Gå til innhold

Diskusjonstråd Om Bodybuilding

Anbefalte innlegg

For all del, jeg forventer ikke at de som er skikkelig inn i noe som helst skal være enig når jeg kritiserer det dem holder på med. Det er som når jeg kaller håndball en kvinneidrett og mannlige håndballspillere er uenig. De må gjerne kalle meg ignorant fordi jeg ikke har satt meg inn i idretten, men det krever ikke mye kunnskap om emner som bodybuilding for å kunne ytre en mening om det, slikt er ikke forbeholdt de som lever og ånder for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil kalle deg ignorant om du kaller håndball en kvinneidrett (og mener det seriøst), ettersom herrelagene grisebanker damelagene, og siden det er ganske mange herrer som spiller også.

Du har også lov til å ytre en mening om bodybuilding og fitness uten å kunne stort om det, men du gjør deg selv en tjeneste om du lar vær. Du slipper å bli sett på for å være useriøs og kunnskapsløs, og du slipper å spre feilinformasjon :)

Lenke til kommentar

Jeg tror hele poenget med kvinneidrett gikk deg hus forbi. Jeg vet at menn spiller håndball, jeg vet at menn er fysisk overlegen i samtlige idretter noensinne, det forandrer ikke min definisjon på kvinneidrett.

Jeg har da ikke spredd noe spesielt informasjon, kun min egen mening om hvor tåpelig jeg synes idretten er? Det er ikke annet enn en mening basert på helt grunnleggende kunnskap, tror du jeg hadde synes kroppene så bedre ut eller "idretten" hadde et formål hvis jeg satt meg ned og leste om emnet? Det er som oftest slik at de mest informerte er de mest interesserte (av åpenbare grunner), dette betyr ikke at meningen er mindre subjektiv.

Lenke til kommentar
For all del, jeg forventer ikke at de som er skikkelig inn i noe som helst skal være enig når jeg kritiserer det dem holder på med. Det er som når jeg kaller håndball en kvinneidrett og mannlige håndballspillere er uenig. De må gjerne kalle meg ignorant fordi jeg ikke har satt meg inn i idretten, men det krever ikke mye kunnskap om emner som bodybuilding for å kunne ytre en mening om det, slikt er ikke forbeholdt de som lever og ånder for det.

7682175[/snapback]

Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er bodybuildere også atleter. De er gigantiske, men de er ikke menneskevrak av den grunn. Du sier at de ikke kan sammenlignes med Bjørn Dæhlie og Lance fordi disse er atleter som utøver en idrett, og viser eksepsjonell utholdenhet og mental styrke innenfor idretten. Dette må også de beste bodybuilderne gjøre, og det gjør de. Jeg tviler på det finnes mange idretter der det kreves så mye for å nå toppen; spesielt med tanke på dedikasjonen utenom treningen, som f.eks. det ekstreme fokuset på riktig kosthold.

"De kan ikke akkurat sammenlignes med disse gigantiske menneskevrakene heller, da. De er atleter som utøver en idrett, og viser eksepsjonell utholdenhet og mental styrke innenfor idretten."

Alle skal få lov til å ytre sine meninger om ting. Men av og til må man rett og slett innse at man tar feil. Som når du indirekte sier at bodybuilding ikke egentlig er en idrett. Jeg kan godt stikke innom hardware-seksjonen av forumet der jeg påstår at socket A hovedkort er det beste som finnes av hovedkort på markedet i dag. Da må jeg nok finne meg i å bli "skutt ned" av folk med peiling, og selv om jeg ikke kan noe om evnet, så er det fortsatt like feil.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Jeg har da ikke spredd noe spesielt informasjon, kun min egen mening om hvor tåpelig jeg synes idretten er?

7682312[/snapback]

Du skal få lov til å si at idretten er tåpelig. Jeg synes mange idretter er tåpelige selv om de krever aldri så mye av uttøveren. F.eks. kappgang synes jeg er veldig tåpelig. Men det er ikke det som er poenget her. Du sa at man ikke kunne sammenligne bodybuildere med andre atleter. Og det er helt feil. Blir som å si at Armageddon ikke er en film bare fordi man ikke liker den.

