Gå til innhold

PowerBook G4 Batteri kaputt

Anbefalte innlegg

Jeg satt å surfa her en dag, å merka plutselig at batterinivået ikke ville øke, og det lå på 98% hele tiden. Tok ut laderen, og da gikk det ned til 97% etter ei stund, så da visste jeg at det ikke hadde noe med softwaren å gjøre. Regner da med at det er batteriet som ikke tar imot lading lenger. Akkurat hva det er som gjør det vet jeg ikke, om det er selve batteriet, eller forbindelsen mellom strøm-inngangen og batteriet. Er det andre måter å teste dette på, enn å sette i et annet batteri? Servicefolk tar så mye betalt, så vil gjøre det meste selv. Har skrudd litt apple laptop før så det er ikke noe problem å skifte evt kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan nok tyde på at batteriet er utslitt (med mindre det er veldig nytt eller det er andre ting som fullstendig motstrider den teorien), muligens har den innebygde beskyttelseselektronikken i batteriet oppfattet at batteriet ikke lenger bør ta strøm, og dermed nekter det å ta imot lading.

Lenke til kommentar
kan nok tyde på at batteriet er utslitt (med mindre det er veldig nytt eller det er andre ting som fullstendig motstrider den teorien), muligens har den innebygde beskyttelseselektronikken i batteriet oppfattet at batteriet ikke lenger bør ta strøm, og dermed nekter det å ta imot lading.

7677164[/snapback]

Aha, tusen takk for svar=) Virker logisk det du sa, så jeg bestiller et nytt batteri så snart jeg får gjort det:P

Lenke til kommentar
Aha, tusen takk for svar=) Virker logisk det du sa, så jeg bestiller et nytt batteri så snart jeg får gjort det:P

7677818[/snapback]

Jeg tror ikke du trenger å bestille nytt batteri om ikke det har sluttet å fungere de resterende 97%. Til vanlig PC er det ikke mere enn å kjøre en kalibrering for å få måleren til å vise hvor mye strøm det er igjen på batteriet. Jeg antar at det bare er en minimal svekkelse av batteriet som har fått måleren til å ikke øke høyere enn til 98%.

Lenke til kommentar

7677818[/snapback]

Jeg tror ikke du trenger å bestille nytt batteri om ikke det har sluttet å fungere de resterende 97%. Til vanlig PC er det ikke mere enn å kjøre en kalibrering for å få måleren til å vise hvor mye strøm det er igjen på batteriet. Jeg antar at det bare er en minimal svekkelse av batteriet som har fått måleren til å ikke øke høyere enn til 98%.

7678434[/snapback]

Jeg tviler på at det er problemet nå, for når jeg trekker ut laderen, så går batteriet ned som vanlig, mens når jeg setter inn laderen igjen, rørrer ikke batteriprosenten på seg. Med andre ord, batteriet vil ikke ta imot strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...