Gå til innhold

Hjelp til overklokking

Anbefalte innlegg

Lastet nylig ned clockgen, og når jeg først skal klokke litt så går alt oppover, men er usikker på hvor mye rammen tåler, har i grunn ikke mye peiling på overklokking, og vil helst ikke begynne å styre med volt osv.

Pc'en;

*Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI

*Amd Atlon 3200+ 2.0 ghz

*Crucial PC3200 2x 512 mb

*Club 3D GeForce 6800 GT PCI-E

*3x 80mm vifter

*1x 120 mm

*Ny CPU vifte fra thermaltake

Og sånn ser det ut nå etter å ha klokka;

CPU; 2250 hz

FSB (veitikke hva det er); 225

Ram; 225

PCIE: 105

Noe som ser farlig ut her ?

Takk:)

Endret av IFuse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mornsann :)

Velkommen til forumet.

Først,skal du overklokke eller gjøre noe med pcn din du ikke har så god greie på så lønner det seg å FØRST lete etter et par gode guider om hvordan pcn din fungerer,så når du har fått litt forståelse om den er det på tide å overklokke. Men først ETTER å ha lest et par gode guider om hvordan overklokke.

Hvis du gjør dette først lover jeg deg at du vil ha mye mer glede av pcn din, og når det er tid for overklokking så vil du forstå det mye bedre hva/hvordan du gjør.

Det finnes noen fine guider her inne,det er bare å gidde å lese dem først :D

Ellers er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar

jepp, jeg vil også anbefale å lese guider før du begynner på noe du ikke har peiling på. Men kan allerede her si at minet ditt kjører på for høy frekvens. Siden du ikke har noe spesielt klokkeminne kan det lønne seg å senke denne slik at det ikke fremkaller ustabiliteter. Har du ikke senket HTT kan også dette stoppe ganske snart, som oftest resulterer dette i at pc'n fryser seg helt uten videre eller restarter. HAr du ikke så mye peiling på hva jeg snakekr om bør du lese guider, da vil du straks skjønne mye mer. Disse innstillingene forandrer du inne i bios, så du bør også gjøre deg litt kjent inne der først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...