Lenke til kommentar

I motsetning til beauty pageants, så vurderes bodybuildere ut i fra objektive kriterier. Man ser på hvor stor muskelmassen er, hvor definert man er, hvor god symmetrien er, hvor godt proposjonert man er (f.eks. hjelper ikke med store brystmuskler hvis man ikke har skuldre som matcher, ect.). Det er ikke bare masse gamle homofile menn som sitter å vurderer hvor "digge" folka på scenen er.

Lenke til kommentar
det jeg vil oppnå er at når folk ser på meg tenker de " damn han har trent"

og ikke "hva er det for en steroide tulling"

:p

7676762[/snapback]

Når har du noen gang sett en person som tror folk som trener ikke boler? Folk flest ser ut til å tro:

Påstand: Bodybuildere ser ut slik du ser på tv og show hele året

Fakta: BB ser slik ut et par-tre måneder av året under deff. Det er den siste uka og den siste dagen de regulerer salt og vanninntak for å se så markerte ut som de er. Resten av året er de på bulk, og mange av dem er langt fra rippa. Det er ikke uvanlig å veie en 20-30 kilo mer etter show.

Påstand: De fleste som trener bruker dop

Fakta: Et fåtall doper seg. De aller, aller fleste holder seg rene. Doping og trening er et mediaprodusert syn på trening.

Påstand: En kaster bort livet sitt på å sitte og pumpe muskler hele dagen

Fakta: Det skal ikke mer enn en liten time trening en 4 ggr uka (4 timer pr uke) for å oppnå en meget bra form

Påstand: En gjør ikke noe annet enn å spise, tenke kosthold og er usosiale.

Fakta: Med en god rutine er det ikke noe problem å få i seg alle måltidene uten å stå over kjøkkenbenken hele tiden. Folk som trener har ingen grunn til å være mindre sosiale enn andre. Mattinntaket passes bare ekstra mye på før show.

7676833[/snapback]

Han er 25, og han andre er 23. De har trent ett par år da..

Lenke til kommentar
I motsetning til beauty pageants, så vurderes bodybuildere ut i fra objektive kriterier. Man ser på hvor stor muskelmassen er, hvor definert man er, hvor god symmetrien er, hvor godt proposjonert man er (f.eks. hjelper ikke med store brystmuskler hvis man ikke har skuldre som matcher, ect.). Det er ikke bare masse gamle homofile menn som sitter å vurderer hvor "digge" folka på scenen er.

7682609[/snapback]

Er ikke dette akkurat hva de gjoer i miss america da? Tenk paa all trening de maa igennom faar aa fremme sine kvinnelige former, alle operasjoner og den mentale forberedelsen "misser" maa gjennom. Sport paa lik linje mener jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
... siden han kaller handball kvinneiddrett :)

7691478[/snapback]

Jeg kaller også håndball en kvinneidrett. Det er jo flere kvinner enn menn som driver med håndball i Norge. Ville kalt fotball en herreidrett av motsatt samme grunn.

Lenke til kommentar
Vi er nok flere som mener at håndball er en kvinneidrett, du.

Ja egentlig:P

Har altid sett forran meg handball som en dameiddrett:P

Det jeg forbider det med, siden de bare sendte handball med damer som spilte før, siden Norge er best i handball på damesiden :w00t:

Lenke til kommentar
... siden han kaller handball kvinneiddrett :)

7691478[/snapback]

Jeg kaller også håndball en kvinneidrett. Det er jo flere kvinner enn menn som driver med håndball i Norge. Ville kalt fotball en herreidrett av motsatt samme grunn.

7692453[/snapback]

Og du kaller vel sjakk for barnelek siden dem mest omtalte er han lille guttungen? Se i tyskland, spania og sikkert endel andre land i europa hvor herrehåndball er mer populært enn kvinnehåndball. Så å begrunne at håndball er kvinne idrett fordi det er mest populært i norge, er som å at hvis norge hadde sluttet med CO2-utslipp så hadde ozon-laget vært kanonflott... Norge er ikke midtsenteret i verden, selv om vi liker å tro det.

Uff men litt on-topic:

BB :thumbdown:

Fitness(+litt til kanskje) :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...