Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Diskusjonstråd Om Bodybuilding

Anbefalte innlegg

Ikke er jeg bodybuilder og ikke ønsker jeg en bb-kropp, men jeg har enorm respekt for det bodybuildere klarer. Uansett om de doper seg eller ikke så legger de ned en god del arbeid i det.

Og at det er idiotisk å bruke tid og penger på dette er jeg totalt uenig i. Folk har enkelt og greit forskjellige interesser. Noen liker biler, noen liker hjemmekine, noen liker data andre liker stereo osv osv. En BB'er trenger ikke bruke noe mer tid på BB'ing enn en stereofil bruker på hi-fi.

Personlig så trener jeg for å få en "Men's Health kropp" da jeg synest det er en kroppstype som ser bra ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En BB'er trenger ikke bruke noe mer tid på BB'ing enn en stereofil bruker på hi-fi.

7995668[/snapback]

BB dreier seg ikke om den timen du bruker på treningsstudio hver dag. Men livsstilen rundt dette, med kosthold, restutisjon osv. En hi-fi nerd må ikke dedikere ned så mye tid å energi som en bb må. En PRO BB kan ikke ha vanlig jobb, de må dedikere hele dagen til dette.

Lenke til kommentar
En BB'er trenger ikke bruke noe mer tid på BB'ing enn en stereofil bruker på hi-fi.

7995668[/snapback]

BB dreier seg ikke om den timen du bruker på treningsstudio hver dag. Men livsstilen rundt dette, med kosthold, restutisjon osv. En hi-fi nerd må ikke dedikere ned så mye tid å energi som en bb må. En PRO BB kan ikke ha vanlig jobb, de må dedikere hele dagen til dette.

7995952[/snapback]

Det krever enorm dedikasjon, ja. Men Ronnie Coleman var fulltidsansatt som politiman i noen av de første årene han vant Mr. O. Så det er mulig.

Lenke til kommentar

7995668[/snapback]

7995952[/snapback]

Det krever enorm dedikasjon, ja. Men Ronnie Coleman var fulltidsansatt som politiman i noen av de første årene han vant Mr. O. Så det er mulig.

7997338[/snapback]

Det er vell untaket som bekrefter regelen. Men så er ikke Ronnie et vanlig menneske heller da ;)

Lenke til kommentar

Men det finnes vel ikke tvil om at planlegging, mat og hvile også krever sitt av en bodybuilder. Det er ikke snakk om å drikke seg snydens en fredag, gå uten mat hele lørdagen og ikke være i toppform på trening igjen før søndag/mandag. Med mindre man er veldig rik så må man lage maten selv, noe som også tar tid. Og dette gjelder også de rene kroppsbyggerne, de som tar ibruk div. steroider i tillegg har dette å tenke på også.

Lenke til kommentar
men det er en ting jeg har lurt på, hva gjorda arnold, lou og franco og alle andre på den tiden i forhold til ronnie og jay. de har jo en helt annen bygning, såg bedre ut de gamle, litt mer atletiske ut på en måte...litt vanskli å forklare :hmm:

8006269[/snapback]

Old school gutta brukte ikke veksthormon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
men det er en ting jeg har lurt på, hva gjorda arnold, lou og franco og alle andre på den tiden i forhold til ronnie og jay. de har jo en helt annen bygning, såg bedre ut de gamle, litt mer atletiske ut på en måte...litt vanskli å forklare :hmm:

8006269[/snapback]

8006996[/snapback]

Visst gjorde de det, men ikke samme mengder....De lå unna synthol og sånt dritt også. De så jo (relativt) bra ut, mens byggere i dag ser ut som freaks.

Lenke til kommentar

8006269[/snapback]

8006996[/snapback]

Visst gjorde de det, men ikke samme mengder....De lå unna synthol og sånt dritt også. De så jo (relativt) bra ut, mens byggere i dag ser ut som freaks.

8007419[/snapback]

Nei HGH fantes ikke på disse tidene så det er helt feil. HGH ble ikke brukt før 90-tallet.

En annen stror faktor er maten dagens byggere spiser og de ekstreme megdene, pluss at de tar insulin, hgh, AAS osv. Old School brukte bare små doser AAS, ikke sånn som de kjører i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

At mengdene var mindre betyr ikke at de var clean ;) En annen grunn til at Arnold ser så mye bedre ut er jo forholdet mellom midjen og skuldrene, en helt vill v-form. Coleman ser jo bare feit ut.

Lenke til kommentar
At mengdene var mindre betyr ikke at de var clean ;) En annen grunn til at Arnold ser så mye bedre ut er jo forholdet mellom midjen og skuldrene, en helt vill v-form. Coleman ser jo bare feit ut.

8010270[/snapback]

Hvis du sikter til meg så mener jeg ikke at de var cleane ;)

Men her har vi bilder av Steve Reeves, en 100% rein bygger. Han konkurerte på 1940-tallet.

sr36.jpg

sr193.jpg

sr52.jpg

Nydelig fysikk og V-form :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...