Peterman Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fikk en blender av min far til jul. Har pakket den ut og satt den på kjøkkenbenken, og der har den blitt stående. Er det noen som har tips, eller aller helst konkrete oppskrifter til hva jeg kan lage i den? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 smoothie: Bare fyll på med alt du liker av frukt og sånt! blir kjempe godt uansett. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 smoothie: Bare fyll på med alt du liker av frukt og sånt! blir kjempe godt uansett. 7675827[/snapback] Har absolutt vært inne på tanken.. Jeg trenger vel noe veske i tillegg til frukt og bær? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 hmmm... du kan bruke, iskrem, isbiter eller melk, men funker uten og. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Litt søk på google lønner seg: http://smoothierecipies.net/free-smoothie-recipes.htm http://allrecipes.com/Recipes/Drinks/Smoothies/Main.aspx http://coffeetea.about.com/od/smoothies/Smoothie_Recipes.htm Farskens fikk lyst på blender så jeg kan lage smoothies jeg og nå! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Milkshake! Du trenger: Sjokoladeis med sjokoladebiter H-melk Kjør i gang. Bruk så mye melk du mener trengs for å få passe tykkelse. Nam. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 smoothie: Bare fyll på med alt du liker av frukt og sånt! blir kjempe godt uansett. 7675827[/snapback] Har absolutt vært inne på tanken.. Jeg trenger vel noe veske i tillegg til frukt og bær? 7675906[/snapback] litt sukker, og kanskje bittelitt vann vil jeg tro Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 smoothie: Bare fyll på med alt du liker av frukt og sånt! blir kjempe godt uansett. 7675827[/snapback] Har absolutt vært inne på tanken.. Jeg trenger vel noe veske i tillegg til frukt og bær? 7675906[/snapback] litt sukker, og kanskje bittelitt vann vil jeg tro 7694225[/snapback] smak og behag. Hvis man bruker riktig frukt, trenger man ikke å spe på med vann og sukker. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 YAY! Jeg også fikk Bleder til jul! Staselige saker.. Før (før blender'n) laget jeg en sabla go' milkshake; Noen STORE biter med vanilje is, masse jordbærsyltetøy og så godt som en liter med h-melk! Ja, det ble mye.. men, men.. Knallgodt er det i hvert fall, og den ble ikke mindre super med en ordentlig Blender, i motsetning til en el-håndvisp.. Nå er også jeg på jakt etter oppskrifter! Her ( http://www.frukt.no/Article.aspx?artid=854...004&mnu2id=3124 ) blandt annet.. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Mye gøy en kan mixe sammen.. se her: http://galskap.nu/ext/9185.html Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 hehe.. Har noen frosne skogsbær, melonyoghurt, noen bananer, og appesinjuice i kjøleskapet mitt nå.. faktisk .. på én og samme dag! anywho .. Tenkte jeg skulle prøve å mikse noe av dette sammen!? Må da vel bli godt? Posen med skogsbær 4 dl melonyoghurt 2 bananer 4 dl appelsinjuice Tror dere dette blir noe stas? For mye, eller for lite av noe!? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Milkshake! Du trenger: Sjokoladeis med sjokoladebiter H-melk Kjør i gang. Bruk så mye melk du mener trengs for å få passe tykkelse. Nam. 7689482[/snapback] Milkshake er toppers, og med en banan oppi så er det enda bedre etter min tunge.. Og vil du ha enda mer 'smak' så kan trø litt yoghurt i, det er jævli godt i shaken synes nå jeg! Edit: Bone; tror jeg ville smakt meg til med den juicen, Mulig det kan "slå" seg sammen med yoghurten ? (vi må få høre om det ble noe suksess!) Faen, er på jobb og har verken utstyr eller noe annet til å lage slikt nå... Endret 11. januar 2007 av Blacki Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 hmm.. Kan komme med bilder jeg! Men.. hvis juice'n føkker opp.. hva skal jeg bruke for å "vanne ut" dette greiene med da? Uten, så har jeg på følelsen av at det vil bli altfor tykt! ? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Tok et google på jucie + yoghurt, og etter hva jeg fant ut så skulle det vist ikke være noe problemo med å blande dette... Kjør på! Edit: bilder er altid kult! Edit2: gjett hvem som skal innom shell etter jobb kl 06 (fikk lyst på milkshake ja!, og mye annet..) Endret 11. januar 2007 av Blacki Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Bare vente litt så.. Har akkurat spist.. og er bittelitt mett enda.. men.. det kommer etterhvert.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Bone's Nattesmoothie Ingredienser: 2 stk bananer 4 dl Tine Appelsinjuice 4 dl Tine Melonyoghurt 200g frosne Skogsbær fra ICA (ca 1/2 pakke) Utstyr: Blender Målebeger (eventuelt kvalifirsert øyemål) God appetitt Fremgangsmåte: Hell samtlige ingredienser oppi en bleder, og kjør på! Kommentar: En "testsmoothie" under nattens mørke. Faktisk ikke smakt så mange Smoothier i mitt liv, så jeg er litt usikker på konsistensen, hvorvidt om denne ble for tykk, eller for tynn (for tynn ble den nok ikke). Men, smaken har jeg INTET å utsette på! Kjenner faktisk de forskjellige ingrediensene i denne drikken, selv om skogsbærene står for den sterkeste smaken! Meget fornøyd til å være min første (ekte) smoothie! Terningkast: 5 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Mango Madness - 1 hel Mango (bare frukten, ikke den svære driten i midten, selvfølgelig) - 1 middels Banan - 2-3 dl Tine Yoghurt Vanilije fra sånn halvlitersboks - 2 dl Tine/Meierienes Premium Juice - Eple og Mango - 5-6-7 isbiter Evig god, samt fyldig og tykk. Lagde den i forigårs, fankern at jeg ikke tok bilde. Edit: Q_Tarantino: Man bruker da splitte mine bramseil ikke iskrem i en smoothie Endret 11. januar 2007 av Andreasfe Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Min nye "julefavoritt" til blender: -Ca 4-8 klementiner, skrelt og i båter. -To-tre store vaniljeiskuler -Fyll resten av blenderen med din favorittmelk (jeg brukte H-melk) Var skikkelig ovverasket over hvor god denne var, prøvde det mest på kødd, men den var skikkelig namnam. Ganske sesongbetinget da, så må lages før de slutter å selge billige klementiner i butikken. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Her er noe du ivertfall ikke bør prøve på^^ Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Edit: Q_Tarantino: Man bruker da splitte mine bramseil ikke iskrem i en smoothie 7697872[/snapback] Selvsagt kan man bruke det! ville valgt sorbè men funker med vanilje og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå