TTomas Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Har lagd en hjemmesie til noen fritidsting, skal bruke den til å vise videoer, bilder og forskjellig. Har lagd den i frontpage, men synes ikke det blir helt optimalt. Jeg har prøvd meg på noen andre programmer, men forstår ikke helt denna sammenkoblinga mellom CSS og HTML. Her er siden Lurte da også på om det var noen litt enkle programmer, men med gode redigerings muligheter som er gratis. F.eks savner jeg evnen til å f.eks hvis du ser raden til venstre med de forskjellige linkene, og flytte de litt lenger ut uten å bruke mellomroms tasten. Gi gjerne noen kommentarer om hva som er bra, dårlig om som kan gjøres bedre. Endret 8. januar 2007 av Tomas09 Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Notepad2 og Notepad++ er gratis Krever litt (X)HTML kunnskap da.. Bedre å lære xhtml slik at man ikke kaster seg inn i WYSIWYG helvete.. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 IKKE bruk kursiv annet enn til utheving av enkeltord. Kursiv tekst ser stygg ut og er vanskeligere å lese. Standardfonten Times New Roman er litt kjedelig, og får det til å lyse nybegynner lang veg. Bytt til en font uten seriffer (arial etc.). Tekststørrelsen er dessuten ganske stor. Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis du ikke la merke til det så er de to bildene i midten linker til andre steder på sida Ellers, ja hadde vært kult med en annen tekst der, men hvordan får man den til å synes for alle uten å lagre teksten i bilde format? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Umiddelbar reasjon: Alt for mørk og alt for stor skrift. Du bør også legge merke til at de fleste her ikke er veldig glad i Frontpage. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Notepad2 og Notepad++ er gratis Krever litt (X)HTML kunnskap da.. Bedre å lære xhtml slik at man ikke kaster seg inn i WYSIWYG helvete.. 7676245[/snapback] Litt off-topic, men dog relevant.. Jeg holder på med en egen notepad, "WebNotepad". Denne er helt lik notepad i windows bare med nummererte linjer og highlight av HTML, PHP, CSS og JS. Om du eller andre er interessert i å teste denne ut, send meg en PM Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Liker det mørkt jeg Liker ikke frontpage jeg heller, men det er det eneste jeg har og skjønner noe av. Prøver å lære meg css og html, men er ikke gjort på ett blunk. Lenke til kommentar
Alxg Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Liker det mørkt jeg Liker ikke frontpage jeg heller, men det er det eneste jeg har og skjønner noe av. Prøver å lære meg css og html, men er ikke gjort på ett blunk. 7681686[/snapback] Prøv Nvu da Så søker du etter noen video tutorials og du har lært det på noen dager. Endret 9. januar 2007 av Alxg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå