Gå til innhold

OC av AMD 4800+ ustabil @ 3GHz

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Var det slik at det gamle systemet var stabilt på de innstillingene? Kan være at det nye kortet undervolter litt (mer) enn det gamle, og at det kanskje setter andre innstillinger der du har auto.

7827581[/snapback]

Skal eg være helt ærlig var det bare Prime95 stabilt det gamle systemet, men mener å huske eg hadde økt ALLE voltene, på alt... nå prøver eg å ha minst mulig volt økning.. blitt redd vett. Finns jo ikke 939 kort lenger, nesten.

Lenke til kommentar
Har nå økt vcore fra 1.52 til 1.7 og økte chipset volten litt. Kjører nå Orthos og etter 18 minutter ser systemet fortsatt stabilt ut, eg sitter jo å surfer litt i Firefox..

ftp://gjest:[email protected]/Upload%202/stabilt 3ghz.JPG

Hvor lenge trenger man kjøre Orthos? Noen timer? ER systemet endelig stabilt?

7829501[/snapback]

Bør vel kjøre i 7-8 timer. Noen sier 12, men etter 7-8 timer mener nå jeg at systemet er stabilt. Du greier uansett aldri å belaste systemet selv slik som orthos gjør. :)

Men pass på temp da :whistle:

Lenke til kommentar
Men pass på temp da

7829741[/snapback]

Temp er vel ikke ett problem, den varierer en del, men ligger jo på akseptable verdier..

7829765[/snapback]

Bare lurer... hva vil akseptable verdier si? :roll:

7829802[/snapback]

På CPU vil eg vel si alt under 0 pluss er akseptabelt.... HKet er jo DFI, så det ligger jo å lonker på 40 grader, er litt høyt, men har ikke plass til bedre kjører p.g.a 2 x 6600GT kort med AC kjølere...

Lenke til kommentar

Og viss du har sett på prt scr bilde mitt, ser du gjerne at SmartGuardian er HELT på bærtur, skulle nok hatt den gamle versjonen. Altså; 'CPU' er HK temp, 'Panel' er PSU temp, og 'System' er CPU temp, selv om den er HELT på blåbærtur når man bruker LightSpeed... eller andre fasekjølere. (Eller bare ligger på minus siden av temperatur skalaen :-))

Lenke til kommentar
Min gamle X2 døde også når jeg nærmet meg 1.9v. Skal tilstå dette var på vann da, så visste jo jeg lekte med livet. Men pytt pytt. Lærer så lenge man lever :D

7680142[/snapback]

..hehe...her er min XP-M 2400 35w med 1.98vcore målt med multimeter, på vann og hjemmesnekra TDX :) ....gikk bra det selv om pulsen min da anntagligvis kunne høres helt over til nabon :!: post-42959-1170167838_thumb.jpg

undefined

....og et par isbiter i bøtta var det,men pytt,pytt...lol...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hørt at 1,7v en slags grense for hvor mye spenning du kan gi før det begynner å skje fæle ting med innmaten i en CPU.

Dette er pga spenningen og ikke varmen, så en Vapo hjelper ikke stort. Dette er en gradvis prosess, så et krot opphold på slike spenninger som har blitt nevnt KAN gå bra, men ikke gjør det med mindre du driter penger eller er sponset ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...