lavoll Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hei! Eg prøver å koble xbox360`en min til det trådløse nettverket eg mottar gjennom bærbaren (windows). Har satt på deling av nettverk ("Tillat andre nettverksbrukere å gjennom denne maskinens internett-tilkobling"), men Xboxen får ikkje ip adresse. Har også prøvd å sette den opp ip adresser manuelt (192.168.0.1 på pcens ethernet og 0.2 på xboxen), da finner xboxen ipadresse, men det svikter ved neste ledd, som er DNS. Noen tips? Hadde vore greitt å spart de 700-800 kr det adapteret koster. Internett er fra Canal Digital (kabel) via en Linksys trådløs router, med WPA passord. Endret 8. januar 2007 av lavoll Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva mener du egentlig? Hvordan er dette koblet opp? Har du koblet Xbox'en din i den bærbare PC'n som har det trådløse kortet? Uansett, slik jeg forsto det. Og det er mulig det fungerer. Men du må i Windows på PC'n lage en "nettverksbro", mellom koblingen trådløst med routeren og den kablete koblingen til Xbox'en. Hvorvidt dette fungerer nå, vet jeg ikke. Var i alle fall sånn jeg hadde det med min vanlige Xbox ^^ PS. Skjønner ikke hvordan du kan gi Xbox'en IP manuelt egentlig Routeren skulle ikke ha mulighet til å se xbox'en slik jeg forestiller meg det nå. Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) http://bildr.no/view/30374 Slik er det koblet. Ingen kontakt med mellom pc og xbox, annet en at det står "wired" når eg tar feilsøking på xboxen, og at den prøver å gi / få ipadresse når eg tar ut kabelen fra pcen eller xboxen. Noen som vet hvor eg kan få tak i Windows Media Connect 2.0, uten å måtte laste ned windows media player? Endret 8. januar 2007 av lavoll Lenke til kommentar
CIder Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hva skjer om du legger inn dns-adressene i xboxen? Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det ser ut som om du har koblet riktig, men som Mixy sier MÅ du opprette en nettverksbro mellom de 2 koblingene på laptopen din. Gå til nettverkstilkoblingene. Marker begge, høyreklikk på velg "opprett nettverksbro mellom koblingene". Deretter skal alt gå automatisk. Du behøver IKKE å sette manuelle instillinger på x-boxen. Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Takk, det funket som fan. Edit: Nå fikk eg ein ny update. Spennande. Nokon som veit kva den inneholder? Kjører windows på mac, og i windows så har eg visst nok verken kontakt med trådløstnettverket eller xboxen, men det fungerer alikevel. Yes. Edit2: Kom akkurat på at når eg kjøpte maskina så spurte eg om akkurat dette, og ble sterkt anbefalt å kjøpe trådløstadapteret, "for å sette opp trådløstnett via bærbar er nesten umulig." I BEAT THE IMPOSSIBLE.. eller, var jo ikkje så vanskelig. Endret 8. januar 2007 av lavoll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå