjon av mobben? Ser ut som det er rimelig automatisk Sony Ericsson Update Service. Kan ikke velge versjon selv osv. Har også fått feilmelding om at ml-filen for hovedmenyen til mobben ikke funker helt optimalt. Noen som har peil på hvordan jeg får oppgradert til norsk versjon her ? Fikset alt? Endret 8. januar 2007 av Lifeform Lenke til kommentar
m-a-b Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Sony Ericsson Update Service er et veldig farlig program. Jeg oppdaterte telefonen med denne tjenesten, og den sluttet å fungere, selv om det sto at oppdateringen var vellykket. Språket ble også byttet til engelsk. Så her har nok du vært heldig som "bare" har mistet det norske språket, og ikke hele operativsystemet! Den eneste løsningen på problemet mitt, var å sende inn telefonen på service... Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Sony Ericsson Update Service er et veldig farlig program. Jeg oppdaterte telefonen med denne tjenesten, og den sluttet å fungere, selv om det sto at oppdateringen var vellykket. Språket ble også byttet til engelsk. Så her har nok du vært heldig som "bare" har mistet det norske språket, og ikke hele operativsystemet! Den eneste løsningen på problemet mitt, var å sende inn telefonen på service... 7684451[/snapback] Hmm Dette er kritikkverdig til tusen! Lenke til kommentar
Devlish Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Har fått samme problemet her jeg får kun opp engelsk og min mobil virker litt rar med at skjermlyset skrur seg helt av til tider, noe som kan være svært så frustrerende Endret 14. januar 2007 av Devlish Lenke til kommentar
Pacificus Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Har fått samme problemet her jeg får kun opp engelsk og min mobil virker litt rar med at skjermlyset skrur seg helt av til tider, noe som kan være svært så frustrerende 7717199[/snapback] Jeg har samme problemet etter at jeg brukte Update Service. Etter første oppdatering fikk jeg ikke slått telefonen på, noe som ordnet seg etter oppdateringsforsøk nummer to, men da var andre menyspråk enn engelsk forsvunnet (norsk ordbok ligger ennå inne). Det største problemet er imidlertid det svake bakgrunnslyset som på ingen måte fungerte slik det gjorde før. Noen som har løsningsforlag annet enn serviceinnlevering? Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg har samme problemet etter at jeg brukte Update Service. Etter første oppdatering fikk jeg ikke slått telefonen på, noe som ordnet seg etter oppdateringsforsøk nummer to, men da var andre menyspråk enn engelsk forsvunnet (norsk ordbok ligger ennå inne). Det største problemet er imidlertid det svake bakgrunnslyset som på ingen måte fungerte slik det gjorde før. Noen som har løsningsforlag annet enn serviceinnlevering? 7732622[/snapback] Er det ikke noen som tilbyr flashing via webben da? DaVinciTeam Nå har jeg ikke lest over hva de kan tilby, men mener at du der kan velge hvilken region du skal legge inn på telefonen, slik at du får norsk versjon på telefonen. En kompis av meg ordna slik at han fikk en K750i til å fungere som en W800i i alle fall Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg har oppdatert min K750i 4 ganger men fikk norsk språk hver gang, ei vennine har oppdatert sin K800i og den hadde fremdeles norsk språk. Noe tull med siste updaten? Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg oppdaterte min telefon via SEUS i forrige uke. Og min fungerer knirkefritt med siste oppdatering. Har også opppdatert en kollegas telefon dog direkte via telefonen. Og den har heller ikke fått dette problemet med språket. Kan det være så at det er noe med hvilket språk du velger når du får opp disclaimer i programmet, noen som vet? Eller er det kun basert på hvilken region telefonen tilhører? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Siden K750i kom har det alltid vært noe rart med Sony Ericsson Update Service da noen folk får kun engelsk språk. Har aldri fått vite hvorfor. Kanskje det har noe med at noen telefoner kommer med spesial firmware til Telenor eller Netcom. K750i brukere som fikk engelsk språk prøvde flere ting, får noen hjalp det å ta en master reset så prøve å oppdatere igjen. Får noen bare en master reset. Mens andre måtte sende inn telefonen og flashe den på nytt. Rart at det er slik. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Har samme problemet her, engelsk spåk / taster.. Har brukt SEUS tidligere uten problemer men denne gangen gikk det visst helt til h¤%"¤%¤#/#¤%.. Lenke til kommentar
m-a-b Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 At telefonen kun har engelsk språk etter oppdatering gjennom SEUS, er et vanlig problem. Jeg mener å si at dette som oftest skjer på telefoner med ikke-generic firmware, det vil si telefoner som er brandede. Nå pleier SEUS som oftest å si: "Operatøren tillater ikke oppdatering". I mitt tilfelle, der telefonen ikke var brandet, låste den seg fullstendig etter en oppdatering gjennom SEUS. Telefonen ville ikke godta noe som helst SIM-kort. Jeg ble dermed nødt til å sende den på service, og mistet alt som lå på den. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Har fått samme problemet her jeg får kun opp engelsk og min mobil virker litt rar med at skjermlyset skrur seg helt av til tider, noe som kan være svært så frustrerende 7717199[/snapback] Mhm AKKURAT SAMME HER! Til og med verkstedet... Norsk Teleservice, klarte ikke fikse denne. :S Skal rett til forhandleren og be de fikse den. Lenke til kommentar
tords0905 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hvordan tar man en master reset på sony ericson? En kompis som ikke klarer å lese meldiger da den resetter seg.. vet dette er litt off topic men så at noen hadde nevnt master reset fuksjonen og jeg har ikke peiling på sony ericson. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hmm Anbefaler at du lager en ny tråd om dette ikke er en Sony Ericsson K800i (?) Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvordan tar man en master reset på sony ericson? En kompis som ikke klarer å lese meldiger da den resetter seg.. vet dette er litt off topic men så at noen hadde nevnt master reset fuksjonen og jeg har ikke peiling på sony ericson. 7808559[/snapback] På K750i og lignende telefoner . > Innstilinger -> Generelt -> Tilbakestill alt -> Tilbakestill alt- > standard kode er 0000 . Du vil miste alt som ligger på telefonen. Husk Backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå