Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Diskusjonstråd Om Bodybuilding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
men det er en ting jeg ikke fatter, steroider bygger det "ekte" muskler, ser at det trekker vann men viss du slutter med det da, blir du liten igjen da eller hva?

8150753[/snapback]

Steroider er testosteron hormoner som gjør at testosteron nivået i kroppen øker noe som fører til at man bygger mye MER muskler.

8154092[/snapback]

Steroider er så mangt, du. Noe av det vanligste blant eliten er insulin og hGH (human growth hormon) - så vidt jeg vet går ingen av de på testosteronet, kanskje sistnevnte.

Lenke til kommentar
Du burde legge på deg 3-5kg uansett om du går på kreatin. Vann og muskelmasse.

8147642[/snapback]

Hva hvis man er litt småkraftig? 90 kg, 183 cm, trent styrke i 1 år.

Hvis man vil miste litt fett, men samtidig bygge muskler er det lurt å begynne på ting som kreating o.l. da?

Lenke til kommentar
Hvis man vil miste litt fett, men samtidig bygge muskler er det lurt å begynne på ting som kreating o.l. da?

8155383[/snapback]

Kreatin kan du begynne på selv om du er på deff eller bulk.

Men å miste fett samtidig med muskler kan da bli veldig vanskelig? :hmm:

Lenke til kommentar
Hva i all verden gjør man da? Bare trener uten å ta noe som helst?

8155433[/snapback]

Du vil få lavere fettprosent, og samtidig bygge muskler? Det er i utgangspunktet ikke så vanskelig.

- Spis sunt, ofte og regelmessig. Spis rent kjøtt, grovt brød, frukt&grønt, fisk osv.

- Tren, styrke og kondis.

Hvis du ikke har trent endel før, så ser jeg ikke noe vits i at du skal begynne på kosttilskudd.

Lenke til kommentar

Vel for å bygge muskler må du ha et kcal overskudd, noe som vil si at du må spise Mer enn du forbrenner.

Hvis du skal miste fett må du ha et kcal underskudd, det vil si at du spiser mindre enn du forbrenner.

Det er veldig vanskelig å kombinere begge samtidig, men det er mulig å trene kardio samtidig som du har et kcal overskudd imens du trener for å legge på deg muskler, men brenner bort litt av det unødvendig fettet med karido.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vel for å bygge muskler må du ha et kcal overskudd, noe som vil si at du må spise mindre enn du forbrenner.

8155526[/snapback]

Ta den en gang til.

Lenke til kommentar
Vel for å bygge muskler må du ha et kcal overskudd, noe som vil si at du må spise mindre enn du forbrenner.

8155526[/snapback]

Ta den en gang til.

8155719[/snapback]

Ops surrer litt her :!:

Skrev litt feil ja. . .

Lenke til kommentar

Hvis jeg vil miste fett så skal jeg spise mer enn jeg forbrenner? wtf?

Uansett, jeg pleier å sykle et kvarter på nesten full guffe for å deretter ta noen sett med benkpress, biceps, roing, triceps, mageøvelser, skulderøvelser og ryggøvelser. I tillegg spiser jeg ganske sunt og lite. Drikker mye vann isteden for alt annet. Synes egentlig ikke jeg har mistet så mye fett...irriterende. Derimot merker jeg tydelig at jeg har fått endel muskler.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
DNA, du skal være forsiktig med å anbefale kreatin for deff.

8159044[/snapback]

Jeg synes man skal være forsiktig med å anbefale noe som helst, uten å ha annet belegg for det enn iform.no osv, heller linke til ulike kilder så folk kan lese selv. Jeg kan tenke meg at det finnes nok av folk her inne som tar det første og beste de leser for god fisk, og ikke tenker mer over det.

Lenke til kommentar
DNA, du skal være forsiktig med å anbefale kreatin for deff.

8159044[/snapback]

Jeg synes man skal være forsiktig med å anbefale noe som helst, uten å ha annet belegg for det enn iform.no osv, heller linke til ulike kilder så folk kan lese selv. Jeg kan tenke meg at det finnes nok av folk her inne som tar det første og beste de leser for god fisk, og ikke tenker mer over det.

8160077[/snapback]

Kreatin er det kosttilskuddet som er best dokumentert. Så man kan trygt anbefale dette. Dette med deff, så lenge det ikke er monohydrat så har det ikke noe å si for dere.

Litt off topic, men en ting jeg synes er rart er det virker som noen er mer engstelig til å ta kosttilskudd en å drikke alkohol og benytte seg av andre rusmidler. Da snakker du logisk brist spør du meg, samt en meget lav kunnskap rundt om temaet. Jeg siktet ikke til noen personlig nå.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Kreatin burde kunne benyttes på deff og bulk. . . Er enig med det Kengdal sa om at mange er så redd for kosttilskudd. Blir jo nesten som dop for noen.

On topic: Hvor mange % pleier bodybuilder menn å ligge på under konkuranser og hvor mange % pleier bodybuilder damer å ligge på under konkuranser?

Lenke til kommentar

Jeg ser på kreatin som dop egentlig, mister litt respekten for folk når de sier at de bruker kreatin.

Men det som jeg synes er litt rart er hvor populært det plutselig ble. For noen år siden så var alle diskusjoner på nettet om det fullt av folk som sa at det var dop og juks, men nå bruker nesten alle det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...