Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Da har jeg bestemt meg for noen ting som skal gjøres... Bytte ut alle vifter... (3stk, 6 hvis jeg tar med de til raddisen...) et par katoder. ny led eller ny cpu blokk og gravere inn et eller annet, men må skaffe utstyr og øve litt. Noen som kan tipse om hvor utstyr skaffes? Og noen som vet om den stangen kan fjernes? Edit: glemte O-ringer til hdd Endret 4. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Biltema, der før du kjøpt et som minner om dremel som du kan bruke til gravering. Ang. CPU blokk så vet jeg flere som roser APOGEE GT, har en bekjent som har den også, han er meget fornøyd. Så den vil jeg absolutt anbefale deg siden du skal bytte blokk. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Akkurat den jeg ser på Liker designen også. Men ta en titt i workloggen der står det en del spørsmål og planer (siste posten) Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 OKei, takk.. Har du 3/8 på hele systemet? 8075033[/snapback] Ja, bruker 3/8 på alt. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 OKei, takk.. Har du 3/8 på hele systemet? 8075033[/snapback] Ja, bruker 3/8 på alt. 8075515[/snapback] Kuriyama slangene passer på cpu blokka sånn at skruene fortsatt tighter til? Dårlig formulert, men kom ikke på en bedre måte Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 ja, de passer bra på nippelene, så du får skrudd de orntelig til, og de stitter som fjell! Lenke til kommentar
Eivinde Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Argh! Hater opplegget med flere tråder; bilder, kommentarer osv.. Greit nok for worklogs, men kunne godt ha vært det foruten. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 første poster står det noe lsik "post bilde, såkan dere komernet de" det står noe i den duren på første side! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Kommentar: Fatter ikke at dere synes det er "bedre" med to tråder. Nå er det jo ingen fete bilder i denne tråden og kommentarene er like koordinert med bildepostene i den andre tråden. Jeg fatter ikke pointet. Forresten, det var et bilde (en eller annen post av en eller annen fyr) med en gigantisk vifte i sidepanelet - hva slags vifte er det egentlig? Ser litt støyende ut. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Kommentar: Fatter ikke at dere synes det er "bedre" med to tråder. Nå er det jo ingen fete bilder i denne tråden og kommentarene er like koordinert med bildepostene i den andre tråden. Jeg fatter ikke pointet. Forresten, det var et bilde (en eller annen post av en eller annen fyr) med en gigantisk vifte i sidepanelet - hva slags vifte er det egentlig? Ser litt støyende ut. 8076413[/snapback] det er sikkert denne du snakker om?: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor det er min skjønnhet <3 bråker nesten ikke i det heletatt. grunnen er at den kjører på veldig lavt turtall, ca 600 rpm. den trenger nemlig ikke kjøre på mer siden den er så stor ^^ EDIT: APLUS Case Twin Engine har 250mm vifte i sidepanelet, den du tenker på? den støyer ikke, det er fordi de er så store at de kan kjøle bra på lavt "turtall" tongue.gif aerocool er det ivertfall jeg har. tror også berzerk har noe lignende. ja og aplus ^^ men de kom etter aerocool ivertfall, tror mitt kabinett var det første som hadde 250mm EDIT2: aplus har både en framme og i siden. Endret 4. mars 2007 av fredblic Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Kommentar: Fatter ikke at dere synes det er "bedre" med to tråder. Nå er det jo ingen fete bilder i denne tråden og kommentarene er like koordinert med bildepostene i den andre tråden. Jeg fatter ikke pointet. Forresten, det var et bilde (en eller annen post av en eller annen fyr) med en gigantisk vifte i sidepanelet - hva slags vifte er det egentlig? Ser litt støyende ut. 8076413[/snapback] APLUS Case Twin Engine har 250mm vifte i sidepanelet, den du tenker på? den støyer ikke, det er fordi de er så store at de kan kjøle bra på lavt "turtall" Endret 4. mars 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg har lenge hatt det rotete i kabinettet mitt. Men i dag kom jeg på en genial ide, hvorfor ikke flytte skjermkortet til en annen PCI-E brønn? Det fungerte flott. Nå får jeg plass til alle harddiskene i 3,1/2" portene. Tidligere har jeg måtte hatt de i 5,1/2" portene noe som skapte mye kabelrot. Det er relativt ryddig nå, det irriterer meg fremdeles at jeg ikke kan fjerne kabler fra PSU-en, for eksempel hva faen skal jeg med AUX kabelen? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Kjøpte meg nytt hovedkort og prosessor, måtte derfor ut med alt i pc'n så og sei, så det blei litt rydding av kabeler osv. Blei sjølv fornøyd med jobben. Større bilde kan du sjekke ut på Bildr.no Specs nå: Asus P5K 4 GB Crucial DDR2 BallistiX PC6400 Enermax Galaxy 1000W, Intel Core 2 Quad Q6600 NEC DVD-brenner AD-7170S 2x Seagate Barracuda 7200.9 300GB 2x Western Digital Raptor 150GB i raid 0 til OS XFX GeForce 8800GTX I tillegg er ein filserver med 2x500 og 2x300gb diskplass under oppbygging. Edit: skifta bildestørrelsen. Endret 6. august 2007 av Cornel Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg har lenge hatt det rotete i kabinettet mitt. Men i dag kom jeg på en genial ide, hvorfor ikke flytte skjermkortet til en annen PCI-E brønn? Det fungerte flott. Nå får jeg plass til alle harddiskene i 3,1/2" portene. Tidligere har jeg måtte hatt de i 5,1/2" portene noe som skapte mye kabelrot. Det er relativt ryddig nå, det irriterer meg fremdeles at jeg ikke kan fjerne kabler fra PSU-en, for eksempel hva faen skal jeg med AUX kabelen? 8552961[/snapback] Vær litt forsiktig med den teip biten på PSUen din. Jeg monterte Katode kit på min strømforsyning en gang i tiden, til slutt smelta limen og den falt ned. Ble nok for varmt. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 katoder er jo ikke akkurat kalde de heller. jeg brikte også teip fpr å feste mine, dvs i endestykkene der det er flatt, men teipen ble sprø og løsna etter kort tid. strips er bedre, og ser finere ut Lenke til kommentar
navbeacon Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Kabinett og kabinett... Og temperaturene? Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Likte tempen på PC-en din ^^, Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kjøpte meg ny pc en ukes tid tilbake, og fant ut at denne gangen skulle jeg bruke litt tid på å legge kabler osv skikkelig. Kan vel si at de 4-5 forige pcene ikke direkte har vært ryddige, men av en eller annen grunn følte jeg ikke noe stress med å bygge denne, så hadde "god tid" til å gjøre ting "riktig". Føler det ble bra, men ikke satt inn annet enn hva som trengs per dags dato, så mye plass enda. Også et lite bilde av desktop, for å få med skjermene <3 Spec på pc: Prosessor (CPU) INTEL CORE2 Q6600 2.4GHZ Hovedkort Asus P5N32-E SLI PLUS Minne (RAM) 4x Kingston 1GB 800MHZ DDR2 NON-ECC Grafikk-kort MSI GF 8800 GTX PCI-E 768MB OVERCLOCKED Monitor 2x BENQ24" FP241W Lydkort Asus 7.1 onboard Mus G5 Operativsystem Vista 64bit Business Hodetelefoner Sennheizer HD515 Lenke til kommentar
sigg92 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Her er noen bilder av pcen min:) har akkurat fått nytt kabinett så tenkte at jeg skulle vise dere det. kom med komentarer og ting dere ville gjort anderledenes med kabinettet vis dere vil det:) Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Eg meinar det hadde sitt litt ryddigare ut hadde du lagt kablane i ruta litt anleis. I mine auge ser det litt rotete ut med kablane som går frå hovedkort og fram mot cd-rom/harddisk.. Berre eit tips ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå