Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Diskusjonstråd Om Bodybuilding

Anbefalte innlegg

DNA, du skal være forsiktig med å anbefale kreatin for deff.

8159044[/snapback]

Jeg synes man skal være forsiktig med å anbefale noe som helst, uten å ha annet belegg for det enn iform.no osv, heller linke til ulike kilder så folk kan lese selv. Jeg kan tenke meg at det finnes nok av folk her inne som tar det første og beste de leser for god fisk, og ikke tenker mer over det.

8160077[/snapback]

Kreatin er det kosttilskuddet som er best dokumentert. Så man kan trygt anbefale dette. Dette med deff, så lenge det ikke er monohydrat så har det ikke noe å si for dere.

Litt off topic, men en ting jeg synes er rart er det virker som noen er mer engstelig til å ta kosttilskudd en å drikke alkohol og benytte seg av andre rusmidler. Da snakker du logisk brist spør du meg, samt en meget lav kunnskap rundt om temaet. Jeg siktet ikke til noen personlig nå.

8160286[/snapback]

Jeg siktet heller ikke til noen personlig, og tenkte heller ikke kun på kreatin. Men problemene starter når personer kaster ut relativt ekstreme påstander om kosttilskudd. Sett at det kommer en kar inn her og spør om proteintilskudd, så blir han fortalt: Jeg mener du bør spise 5g protein pr dag pr kg kroppsvekt, hvis da personen tror på dette kan det fort bli problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Jeg ser på kreatin som dop egentlig, mister litt respekten for folk når de sier at de bruker kreatin.

Men det som jeg synes er litt rart er hvor populært det plutselig ble. For noen år siden så var alle diskusjoner på nettet om det fullt av folk som sa at det var dop og juks, men nå bruker nesten alle det.

8160514[/snapback]

Så i og med at det er kreatin i kjøtt respekterer du bare vegetarianere?

Lenke til kommentar

Han ser på kreatin som et dop. Han respekterer ikke de som bruker dop, men er gjerne bestevenn med en som drikker alkohol.

Sannsynligvis bruker alle favorittartistene dine dop, men du respekterer vel kanskje ikke de heller...

Får håpe du ikke er som en fyr jeg kjenner som banker opp en fyr som han vet bruker et eller annet narkotisk stoff og kaller han for "narkis" og diverse, når han selv er sørpa full.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Du trenger ikke å gå i forsvarsstilling her, jeg bare sier det jeg mener. Jeg visste ikke at det fantes i kjøtt, men jeg snakket fremdeles om tilskudd.

8161037[/snapback]

Du får i deg kreatin hver eneste dag. Man kan velge å ta noen skjeer kreatin, eller spise noen kilo kjøtt, samme greien.

Lenke til kommentar
Han ser på kreatin som et dop. Han respekterer ikke de som bruker dop, men er gjerne bestevenn med en som drikker alkohol.

Sannsynligvis bruker alle favorittartistene dine dop, men du respekterer vel kanskje ikke de heller...

Jeg har ikke sagt at jeg respekterer folk som drikker eller har brukt dop jeg. Selv har jeg aldri drukket alkohol eller dopet meg.

Det går jo an å ha respekt for folk som holder på med kreatin også, men jeg bare har ikke like stor respekt for dem. Det er det samme som det du sier om artister, jeg respekterer ikke dem fordi at de har dopet seg eller gjør det nå, jeg respekterer dem fordi de lager bra musikk. At noen tar kreatin ødelegger ikke dem som person, det bare ødelegger litt av mitt inntrykk av dem.

Jeg spiser kjøtt på grunn av proteiner, man får i seg små mengder med alt mulig slags tull uansett hva man spiser, men å dytte i seg større mengder av det med vilje blir noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at jeg respekterer folk som drikker eller har brukt dop jeg. Selv har jeg aldri drukket alkohol eller dopet meg.

Du sa jo selv at du ser på kreatin som et dop og at du ikke respekterer folk som bruker det.

At noen tar kreatin ødelegger ikke dem som person, det bare ødelegger litt av mitt inntrykk av dem.

