Gå til innhold

Egen underkategori for Vista i Windows-forumet?

Hvordan stiller du deg til egen kategori?  

79 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til egen kategori?

• Ønsker en egen Vistakategori.
      60
    • Ønsker det ikke, holder med Windowskategorien.
      16
    • Vet ikke/Ingen formening.
      3

Anbefalte innlegg

Mange bruker allerede både beta- og business-utgaven av Vista og det dukker opp en del spørsmål rundt disse. Nå som den endelige Vista er på trappene for oss dødelige så hadde det kanskje vært greit med ett eget underforum for Vista i Windows-kategorien, slik at stakkars "gamle" XP også får sin andel av forumet og ikke drukner i Vista-spørsmål.

Noen formeninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Slo sammen to tråder om emnet.

Det er som nevnt kommet et nei fra forumstyret om dette for et par måneder siden. Min personlige mening er at en slik kategori bør opprettes, om enn bare midlertidig (slik som man har gjort med enkelte store spill i gamerkategorien). Windowskategorien ser litt "sprengt" ut og en egen Vistakategori åpner for visse muligheter.

Men dette er forumstyret sin beslutning. De har sagt nei og har nok gode grunner for det. Hvem vet, kanskje de revurderer det i fremtiden?

Lenke til kommentar

Det er faktisk, når jeg tenker på det, urovekkende talentløst at det ennå ikke er opprettet en Vista-del. Jeg vil GJERNE høre en offisiell uttalelse på hvorfor det ikke blir opprettet. Tviler på at dere har noen gode argumenter på hvorfor engang.

Lenke til kommentar

Argumenter mot, såvidt jeg har registrert, er at stadige splittinger av kategorier skaper et mer helhetlig uoversiktlig forum, i tillegg til at enkelte som er interessert i alt innen Windows ikke ønsker å måtte gå inn to forskjellige steder når de kan finne alt i en kategori.

Dette er generelt sett det som brukes som argument mot å dele opp en kategori. Og dette er legitime grunner som må bli tatt med i vurderingen. Det er viktig at vi ikke får for mange kategorier som gjør forumet mer tungvint. En kategori hvor det ikke postes jevnlig hver dag er det lite poeng med. Det kreves også en del arbeid med dette, spesielt flytting av tråder.

Men når det er sagt syntes jeg argumentene for en splitting i dette tilfellet er god nok grunn for egen Vista kategori, i hvert fall midlertidig. Men det får bli en vurderingssak som forumstyret nok vet best hva som er riktig :)

Lenke til kommentar

Kan jo komme med mitt synspunkt her og.

Jeg er imot fordi jeg regner med at ca halvparten av de som vil poste spørsmål om vista ikke vil få med seg et underforum, og poste i windowskategorien uansett.

Noe som betyr ENDA mer rot enn det er i dag dessverre...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...