Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Diskusjonstråd Om Bodybuilding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg trodde det var du som var ute etter at de måtte kompensere for noe? Jeg har jo ment heletiden at det var de ikke gjorde. Ikke kall det selvskryt! Det var ment som et motargument for folks anklager.

8124530[/snapback]

Hvorfor trodde du det? Alle andre skjønte jo hva jeg mente, og det er sannsynligvis ingen av dem som har 140 i IQ.

Lenke til kommentar

Var mange poster siden første innlegg så har sikkert blanda litt, og kutt ut de spydighetene om iq mas. En jeg kjenner er utrolig smart, mye smartere enn meg og mange andre, men han er også den mest distré personen også. Å rote litt har ingenting med oppgaveløsning, noe som iq handler om å løse logiske situasjoner, ikke tolke folks meninger. Jeg er ikke psykolog

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ca. 0,6 % av Norges befolkning som har IQ på 140 eller mer, så hvis han er mye smartere enn deg, så lurer jeg litt.

Dagens moral for din del er vel "don't jump to conclusions". Så skal jeg passe på å ikke overvurdere mensa-kandidater i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Litt kverulering på en lørdagskveld er bare sunt ;)

Og jeg som egentlig hadde tenkt å trene...

Lenke til kommentar
Jeg trener 10 ganger i uka, og jeg sier ikke at å ville forbedre seg er noe dårlig. Jeg bare sier at det å være en bodybuilder antyder at man vil forbedre noe overfladisk ved seg, siden bodybuilding som konsept bare handler om å bygge. Det er vel vanskelig å benekte det? De aller fleste har mindreverdighetskomplekser, noen har kviser i panna og velger å ha lang lugg for å skjule det, andre prøver seg på kremer og kosthold for å forbedre det.

For å ville forbedre noe må man være ufornøyd med sånn ting er fra før av. De som vil forbedre noe som tyr til bodybuilding vil sannsynligvis forbedre hvordan kroppen deres ser ut, som betyr at de antageligvis ikke var fornøyd med kroppen sin fra før av.

8124201[/snapback]

Bare en liten ting, komplekser rundt mindreverdighet dreier seg ikke om kviser i panna, en litt dvask mage o.l.

Jeg benekter ikke at kroppsbygging går ut på og endre kroppen, men jeg benekter at alle utelukkende har den treningsmåten pga av det.

Det siste svarte smårips bra på :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Kan samtidig legge til den verste sceneprestasjonen jeg har sett :p

Det der var IKKE pent :cool:

Der har du tassen som ikke fikk lov å gå på jazzballett som liten men som måtte løfte vekter i stedet :!: Syns det var morsomt jeg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Han var mindre enn fyren som sitter i sofaen min og spiller Guitar Hero akkurat nå, så jeg tviler på at han har løftet vekter siden han var liten. Nekter å tro at han har brukt mye tid på poserutinen sin også :p

Lenke til kommentar
Thursthamster: Har du noen gang tenkt på at andre ikke er flau over noe på kroppen og ikke vil forbedre noe, men rett og slett liker å trene og liker muskler?

Trenger ikke ha noe midreverdighetsbullshit for det.

Bodybuilding er en livsstil, akurat som pcspilling og usun mat er en livsstil for nerdene.

Synes du burde sette deg inn i hva BB virkelig er før du kommer med sånne dumme komentarer.

Og hvorfor velge fitness, utholdenhet, styrke hvis man ikke liker dette?

Skal man trene noe man ikke liker fordi andre folk skal akseptere deg?

8124270[/snapback]

Jeg synes du burde sette deg inn i postene du svarer på før du svarer, for jeg skrev klart og tydelig at det såklart ikke gjaldt alle. Personlig trener jeg ikke fordi at jeg vil bli raskere, sterkere eller seigere, selv om det såklart er et mål, men jeg gjør det også fordi jeg er fascinert av det og liker det.

Hva var det jeg bommet med når det gjaldt BB? Bare mentaliteten? Det finnes såklart like mange forskjellige personligheter som det finnes mennesker, så jeg antok ikke at alle hadde mindreverdighetskomplekser, men på grunn av selve konseptet tror jeg en del med komplekser trener BB.

EDIT:

Bare en liten ting, komplekser rundt mindreverdighet dreier seg ikke om kviser i panna, en litt dvask mage o.l.

8124811[/snapback]

Det handler om å føle seg mindreverdig og ha dårlig selvtillit, og overfladiske ting kan lede til det.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Hva var det jeg bommet med når det gjaldt BB? Bare mentaliteten? Det finnes såklart like mange forskjellige personligheter som det finnes mennesker, så jeg antok ikke at alle hadde mindreverdighetskomplekser, men på grunn av selve konseptet tror jeg en del med komplekser trener BB.

Hva er det med dette konseptet som gjør det så fristende for folk med komplekser da?

Nå skal du huske på at BB ikke bare er trening, men også fryktelig mye genetikk. Få har så bra gener som Coleman og gutta så tror ikke at sjansen for genetic freak og "fyr med komplekser" er så stor. At de som trener har komplekser tror jeg bare er en myte som kan bli testet av mythbusters ;)

Lenke til kommentar

8124811[/snapback]

Det handler om å føle seg mindreverdig og ha dårlig selvtillit, og overfladiske ting kan lede til det.

8125261[/snapback]

Poenget mitt var bare at det og være litt misfornøyd med kroppen og man følte at man ville gjøre noe med det ikke var mindreverdighetskomplekser. Som det kunne virke på deg.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Jeg håper det ikke finnes sammenheng mellom trening og å bli fornærmet av ingenting, for da tør jeg ikke løfte en eneste vekt.

Zethyr: Ser du en forskjell på å tjene 2 millioner og få tilbud om 2 millioner til og å se bra ut og få tilbud om å se ut som en bodybuilder? Det er ikke slik at jo mer trent en er, jo bedre en ser ut. Det finnes en grense (som er forskjellig for alle, men den finnes nok for omtrent alle) hvor man går fra bra trent til alt for bra trent. Til sammenligning kan man aldri bli så rik at det ikke lenger er kult^^

Lenke til kommentar
Jeg håper det ikke finnes sammenheng mellom trening og å bli fornærmet av ingenting, for da tør jeg ikke løfte en eneste vekt.

Zethyr: Ser du en forskjell på å tjene 2 millioner og få tilbud om 2 millioner til og å se bra ut og få tilbud om å se ut som en bodybuilder?

8126272[/snapback]

Kanskje vi synes bodybuildere ser bra ut? Har du noen gang tenkt på det?

Før jeg startet å trene tenkte jeg sefølgelig: "Æsj!" da jeg så en svær bodybuilder, men nå tenker jeg "woooow" da jeg fikk satt meg inn i hva det var etter jeg startet å trene.

Lenke til kommentar
Zethyr: Ser du en forskjell på å tjene 2 millioner og få tilbud om 2 millioner til og å se bra ut og få tilbud om å se ut som en bodybuilder?

8126272[/snapback]

Det pussige er at jeg faktisk gjør det. Men jeg ser også forskjellen mellom å se halvdvask ut som jeg gjør nå, og å se trent ut som jeg forhåpentligvis kommer til å gjøre om noen år. Jeg kommer aldri til å bli noen bodybuilder, både fordi jeg ikke er interessert i å utsette kroppen og økonomien min for så mye veksthormoner, steroider og andre tilsetninger, og fordi jeg ikke ønsker å være så hardcore. Jeg ønsker å spise sunt, leve sunt, få en fin kropp :)
Lenke til kommentar

Zethyr: Flott, da ser jeg ikke problemet. Ingenting galt med å rette seg litt opp i kantene, så lenge det ikke utvikler seg til en trang om å bli størst mulig. Det er ingenting sunt med bodybuilding og alt jeg har lest om de største får meg til å tro at min kropp, som blir sliten av å gå i trapper, har det bedre enn en kropp presset til det ytterste dag ut og dag inn. Jeg tar tran og en vitaminpille for dagen, sammenlignet med steroider og pulver og all slags føler jeg meg ganske snill med kroppen min.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...