Da antar jeg at det at foreldrene dine drikker alkohol engang iblandt også ødelegger inntrykket ditt av dem?

Lenke til kommentar

Er jeg uviten fordi jeg ikke har samme meninger som dere? Hva er det jeg ikke veit om kreatin som forvrenger meningene mine?

EDIT:

Du sa jo selv at du ser på kreatin som et dop og at du ikke respekterer folk som bruker det.

Sa jeg at jeg snakket om samme type dop? Det er forskjell mellom ting man blir høy av, som jeg skrev om i sitatet over, og ting man tar for å bli sterkere/raskere osv.

At noen tar kreatin ødelegger ikke dem som person, det bare ødelegger litt av mitt inntrykk av dem.

Da antar jeg at det at foreldrene dine drikker alkohol engang iblandt også ødelegger inntrykket ditt av dem?

Ja? Det er et av hovedprinsippene mine, så ikke tro jeg ikke har brukt mye tid på å tenke på det.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Er jeg uviten fordi jeg ikke har samme meninger som dere? Hva er det jeg ikke veit om kreatin som forvrenger meningene mine?

8161492[/snapback]

Nei det er det verste, du kjenner til det men fortsatt sier det er dop. Gjør saken bare enda verre.

Det er like mye dop som sukker og salt er.

Lenke til kommentar
Det at du kaller det dop fremstiller deg som særdeles uviten.

8161505[/snapback]

Det at du ikke kan respektere andres meninger fremstiller deg som særdeles uviten.

Jeg mener det er dop, og det er en subjektiv mening. Det finnes ingen regel for hvilke stoffer som man kan si at er dop, det finnes bare en definasjon av ordet dop. Derfor, hvis jeg synes noe faller innenfor den definasjonen kan jeg kalle det dop hvis jeg mener det passer.

Lenke til kommentar
Det at du kaller det dop fremstiller deg som særdeles uviten.

8161505[/snapback]

Det at du ikke kan respektere andres meninger fremstiller deg som særdeles uviten.

Jeg mener det er dop, og det er en subjektiv mening. Det finnes ingen regel for hvilke stoffer som man kan si at er dop, det finnes bare en definasjon av ordet dop. Derfor, hvis jeg synes noe faller innenfor den definasjonen kan jeg kalle det dop hvis jeg mener det passer.

8161558[/snapback]

Si meg en ting, mener du også da proteinpulver er dop? For dette er i realiteten det samme. Å hvis proteinpulver er dop for deg, er det også doping å drikke melk.

For proteinpulver er laget av melk.

Lenke til kommentar
Jeg siktet heller ikke til noen personlig, og tenkte heller ikke kun på kreatin. Men problemene starter når personer kaster ut relativt ekstreme påstander om kosttilskudd. Sett at det kommer en kar inn her og spør om proteintilskudd, så blir han fortalt: Jeg mener du bør spise 5g protein pr dag pr kg kroppsvekt, hvis da personen tror på dette kan det fort bli problemer.

8160706[/snapback]

Jeg ser denne og er meget enig. Jeg personlig er "fan" av å finne min egen informasjon. Jeg anbefaller meget sjelden produkter eller mengder, oppfordrer heller til å søke informasjon selv, da dette tjener man på i det lange løp. I tillegg er alle forskjellige. Jeg kjenner f.eks noen som må ligge på 5000 kcal for å legge på seg, mens andre trenger bare 3000 kcal. Her må man prøve og feile. :)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg kritiserte deres meninger så jeg burde vel tåle streken.

Interessant det du sier kengdal, jeg visste det jo, men jeg husket det ikke. Jeg bruker jo proteinpulver, så kanskje det er litt dobbeltmoral ute og går. Kan være det at kreatin i store mengder er mer rent prestasjonsfremmende, mens proteiner er ting som man må ha for å leve. Nei, kanskje jeg må lese litt mer om kreatin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Du diskuterer jo med deg selv, Thrusthamster. Du kan ikke forvente å delta i en sunn diskusjon når du ikke vet hva du selv mener, i tillegg til at innleggene dine stinker trangsynt uvitenhet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...