Gå til innhold

Problemer med å boote fra kubuntucd

Anbefalte innlegg

Halloen! For en stund siden tenkte jeg at jeg skulle innstallere kubuntu på en eldre maskin. Siden CD-ROMen ikke virket, ble det ikke noe av dette.

Så fant jeg igjen cden jeg hadde brent, og tenkte at jeg skulle prøve å boote fra den på en nyere maskin. Men denne maskinen vil ikke boote cden. Jeg har valgt at man skal boote CD først, deretter harddisk (så floppy).

Hva kan være galt? Fila som er på CDen, skal det være kubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso?

Datamaskinen: Gigabyte K8 Triton hovedkort, AMD Athlon 3500+, 1 GB RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Fila som er på CDen, skal det være kubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso?...

Mulig du har en fil på CD-en som heter ett-eller-annet.ISO, men meningen med ISO-filene er at de skal brennes på en CD gjennom et brenneprogram. ISO-filer er et "avtrykk" av en CD som skal sørge for at du får en tro kopi av den CD-en den er laget fra.

Har jeg misforstått deg her eller er jeg inne på noe?

Lenke til kommentar
...Fila som er på CDen, skal det være kubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso?...

Mulig du har en fil på CD-en som heter ett-eller-annet.ISO, men meningen med ISO-filene er at de skal brennes på en CD gjennom et brenneprogram. ISO-filer er et "avtrykk" av en CD som skal sørge for at du får en tro kopi av den CD-en den er laget fra.

Har jeg misforstått deg her eller er jeg inne på noe?

7676452[/snapback]

Jeg mistenker også at det er dette som er galt. Men hva er da rett fremgangsmåte (fra jeg laster ned, til jeg booter)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...