Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

router (adsl) problemer.. hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Idag innstallerte jeg en router på adsl nettverket mitt. Har kunn en pc på denne routern inntil imorgen.. (skal ha 2) Jeg kjøpte en 3Com OfficeConnect CableDSL Gateway 3C855-ME som homper og går som den skal (?).

(Mer info på http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl .)

Men jeg spiller (selvfølgelig) Counterstrike. Har opplevd nå at pingen min er normal, men alt lagger som bare det :wink: Også internetten går MYE saktere.

Hva kan dette skyldes?

Hva er jeg nødt til å gjøre?

Er det noe jeg må innstallere?

Finnes det et program som kan fikse dette?

Hilsen en forvirret kar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-26 00:00, skrev EXabite:

Men jeg spiller (selvfølgelig) Counterstrike. Har opplevd nå at pingen min er normal, men alt lagger som bare det :wink: Også internetten går MYE saktere.

Hva kan dette skyldes?

Hva er jeg nødt til å gjøre?

Er det noe jeg må innstallere?

Finnes det et program som kan fikse dette?

Hvordan har du satt opp PC-en? Med DHCP eller fast IP?

Har du prøvd uten router slik at du vet at ISP-en er OK?

Har du gjort noe spesielt med routeren?

Lenke til kommentar

Eneste jeg har gjort er:

Satt sammen det gamle "modemet" inn i den nye. Den gamle funka fett. Men har på følelsen at linja er delt nå, slik at det er linja på de tre andre portene på routeren.

Helt ærlig så vet jeg ikke hva det er, det du påpekte.

Eneste jeg gjorde var å gjøre et par innstillinger via den cd'en jeg fikk med (som det ikke er noe serlig på, annet enn et program som jeg brukte for å legge inn passord og brukernavn).'

Det forrige modemet funka akkurat som det skulle. Alt gikk i "høy" hastighet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 09:27, skrev EXabite:

Eneste jeg har gjort er:

Satt sammen det gamle "modemet" inn i den nye. Den gamle funka fett. Men har på følelsen at linja er delt nå, slik at det er linja på de tre andre portene på routeren.

Eneste jeg gjorde var å gjøre et par innstillinger via den cd'en jeg fikk med (som det ikke er noe serlig på, annet enn et program som jeg brukte for å legge inn passord og brukernavn).'

vel det er jo en router så den deler linja ja, det var jo derfor du kjøpte den, men dette skal ikke ha noe og bety.

Hvordan er PC-en din satt opp med hensyn til IP?

Du har koblet ADSL-modemet til WAN-porten på routeren?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 09:27, skrev EXabite:

Eneste jeg har gjort er:

Har du innstalert programvaren som fulgte med ADSL pakken din på PC'n? Hvis du har gjort det i tillegg til den routeren kan du fjerne den softwaren. Det er routeren som skal ta seg av oppkoblingen ikke PC'n.

Please correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar

Du har helt riktig DjSlayer. Trenger ikke den softwaren nå lenger.

Har hørt at man kan f.eks gjøre slik at jeg får 75% av linja på den stasjonære, og 25% på den andre??? Trodde nemlig det var det som var meningen med router (?).

Er dette et sofware jeg bare kan innstallere og kjøre?

Hvordan ip adr min er satt opp vet jeg ikke. Har ikke no peiling på hvordan pc'en min er satt opp mot IP. Det eneste jeg vet er at jeg har en IP :wink: Det andre jeg vet er at jeg har koblet ADSL modemet til routern. Det måtte jeg visst gjøre.

The Gateway acts as DHCP Server er enablet. Vet ikke om det sier deg noe..?

Lenke til kommentar

Du har helt riktig DjSlayer. Trenger ikke den softwaren nå lenger.

Har hørt at man kan f.eks gjøre slik at jeg får 75% av linja på den stasjonære, og 25% på den andre??? Trodde nemlig det var det som var meningen med router (?).

Hvordan ip adr min er satt opp vet jeg ikke. Har ikke no peiling på hvordan pc'en min er satt opp mot IP. Det eneste jeg vet er at jeg har en IP :wink: Det andre jeg vet er at jeg har koblet ADSL modemet til routern. Det måtte jeg visst gjøre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 11:40, skrev EXabite:

Billige routere har ikke mulighet for og fordele båndbredde på denne måten, den deler likt og etter behov, du bør jo sjekke innstillingene dine da, det står vel noe om dette i manualen til routeren.

Lenke til kommentar

Quote:

At routeren sender all nettverkskonfigurasjon som trengs for å koble til internett. Det betyr at du kan sette "Motta IP adresse automatisk" på masinene på nettverket.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har fått svarene du trenger av de postene over, men som agvg skriver så kan du ikke fordele båndbredde med en billig router. Det finnes selvfølgelig metoder for å fordele båndbredde men da må du inn med en datamaskin som Gateway/router. DHCP sørger bare for att PC'n får en unik IP addresse i nettverket. Håper du har fått orden på nettverket :smile:

MVH

DJ

Zippededodah

[ Denne Melding var redigert av: DjSlayer på 2002-11-26 19:38 ]

Lenke til kommentar

Har fått til alt nå! Begge maskinene er på nett!

Men nå har jeg et nytt problem.. Alt går så sinnsykt sakte...(?) Spiller seff counterstrike som skrevet tidligere og der er det noe som heter PING/latensy. På den har jeg vært helt nede i 12 og hoppet fort opp til 30-40. Men problemet er at pingen/latensy varierer så utrolig. Det ene øyeblikket er jeg i 12 og andre i 30-40, så hopper jeg plutselig opp til 60. Hva kan dette være? Det virker nesten som at pc'en har alltfor mye å tenke på...(?) Ingen problemer med ram iså tilfeldet... det har jeg nok av..:grin:

Men er det noe jeg kan gjøre med dette eller?

Forslag av all sort godtas!

mvh

EXabite..

[ Denne Melding var redigert av: EXabite på 2002-11-27 15:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...