Hamsterino Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Slapp av her nå, jeg diskuterer for å lære. Jeg visste hva jeg mente, men jeg fikk en bit med fakta som jeg ikke hadde overveid før jeg begynte å diskutere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Slapp av her nå, jeg diskuterer for å lære. Jeg visste hva jeg mente, men jeg fikk en bit med fakta som jeg ikke hadde overveid før jeg begynte å diskutere. 8162084[/snapback] Hvis du diskuterer for å lære foreslår jeg at du er litt imøtekommen og åpen for ny informasjon. Det er en fordel å gå inn i en diskusjon uten forhåndsdømming, noe du ikke gjorde. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Jeg prøver, men det er så vanskelig. Når det gjelder alkohol, dop og ting jeg anser som juks har jeg noen veldig sterke prinsipper, så jeg har en tendens til å bli litt påståelig. Endret 15. mars 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kan være det at kreatin i store mengder er mer rent prestasjonsfremmende, mens proteiner er ting som man må ha for å leve. 8162059[/snapback] Protein trenger man heller ikke i store mengder for å leve, men det lønner seg å ha et godt daglig inntak for sunnheten og prestasjonenes skyld. Jeg vet ærlig talt ikke om det er dødelig å mangle kreatin fullstendig, men musklene fungerer ikke slik de skal om de ikke kan hente energi fra kreatinfosfat: Creatine (by way of conversion to and from creatine phosphate) functions as part of a system based on arginine/phosphoarginine that operates in many invertebrates. The presence of this energy shuttle keeps the ATP/ADP ratio high which ensures that the free energy of ATP remains high and minimizes the loss of adenosine nucleotides, which would cause cellular dysfunction. Such high energy phosphate buffers are known as phosphagens. ATP/ADP står for henholdsvis adenosintrifosfat og adenosindifosfat og regnes for å være musklenes hovedsystem for kjapp og grei tilgang på energi. Det frigjøres energi (som man trenger når muskelen skal trekkes sammen) ved at man fjerner en fosfatgruppe fra ATP så det blir til ADP. Som nevnt over skjer det samme ved overgangen fra kreatinfosfat til kreatin. Tar forbehold om småfeil her, da jeg baserer noe av kunnskapen på hva jeg husker fra pensum i Natur&Miljø i 1.klasse VGS. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 er de e hoppetau en bra øvelse, franco columbu gjorde jo det......hvor mye forbrenner det sånn ca? er det bra for ledd å alt å stå å hoppe? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 er de e hoppetau en bra øvelse, franco columbu gjorde jo det......hvor mye forbrenner det sånn ca? er det bra for ledd å alt å stå å hoppe? 8187527[/snapback] Franco Columbo var i tillegg til bodybuilder bokser(og styrkeløfter?) og boksere bruker mye hoppetau for å trene hurtighet i beina. Aner ikke om det er bra for forbrenning/ledd. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 er de e hoppetau en bra øvelse, franco columbu gjorde jo det......hvor mye forbrenner det sånn ca? er det bra for ledd å alt å stå å hoppe? 8187527[/snapback] Er vel bra det hvis du gjør det med stor fart, men kan fort bli VELDIG slitsomt. Er vel bedre med sykkling eller løping hvis du tenker på forbrenningens del. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Hvorfor er denne i utgangspunktet morsomme tråden blitt en diskusjonstråd om treningsprogrammer og kosttilskudd? 8160845[/snapback] hva mener du? Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvorfor er denne i utgangspunktet morsomme tråden blitt en diskusjonstråd om treningsprogrammer og kosttilskudd? 8160845[/snapback] hva mener du? 8202659[/snapback] Jeg trodde at denne tråden opprinnelig var en tråd der man spurte etter folks mening om bodybuildere, men nå diskuteres det bare treningsprogrammer og kreatin her. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvorfor er denne i utgangspunktet morsomme tråden blitt en diskusjonstråd om treningsprogrammer og kosttilskudd? 8160845[/snapback] hva mener du? 8202659[/snapback] Det begynte som hva ikke-bodybuildere mente om idretten og lignende, nå er det blitt til at de som er interessert bruker tråden til å snakke om pulver og pumping eller hva dere nå snakker om. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det begynte vel alvorlig talt som en tråd om hva jenter syns om bodybuilding. Og det er utrolig irrterende å ha den i mine innlegg når jeg overhodet ikke er interessert. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 grunnen til at jeg skiftet emnetittel var fordi en moderator sa jeg skulle gjøre det, Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Dere sku lagd en ny tråd Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det er bare å ikke skrive i tråden, så forsvinner den fortere ut av dine innlegg. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det er bare å ikke skrive i tråden, så forsvinner den fortere ut av dine innlegg. 8203645[/snapback] Det er nå to måneder uansett, hadde vært bedre å stenge tråden og åpne en ny en med regler og lignende. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Akkurat det er jeg enig i. Dessuten var det ingen som ba daffylaffyklaffy om å endre tittelen til akkurat «Diskusjonstråd Om Bodybuilding», men ok. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kanskje han fikk PM? Uansett, vi rapporterer og ser hva det blir til Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kanskje han fikk PM? Uansett, vi rapporterer og ser hva det blir til 8204015[/snapback] Hvorfor bryr du deg egentlig? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Muligens av samme grunn som jeg bryr meg? Vi har denna fakkings uinteressante tråden i Mine Innlegg. Irriterende Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Muligens av samme grunn som jeg bryr meg? Vi har denna fakkings uinteressante tråden i Mine Innlegg. Irriterende 8204678[/snapback] Jeg er så misunnelig på de menneskene som kun har slike ting å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg